First Time Mommy Club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door GabrielaH, 16 aug 2021.

1. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    874
    861
    93
    Vrouw
    Als het in je slaap gebeurt en de bloedtoevoer wordt afgeknepen dan word je inderdaad wel wakker hoor, ik heb dat inmiddels ook een paar keer gehad als ik in mijn slaap op mijn rug draaide. Zou je daar niet te druk om maken :)

Newbie123 vindt dit leuk.
  2. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    874
    861
    93
    Vrouw
    Ik had dat ook heel sterk bij die 24 weken grens haha :). Ook al is de baby dan natuurlijk echt nog niet ready, het feit dat ze vanaf dan in ieder geval een poging kunnen doen mocht het toch gebeuren voelt echt wel even als een mijlpaal!

zegenwens vindt dit leuk.
  3. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.132
    2.475
    113
    Vrouw
    Oef! Ik ben nooit een rugslaper geweest, maar nu ik niet meer op mijn buik kan slapen, merk ik toch soms dat ik op mijn rug wakker word, maar was het telkens vergeten na te vragen! :oops:

4. Dutchgirl1991

Dutchgirl1991 Fanatiek lid

4 jun 2021
    1.566
    1.499
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met iedereen? :)

5. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.032
    5.001
    113
    Vrouw
    ♡ First Time Mommy Club

Zwanger:
    Dboer - 27 jaar - UD 4 april 2023
    Maud1995 - 27 jaar - UD 5 april 2023
    Bella2021 - 26 jaar - UD 8 april 2023

KinderwensiA - 31 jaar - UD 22 april 2023
    Michje - 31 jaar - UD 23 april 2023
    ZoeteAardbei - 31 jaar - UD 6 mei 2023
    Milou94 - 28 jaar - UD 19 mei 2023

Newbie123 - 28 jaar - UD 30 mei 2023
    Zegenwens - 25 jaar - UD 11 juli 2023
    Flora53 - 32 jaar - UD 16 juli 2023
    Donna1993 - 29 jaar - UD 28 juli?

Afspraken:
    Zegenwens - 3 maart - controle vk
    Bella2021 - 3 maart - controle vk en groeiecho
    Maud1995 - 8 maart - controle, liggingsecho
    Flora53 - 20 maart - controle vk

Bevallen :
    GabrielaH - 21 april 2022 - bevallen met 39+4 - een zoontje
    Ploop - 2 juli 2022 - bevallen met 38+1 (UD 15/7/22) - een zoontje
    Mena92 - 20 juli 2022 - bevallen op de uitgerekende datum - een zoontje
    Marlena - 3 augustus 2022 - bevallen met 39+3 - een zoontje
    Nino12 - 17 oktober 2022 - bevallen met - 41+2 - een dochtertje
    Dutchgirl1991 - 24 november 2022 - bevallen met 37+5 - een dochtertje
    Marijtje85 - 3 januari 2023 - bevallen met 38+2 - een dochtertje

Finca - 15 januari - bevallen met 39 weken - een dochtertje

6. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Hoe gaat het met jou?;)

Hier goed! S is al bijna 7 maanden, niet te geloven zeg. Het wordt al zo een groot lief sterk mannetje. Hij is al biiijjjjjna aan het tijgeren.
    Helaas afgelopen 4 dagen 40 graden koorts. Zo zielig! Deze overbezorgde mama ging zondagavond op dag 2 al naar de HAP, waar we binnen 10 minuten weer weg waren want blijkbaar hoort dit er gewoon bij bij baby's;) Maar zielig is het wel! Hoop zo erg dat hij snel opknapt....

Dutchgirl1991 en Finca vinden dit leuk.
  7. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Wat zijn jullie allemaal alweer ver in de zwangerschappen, wow!

Morgen heb ik nacontrole bij de vk. Alweer 6,5 week sinds de bevalling. Helaas nog steeds wat bloedverlies.
    Verder alles goed met I. Ze slaapt goed door in de nacht, alleen is extreem hongerig. We hebben moeten verhogen met de voeding omdat ze elke keer zo snel kwam met eten. Alleen spuugt ze veel nu. Overdag ook veel last van krampjes. Dat is gewoon pittig.

8. Catlover2020

Catlover2020 Bekend lid

5 nov 2022
    682
    685
    93
    Vrouw
    Hoi lieve allemaal,

Ik kom me heel voorzichtig aansluiten hier, ookal is het nog vroeg. Ik begin er nu wel in te geloven. Wij zijn voor het eerst na ruim 1,5 jaar zwanger van onze wonderbaby. We hebben namelijk 16 februari onze eerste IUI gehad met een vcm van 0,5 na bewerken. Echt wel een wonder dus! Nu zit ik 13 dagen na de inseminatie en 14 dagen na de ovitrelle!

Officieel is zaterdag pas onze testdag maar de testen zijn zo duidelijk, dat ik er nu wel in durf te geloven:D
    Hopelijk blijft alles goed gaan, maar ik ben nu al dankbaar dat ik dus zwanger kan worden en ben!

Ik heb vooral veel last van hoofdpijn en lichte krampjes en gisteravond na alle spanning ook wat lage rugpijn. Dit kan me wel onzeker maken! Herkenbaar voor jullie?

Bijgevoegde bestanden:

DBoer, Dutchgirl1991, Newbie123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.032
    5.001
    113
    Vrouw
    @Catlover2020 Zooo leuk dat je hier nu mee komt kletsen! Op naar november hopelijk! ❤

Catlover2020 vindt dit leuk.
  10. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.032
    5.001
    113
    Vrouw
    Hier gaat het goed. Na een drukke periode is eindelijk de rust weer een beetje wedergekeerd bij ons. Nu hopelijk langzaam aan een klein beetje cocoonen en wat aan mijn nesteldrang toegeven. Na een tijdje zoeken en reageren is nu mijn bod op een Hemnes ladekast geaccepteerd op Marktplaats. Ik maak graag een sport van tweedehands en aanbiedingen shoppen :p En als de kast straks staat mag ik van mezelf echt meer gaan shoppen en de kast gaan inruimen ❤ Ik kijk er ontzettend naar uit. Verder lekker dagelijks aan het fantaseren over of het een jongen of een meisje is en daar geniet ik enorm van. Ik denk nog steeds een jongen :p

Helaas wel erg slecht nieuws in de omgeving gehad van iemand die ook in haar tweede trimester zat en daar ben ik erg van ontdaan. Zet je weer even met beide benen op de grond van hoe kwetsbaar het allemaal is.. :(

Dutchgirl1991 en Newbie123 vinden dit leuk.
  11. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.014
    1.231
    113
    Vrouw
    @Catlover2020 gefeliciteerd! Wat een klein wonder :)
    @zegenwens leuk. Ik gebruik de hemnes ladekast ook als commode. Heb hem okergeel geverfd en net andere knopjes op gezet, zodat het iets meer naar mijn smaak was. Maar er past heel veel in. Wij hebben er zo’n verschoon kussen op waar geen hoes omheen zit, maar die wel warm aanvoelt oid. Heel blij mee ook omdat onze zoon vrij driftig begint te plassen als we hem verschonen en dan is het zo weer schoon :roflmao: En heftig van het nieuws uit jullie omgeving, dat laat maar weer zien hoe veel geluk je eigenlijk hebt als alles voorspoedig gaat!
    @Finca klinkt pittig. En jammer dat het bloedverlies er nog steeds is.
    Onze zoon heeft veel last van obstipatie (nu 2.5 week) en gaat vooral snachts urenlang liggen persen en huilen. Heel sneu. En ben gebroken van de actieve nachten. Ben heel blij met hem, maar voel me dan echt een enorm incapabele moeder en denk dan soms ook even ; waar zijn we aan begonnen :| maar dat wordt vast beter

zegenwens, Catlover2020 en Finca vinden dit leuk.
  12. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Heb ook 4 nachten aaneen gehad dat ze tot 4 uur in de ochtend aan het huilen was. Ik zat erbij te huilen ook. Kon amper mijn ogen openhouden. Dan denk ik precies hetzelfde. Is echt niet gek. Het is zwaar. Ik kan me ook nu niet voorstellen dit ooit allemaal nog eens te doen pfff. Zeker niet met een peuter.

Knut10 vindt dit leuk.
  13. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    @Knut10 wat vervelend van die obstipatie! Wat voor melk krijgt hij? Hier had S dus extreme obstipatie sinds hij kunstvoeding kreeg. Begon met elke 5 dagen een poepluier, en dit werd steeds erger op een gegeven moment 1x per 2 weken een poepluier. Daardoor ook veel gebroken nachten inderdaad. Ik heb 2 tips;) allereerst hebben wij macrogol gebruikt wat heel goed hielp. Eerst kregen we lactulose maar dat was echt rot spul en kreeg hij alleen maar buikpijn van. Lactulose schrijven ze standaard voor maar macrogol werkt veeeeel fijner.

