First Time Mommy Club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door GabrielaH, 16 aug 2021.

1. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.030
    5.000
    113
    Vrouw
    @Michje Hopelijk komt het niet zover tot de keizersnede en dient hij zich idd gewoon uit zichzelf aan! Fijn dat ie weer goed van zich liet horen tijdens het CTG.

@DBoer Ik begrijp je onzekerheid. Wat zou het een rust geven als we vooraf al precies konden weten hoe het wel of niet zou gaan verlopen hè? Zijn er dingen die jou nog kunnen helpen om wat meer vertrouwen in je lijf te krijgen nu - los van de bevalling zelf? Ik denk al: je baarmoedermond was niet 0% verstreken, maar is al op de helft van waar het heen moet! Dat pakt je lijf al super goed op :) En al duurt het nog even, of wordt het straks toch een inleiding, ook dan laat je lijf je niet in de steek! Het gaat dan alleen niet op ons gewenste tempo ;) Wees lief voor jezelf. Je lijf is wel degelijk al bezig om het één en ander in gang te zetten zodat jij straks je lieve baby eindelijk in je armen mag houden ❤ Slaapgebrek helpt niet mee om positief te blijven nee.. lukt het je overdag soms nog wat slapen?

@Marlena Ik vind het alleen maar heel gezellig dat je hier nog meekletst en fijn dat jij al wat verdere ervaring kan delen met ons!

Marlena, DBoer en Michje vinden dit leuk.
  2. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    698
    833
    93
    Vrouw
    Mama’s die alweer aan het werk zijn; kunnen jullie me moed inspreken?
    Kan echt wel huilen van het idee alleen al. Heb een maand extra vrij genomen en meer is nu helaas niet mogelijk.

Deels zie ik er tegenop omdat we aan het tobben zijn met haar eczeem/ allergieën (al gaat dit wel echt beter sinds ik die allergenen niet meer eet), en met flessen (ze weigert, terwijl ze vanaf de kraamweek gewend is aan fles en borst).
    Ook heeft mijn man weinig geduld/ begrip van baby’s. Iets oudere kindjes vind hij heel leuk en daar gaat hij ook heel leuk mee om maar als ze niet acuut stil wordt als hij iets doet dan weet hij het niet meer/ wordt kortaf.
    Hij vind het frustrerend dat ze bij mij meteen stil wordt, maar als ik met hem wil bespreken wat hij kan proberen (een soort lijstje wat er kan zijn en wat hij dan kan doen) hoeft t allemaal niet.

(t is echt wel een trotse papa die veel van haar houd maar ik maak me alleen zorgen over wanneer ze huilt)

3. Ricche15

Ricche15 Actief lid

6 mrt 2023
    196
    217
    43
    Vrouw
    Hey lieve mama’s, vanavond weer een prachtig echo gehad van ons kleine spruitje.

Weer helemaal gerust gesteld en blij. Alles zag er goed uit, groei op schema, hartje klopte goed en wat beweging te zien!

Op naar 25-4, de termijn echo!

Liefs x

Bijgevoegde bestanden:

Bella2021, Catlover2020, DBoer en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.030
    5.000
    113
    Vrouw
    Prachtig! Met al mini armpjes en beentjes! Wat fijn dat je gerustgesteld bent

Ricche15 vindt dit leuk.
  5. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Ooh, die armpjes en beentjes, smelt! ❤️

Fijn dat het er goed uit zag!

Ricche15 vindt dit leuk.
  6. Maud1995

Maud1995 Actief lid

24 dec 2021
    181
    213
    43
    Vrouw
    Wat prachtig! Zo leuk om te zien. Geniet ervan.

Ricche15 vindt dit leuk.
  7. Kretacorry

Kretacorry Bekend lid

5 jun 2022
    664
    736
    93
    Vrouw
    20 weken echo was gelukkig goed!

Voor de wachtende mama’s : ik hoop dat de bevalling snel mag beginnen en jullie een prachtig kindje in jullie armen hebben ❤️

Bijgevoegde bestanden:

Bella2021, Ricche15, Maud1995 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.030
    5.000
    113
    Vrouw
    Prachtig!

Kretacorry vindt dit leuk.
  9. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.030
    5.000
    113
    Vrouw
    Dubbel

10. Milou94

Milou94 Fanatiek lid

2 sep 2021
    1.310
    1.113
    113
    Vrouw
    Bijná baby tijd voor jou :D Laatste daagjes (hopelijk!)

11. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Wat een mooi plaatje! Fijn dat alles goed is! ❤️

12. Maud1995

Maud1995 Actief lid

24 dec 2021
    181
    213
    43
    Vrouw
    Wij zijn terug van de controles in het ziekenhuis (vandaag 41+0 week).
    Ongelooflijk maar de baby maakt het super goed in mijn buik. Perfecte ctg, voldoende vruchtwater. Niks om zorgen over te maken.
    Ook nog geen reden tot inleiden dus... Zelf ben ik ook wel echt voorstander van het natuurlijk zijn beloop laten gaan, dus ondanks mijn ongeduld en nieuwsgierigheid staat voor nu in principe de inleiding ook echt pas met 42 week, volgende week woensdag dus.

Ondanks dat ik me er volledig rustig onder voel, had ik net wel even een emotioneel momentje. Het valt me het zwaarst dat iedereen in je omgeving de hele tijd vraagt hoe het gaat en of er al iets gebeurd. En met die inleiding in het vooruitzicht, overviel het me even dat ik het jammer zou vinden als iedereen dat weet om vervolgens die dag en de dag ervoor me helemaal plat te bellen en appen om succes te wensen.
    Begrijp me niet verkeerd, ik heb een onwijs meelevend netwerk en haal daar heel veel steun uit, maar vind het soms dus ook even lastig, zeker als de inleiding nodig gaat zijn en er dus weinig 'verrassing' meer aan zit..

MAAR, ik probeer optimistisch te blijven dat hij hopelijk een dezer dagen gewoon zelf besluit te komen! Morgen komt in ieder geval de verloskundige langs om te kijken of strippen mogelijk is. Wie weet is dat het zetje wat nodig is. Kan het niet? Dan wachten we gewoon maar verder af.....

Kretacorry en Ricche15 vinden dit leuk.
  13. Maud1995

Maud1995 Actief lid

24 dec 2021
    181
    213
    43
    Vrouw
    Wat een mooie echo foto! Fijn dat alles goed was! Lekker van gaan genieten.

14. Kretacorry

Kretacorry Bekend lid

5 jun 2022
    664
    736
    93
    Vrouw
    Fijn dat je kleine het zo goed doet!

En jammer en begrijpelijk van de mensen om je heen. Goed bedoeld maar tegelijk snappen ze niet welke druk het op je legt. Misschien whatsapp er 2 weekjes vanaf gooien? En dan puur mensen die enorm dicht bij staan sms’en ?
    Ik hoop voor je dat het strippen lukt en of dat het spontaan begint !

15. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.030
    5.000
    113
    Vrouw
    @Maud1995 Fijn dat de kleine het zo goed doet! Ik snap je punt wel wb de appende mensen en je angst dat de geboortedag straks een soort 'gemeengoed' gaat worden ipv een ervaring die je helemaal alleen met je partner en evt mensen naar eigen keuze mag gaan delen, vóórdat de rest het weet. Weet iedereen precies wanneer je uitgerekend was? En kun je aangeven dat je liever niet meer wil dat mensen er steeds naar vragen? Hopelijk kan je morgen gestript worden en komt het helemaal niet zover als volgende week woensdag :) Grote kans hè?

16. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.940
    3.086
    113
    Vrouw
    Ik kom mij hier ook weer even melden! Wat een spannende dagen voor een aantal dames hier! Ik wens jullie een voorspoedige bevalling toe. Begrijp ook heel goed elke keer de teleurstelling als het nog niet begonnen is, hier ook een inleiding gehad omdat het niet zelf op gang kwam.

hier gaat alles goed! Ook even in een gekke tijd gezeten omdat ons meisje een afwijking heeft van haar urineleider. Gelukkig is dat wel allemaal onder controle en doet ze het super goed❤️ ik lees nog wel steeds mee en vind het heel leuk om alle verhalen te lezen!

DBoer vindt dit leuk.
  17. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    872
    861
    93
    Vrouw
    Lastig deze laatste lange dagen he! Ik herken me echt mega in wat je schrijft. Het is echt lief bedoeld van de omgeving, maar het geeft ook extra druk.
    Het is natuurlijk wel aan jou met wie je de inleidingsdatum deelt, het zou mij ook heel vervelend lijken dat iedereen je op zo'n dag zou bellen en appen. Als ze dat niet weten kun je dat misschien voorkomen, of het gewoon eerlijk bij ze aangeven dat je dat vervelend zou vinden?

Mij is trouwens verteld door de verloskundige dat je ook bij 42 weken nog best een aantal dagen mag afwachten voor een inleiding zolang de baby het goed maakt, wel kom je dan onder dagelijkse controle van het ziekenhuis i.p.v. de verloskundige. Maar dat is natuurlijk een hele persoonlijke keuze of je dat wel of niet wil.

18. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    872
    861
    93
    Vrouw
    Hier is helaas nogsteeds alles stil :(. Wel ben ik vannacht een slijmprop verloren. Ik hoop stiekem dat dat een teken is dat er nu wel een klein beetje ontsluiting is zodat ze kunnen strippen. De dienstdoende verloskundige komt als het goed is vandaag ergens langs voor een 2e poging. Fingers crossed!

Kretacorry, Ricche15, Michje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.940
    3.086
    113
    Vrouw
    Oh dat is wel positief hoor je slijmprop verliezen!! Hopelijk is dat het eerste teken.

DBoer vindt dit leuk.
  20. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Oh hopelijk is dat een beginnetje en kan ze strippen! Ik duim heel hard mee!

DBoer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina