First Time Mommy Club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door GabrielaH, 16 aug 2021.

1. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.030
    5.000
    113
    Vrouw
    @Kretacorry Leuk dat je hier meekletst! Ik ken je van het NOD-groepje. Gaat ook al hard bij jou dan zeg! Leuk dat jullie een meisje krijgen. Ik herken het hoor, wat je zegt. Hier ook ongeveer de eerste in de omgeving. Wel twee meer ervaren moeders om eventueel vragen aan te stellen, maar ik mis het wel om vrouwen om me heen te hebben die echt in dezelfde fase zitten. Dan is zo'n forum heel fijn! Ik heb net vandaag allemaal beddengoed voor het wiegje zitten bestellen nadat ik gestrest heb zitten opzoeken hoe je een wiegje eigenlijk opmaakt :roflmao: Ik heb vaak ook gewoon geen idee. Heb je qua misselijkheid al gember geprobeerd? Pillen of vers bijvoorbeeld? Dat wil soms helpen. En verder gewoon de dingen eten waarvan je merkt dat het helpt idd.

@Bella2021 Zo spannend! Gaat helemaal goedkomen, jij kunt dit hoor! Hopelijk houdt je bloeddruk zich nog een beetje koest de laatste dagen. We horen hopelijk snel weer van je met leuk nieuws!

@Maud1995 Voor jou is het ook al bijna zo ver :) Spannend, en je lijf geeft ook wel signalen af om rustiger aan te doen en meer te gaan cocoonen. Nog eventjes! Heb je zelf een gevoel van wanneer hij komen gaat, of totaal niet?

Bella2021 en Kretacorry vinden dit leuk.
  2. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    @GabrielaH: Wat fijn om weer eens wat van je te horen! Hoe gaat het met jullie? Niet te geloven dat Little Nugget al bijna een jaar is joh! :eek:

@Kretacorry: Welkom! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Vervelend dat de misselijkheid nog niet helemaal over is. Ik heb helaas geen tips, ben niet echt misselijk geweest. Hoop voor je dat het gauw weg is!

@Maud1995: Het komt zo dichtbij! Al bijna april, ben benieuwd of je kleine man zo lang blijft zitten! Lastig om in te schatten he, wat nou 'normale' klachten zijn en wat te maken zou kunnen hebben met een beginnende bevalling...

@Bella2021: Ooh, nog een dagje eerder! Kan me voorstellen dat dat even schakelen is. Het was al dichtbij, maar nu nog sneller. Hopelijk neemt de mogelijke beginnende zwangerschapsvergiftiging geen ernstigere vorm aan. Heel veel succes, zet 'm op en ik duim voor je dat je bevalling voorspoedig verloopt! :D

Bella2021 en Kretacorry vinden dit leuk.
  3. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    De afspraak van vanmorgen had weinig meerwaarde. Hij ligt in stuit en we gaan een versie proberen. Dat wisten we al. Niks nieuws gehoord/geleerd en ik word als het goed is vandaag gebeld om volgende week de versie te plannen. Ik hoop zo dat ie slaagt...

4. Maud1995

Maud1995 Actief lid

24 dec 2021
    181
    213
    43
    Vrouw
    @Bella2021
    Oh wat spannend zeg! Ik hoop voor jullie dat alles goed mag gaan. Kan me voorstellen dat je even moet schakelen, maar alles voor de gezondheid van jou en jullie kindje! Heel veel succes en wij wachten hier rustig af wanneer jullie nieuws hebben

Bella2021 vindt dit leuk.
  5. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.030
    5.000
    113
    Vrouw
    Oh stom dat het een beetje voor niets was.. Of je verloskundige had je gewoon al heel erg goed geïnformeerd :p Nou ja, fijn dat er zo een datum geprikt wordt! Ik duim dat de versie gaat slagen!

Michje vindt dit leuk.
  6. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    872
    861
    93
    Vrouw
    Wat leuk om weer eens wat van je te horen haha! Ja bizar zeg, hoe traag dat eerste trimester ging, hoe enorm snel het 2e en 3e trimester ineens voorbij zijn gevlogen! Ik begin nu de laatste dagen ook echt te merken dat mijn lichaam helemaal op is. Mijn buik zit gewoon voller dan vol met baby en ik begin in mijn hoofd ineens ook veel meer met de bevalling bezig te zijn terwijl ik vorige week echt nog zoiets had van nee ben er nog niet klaar voor om te bevallen. Ik ben heel benieuwd of dit stiekem toch tekenen van mijn lijf zijn dat mijn bevalling nu echt nadert! Mijn moeder is met 37, 38 en 38+3 bevallen, dus als ik op haar lijk zou het zomaar elk moment al kunnen zijn haha :)

7. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    700
    834
    93
    Vrouw
    @Bella2021 spannend! Zet hem op! Zo fijn je kindje ontmoeten!

@DBoer 38 weken al! Wat gaat dat snel zeg!

Waar ik al bang voor was, is inderdaad uitgekomen.
    Tess heeft eczeem, waarschijnlijk op basis van koemelk allergie. Het ziet er zo zielig uit. Verborgen reflux had ze al, heeft er ook mee te maken waarschijnlijk.
    Morgen naar de kinder diëtist om advies te krijgen om koemelk vrij te eten

8. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Dankjewel meis, hoe gaat het met lil nugget? Alweer bijna een jaar he?! :eek:

9. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Mijn S heeft ook koemelkallergie. Zijn we pas sinds een maand achtergekomen. En echt ik was zoooo blij en opgelucht juist. Nu met de nieuwe voeding (Neocate) is zijn eczeem en buikklachten gewoon als sneeuw voor de zon verdwenen. Hij was al sinds hij 1 maand oud was (toen we met kunstvoeding begonnen) aan het tobben. Veel eczeem, steeds meer. Veel buikkrampen, steeds meer. Niks hielp. Toen Neocate en het werkt fantastisch. Koemelkallergie is niet wat je wil, maar echt heel goed mee te leven en de meeste babys groeien er gewoon overheen! Tip: vaak adviseren ze eerst Pepti, bij veel kindjes werkt dit niet voldoende, mijn baby is hier ook heel allergisch voor. Neocate daarentegen werkt geweldig.

10. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.132
    2.475
    113
    Vrouw
    @Bella2021 Succes!! Je gaat je wondertje bijna in je armen kunnen houden!!!

11. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.132
    2.475
    113
    Vrouw

Ik hoop dat het slaagt!
    Ik heb zo’n voorgevoel dat mij over een paar weken hetzelfde verdikt staat te wachten. :confused:

Michje vindt dit leuk.
  12. Bella2021

Bella2021 Actief lid

30 dec 2021
    323
    417
    63
    Vrouw
    Even een kleine update vanmorgen ballon geplaatst en die is een uur geleden er al uitgevallen. Dus hij heeft goed zen werk gedaan, nu wat laatst van harde buiken en lichte krampen.

heel spannend dit allemaal, thanks voor al jullie support

DBoer, Knut10, Milou94 en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    700
    834
    93
    Vrouw
    Ja was al wel in de lijn der verwachting dat ze het zou krijgen. Zelf ook heel allergisch vanaf kinds af aan en helaas nooit helemaal overheen gegroeid. Tess is nog heel vrolijk en huilt eigenlijk nooit (of er moet echt wat zijn).
    Alleen haar huid is net schuurpapier.
    Ga nu voor 4 weken soja en koemelk uit mijn eten elimineren. Dan met de diëtist kijken of we soja weer toe kunnen voegen (Tess krijgt nog volledig borstvoeding en dat hoop ik zo lang mogelijk vol te houden juist door mijn eigen astma/ allergieën en eczeem)

14. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    700
    834
    93
    Vrouw
    Hoop het ook voor je!
    Heb ook een versie poging gedaan afgelopen december. Mij viel het heel erg mee

Michje vindt dit leuk.
  15. Catlover2020

Catlover2020 Bekend lid

5 nov 2022
    682
    685
    93
    Vrouw
    Wat spannend!!! Heel veel succes!❤️

16. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat ik er achteraf straks ook zo over denk! :D Bij jou was het draaien niet gelukt toch?

Vervelend dat Tess waarschijnlijk een koemelkallergie heeft. Hopelijk is het alleen dat en kun je de soja gauw weer introduceren. Idd sneu om te zien, zou fijn zijn als het met de andere voeding snel wegtrekt! Net als de reflux.

17. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Ojee, ook bij jou geen wereld op z'n kop voor de kleine?

18. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Aah oke je bent er dus wel bekend mee helaas. Vervelend dat je er zelf nooit overheen bent gegroeid. Hopelijk valt het bij Tess mee! S zat ook echt onder de eczeem, begon met 2 maanden met 1 plekje en werd steeds erger, vorige maand heel zn beentjes en armpjes en gezichtje vol met plekken. Hier trok dat binnen een week van koemelkvrije voeding echt volledig weg, was bizar om te zien gewoon. Hopelijk helpt koemelkvrij bij jou ook zo goed en zal het tijdelijk zijn!

19. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.132
    2.475
    113
    Vrouw
    Duidelijk niet! Heeft nog nooit goed gelegen… vaak stuit en vooral dwars. Dwarsligging is duidelijk zijn voorkeur. Ik ga mij ook geen goede hoop geven dat hij nog zelf gaat draaien. :roflmao: Het kan uiteraard maar meneer heeft gewoon duidelijk een voorkeur. :o:

Michje vindt dit leuk.
  20. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Oh dwars, dat zal comfortabel voelen voor jou! Schijnen wel makkelijker te draaien zijn, ze hoeven maar een kwartslag! Maar hoop voor je dat ie toch zelf nog gaat!

Deel Deze Pagina