Uiteindelijk is dat natuurlijk niet de oplossing en moet je daar ook mee stoppen. Hier ging het uiteindelijk niet over nadat hij al 6 maanden oud was en al 5 maanden obstipatie had. Toen koemelkvrije voeding gehaald en voor het eerst in zijn leven met flesvoeding poept hij gewoon elke dag zonder moeite. Obstipatie KAN ook te maken hebben met een koemelkallergie! Wil niet zeggen dat dat bij jullie zo is maar mocht de obstipatie aanhouden zou ik daar zeker naar gaan kijken!

Knut10 vindt dit leuk.
  14. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.132
    2.475
    113
    Vrouw

Oh is het een leander matty? Deze staat bij ons op de lijst, maar vroeg me al af of die niet koud aan voelen, want zie dat ze er vaak ook nog een sponse doek op leggen, wat ik dan weer minder vind. o_O

Krampjes en constipatie heb je niet in de hand en kan je bitter weinig aan doen. Wees niet te streng voor jezelf! Ik kan me wel inbeelden dat slechte nachten je echt slopen. :$

15. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.132
    2.475
    113
    Vrouw
    Weer heel mooie testen meid!!

Catlover2020 vindt dit leuk.
  16. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.132
    2.475
    113
    Vrouw
    Hier gaat alles zijn gangetje.
    Harde buiken blijven aanwezig al heb ik het gevoel dat ze ‘s nachts terug minder pijnlijk zijn.
    De utrogestan is nu ook goed in werking gegaan met de vervelende vuile afscheiding. :$

17. Dutchgirl1991

Dutchgirl1991 Fanatiek lid

4 jun 2021
    1.566
    1.499
    113
    Vrouw
    Leuk om jullie verhaaltjes en ervaringen te lezen :)

J is echt een schatje, heb een babycrush vrees ik. Wel vind ik het fijn om weer te werken, ook weer mijn eigen ding en even een andere rol als 24/7 moederen (hoewel dat wel gewoon doorgaat haha). Gelukkig gaat kolven op het werk ook goed. Enige is wel dat ze nu liever uit de fles drinkt, en nog maar af en toe de borst wilt. Ze krijgt wel enkel en alleen mijn melk, dus ik vind het wel prima.

Knut10 en zegenwens vinden dit leuk.
  18. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.014
    1.231
    113
    Vrouw
    Ah dank voor de tips!
    @Marlena we zijn nu sinds gister over van AH huismerk naar nutrilon 1, het cb gaf aan dat het soms werkt om te wisselen. We lengen ook elke 90cc aan met 10cc extra water sinds een week, maar dat lijkt het niet op te lossen. Goed om te weten dat er nog wat andere opties zijn! Jammer dat het voor jullie zo lang heeft geduurd voordat je erachter was wat het was.
    @Finca “fijn” om te horen dat het normaal is. Ik zat er maandag ook naast te huilen :o: ik moet er nu ook niet aan denken dit vrijwillig nog eens te doen :roflmao: terwijl mijn man laatst al grapte dat een toekomstige broer of zus van zoonlief van dezelfde “batch” kan zijn (gezien we nog 6 embryo’s in de vriezer hebben van de IVF). Ik lachte als een boer met kiespijn o_O
    @Newbie123 klopt idd, zo’n leander ding. Vond hem de eerste week wat koud aanvoelen na hem op de high care steeds onder zo’n lamp te hebben verschoond (heerlijk warm), maar hij lijkt het helemaal prima te vinden en wij zijn misschien wat onhandig maar hebben om de dag toch wel een sproei incident :rolleyes:

Finca vindt dit leuk.
  19. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.132
    2.475
    113
    Vrouw
    Dat kan ik me zeker inbeelden, zal hier ook zeker gebeuren! of als ze een diarree tot op hun rug hebben. :roflmao:Makkelijk dat het even gedesinfecteerd kan worden en meteen opnieuw te gebruiken is.

Knut10 vindt dit leuk.
  20. Bella2021

Bella2021 Actief lid

30 dec 2021
    323
    417
    63
    Vrouw
    Hier gaat alles ook prima. Begint wel echt zwaarder te worden en begin er een beetje klaar mee te zijn, wil hem gewoon heel graag zien haha. Nog 1 week werken en dan eindelijk verlof, daar kijk ik zo naar uit!

DBoer, Knut10, Newbie123 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina