Oef, nog geen ervaring mee Lastig ook als de meeste mensen gewoon overdag werken. Series kijken, boek lezen, kruiswoordpuzzels doen, terrasje pakken, je huis voor de honderdste keer schoonmaken, wandelen als dat nog lukt, maaltijden koken en invriezen voor na de bevalling. Hopelijk ga je snel bevallen!
Ik heb me nog aardig kunnen bezig houden met kuisen, opruimen en met vriendinnen afspreken, maar nu val ik net in een zwart gat. Ik ben fysiek echt nog oké, maar sinds afgelopen woensdag is het met sommige momenten al te veel om tot het einde van de tuin te lopen en terug. Dan begin ik steken (bandenpijn) te krijgen dus dan geeft mijn lichaam al een stop aan. Sinds donderdag ook wel redelijk wat activiteit af en toe een wee en geregeld menstruatie krampen, dus ik durf nu ook zeker niet al te ver of lang meer van huis te gaan. Voor TV of boeken staat mijn hoofd er zo niet naar. Gek genoeg! Vroeger kon ik dagen series bingewatchen nu komt de tv niet meer op. Ik ga mezelf wel verplichten om af en toe een blokje om te lopen en de vriezer verder vullen lijkt me ook nog een goed idee!
Haha oh ja die laatste week(en). Vreselijk! Verveelde me ook te pletter. In het begin is het echt Hallelujah verlof. Het laatste stukje vond ik echt uitzitten en afwachten. Wilde gewoon een baby en het liefst nu. Ik heb vooral extreem veel gepuzzeld. Met mn dikke buik half op tafel hahaha. Hier was het niet meer de straat uit kunnen lopen een teken dat de bevalling eraan kwam.... En ook de menstruatiekrampen. Is voor iedereen natuurlijk anders maar toen ik amper meer kon lopen is hij 2 dagen later geboren succes nog met de laatste loodjes!
wat een prachtige naam! Gefeliciteerd lieve meid❤️ wat is dat inderdaad snel gegaan zeg! Hopelijk kun je lekker genieten van jullie meisje
Dankjewel! ❤️ Ze is een schatje! Alleen heeft ze erg veel last van krampen. Herkenbaar? Ik kan het niet aanzien als ze er zo’n last van heeft. Ze huilt niet, ze krijst dan op die momenten. Morgen gaan we naar de osteopaat.
Uit de controle bleek dat mijn baarmoederhals erg kort is en ik 1 cm ontsluiting heb. Dus de krampjes hebben toch wat teweeg gebracht. Afwachten hoe lang het nog zal duren.
ik heb wel al heeeel veel goede dingen gelezen van de osteopaat. Hopelijk mag het voor haar wat verlichting opleveren!
Dag allemaal! Alweer even geleden dat ik hier was.. pff. Alles goed hier hoor. Gefeliciteerd aan de pas bevallen dames en succes aan de dames die bijna gaan bevallen! Ik zit nu sinds 1,5 maand in de ww en heb geen opvang voor mijn dochter. Moet nu allemaal gaan solliciteren voor de ww. Als het goed is kan ik wel ergens terecht met mijn dochter na de zomervakantie. Maar dat solliciteren ben ik bang al ergens aangenomen te worden aangezien er zoveel werk is. Echt een rot situatie...
Ach wat sneu, vreselijk zijn die krampjes ja . Bij ons waren die het aller ergst in de eerste 1 a 2 weken, toen hij steeds dagelijks opbouwde qua hoeveelheid voeding. Daarna werd het wel weer iets beter. Wij zijn probiotica gaan gebruiken wat je door de fles mag mengen, orthiflor heet het. Sindsdien gaat het hier wel beter, al kan dat natuurlijk ook toeval zijn, dat weet je nooit zeker.. Hoe is het bij jullie gisteren gegaan bij de osteopaat? Toevallig zijn wij daar gisteren ook geweest, je hoort er echt zulke goede verhalen over van iedereen. Vond het persoonlijk wel een beetje erg zweverig en een beetje maf allemaal. Ze ging een soort van de geboorte nabootsen met zijn lijfje qua bewegingen? Maar hij reageert er wel behoorlijk heftig op gister en vandaag zeg. Daar had ze ons ook voor gewaarschuwd dat hij zo'n 2 dagen behoorlijk huilerig zou kunnen zijn, nou dat is zeker uitgekomen! Ben heel benieuwd of het straks ook beter gaat worden.
Ik heb niet het idee dat de osteopaat iets heeft bijgedragen. Bij doen idd ook de orthiflor. Ik merk wel dat de krampen al een paar dagen iets minder en lang zijn. Ik ben een beetje zoekende in ‘wat is normaal?’. Hoevaak op een dag heeft een baby’tje krampjes. Heb daar geen kaas van gegeten Als je kleintje er zo op reageert betekent het wel dat het iets in werking zet. Wij ons had hij maar kleine blokkades gevonden. Wij kregen trouwens wel echt theoretische info over het zenuwstelsel
ja de eerste 9 weken was hier ook pittig met krampjes inderdaad. Osteopaat zou inderdaad wat verlichting kunnen bieden. Ook infacol kan een uitkomt zijn en verder is het vooral uitzingen, buikje masseren, veel lopen en troosten en ineens is het over haha!
Hier ook erg veel krampen gehad de eerste periode. Begon na 2 weken pas, maar duurde tot de 4e maand. Toen van een op andere moment helemaal verdwenen. Is heel zielig om te zien en ik vrees dat het uitzitten is. Vooral veel bij je houden en lekker in de draagzak.... Hier was het na elke voeding minimaal een uur krijsen. Geen idee wat normaal is maar ze groeien er uiteindelijk gelukkig overheen
Hier was (en is) het ook heftig met krampjes. Vooral in de avond ging het maar door en door. Kon rustig 3 uur non stop krijsen. Nu heeft J. de waterpokken. Ze is er echt goed ziek van. Wilt ook niet drinken etc. En ook vooral bijna de hele nacht aan het spoken. We hebben de afgelopen 4 nachten hooguit 8 uur (bij elkaar) geslapen. Hopelijk voelt ze zich snel beter....
@Dutchgirl1991 Och, arm meisje! En wat pittig ook voor jullie zeg. Hopelijk is ze snel voorbij het kantelpunt en gaat ze weer opknappen. En dan allemaal heel goed bijslapen
dat had ons meisje ook! Met medicatie ging het uiteindelijk goed. Plus de leefregels opvolgen. 20 min recht op na de voeding, bedje iets schuin etc…. Osteopaat kan daar ook bij helpen maar dan is 1 behandeling niet voldoende. Zo sneu als ze zo pijnlijk zijn
@Newbie123 Ik lees in het mei topic dat je gisteren bevallen bent! Eindelijk jullie kleine man bij jullie! Van harte gefeliciteerd ❤ En een goed herstel gewenst!
♡ First Time Mommy Club ♡ Zwanger: KinderwensiA - 31 jaar - UD 22 april 2023 ZoeteAardbei - 31 jaar - UD 6 mei 2023 Milou94 - 29 jaar - UD 19 mei 2023 Newbie123 - 28 jaar - UD 30 mei 2023 Zegenwens - 25 jaar - UD 11 juli 2023 Flora53 - 32 jaar - UD 16 juli 2023 Donna1993 - 29 jaar - UD 28 juli? Kretacorry - 29 jaar - UD 5 september Ricche15 - 25 jaar - UD 14 november Kiwi3191 - 32 jaar UD 26 december? Afspraken: 16 juni - Ricche15 - controle VK (18+3) 27 juni - Ricche15 - 20 weken echo (20+0) Bevallen : GabrielaH - 21 april 2022 - bevallen met 39+4 - een zoontje Ploop - 2 juli 2022 - bevallen met 38+1 (UD 15/7/22) - een zoontje Mena92 - 20 juli 2022 - bevallen op de uitgerekende datum - een zoontje Marlena - 3 augustus 2022 - bevallen met 39+3 - een zoontje Nino12 - 17 oktober 2022 - bevallen met - 41+2 - een dochtertje Dutchgirl1991 - 24 november 2022 - bevallen met 37+5 - een dochtertje Marijtje85 - 3 januari 2023 - bevallen met 38+2 - een dochtertje Finca - 15 januari - bevallen met 39 weken - een dochtertje Bella2021 - 23 maart 2023- bevallen met 37+5 - een zoontje Maud1995 - 13 april 2023 - bevallen met 41+1 - een zoontje Dboer - 17 april 2023 - bevallen met 41+6 - een zoontje Michje - 25 april 2023 - bevallen met 40+2 - een zoontje
Voor degene die de afgelopen weken bevallen zijn gefeliciteerd met jullie wondertjes en voor degene die aan de laatste loodjes bezig zijn heel veel succes!! Wij hebben vorige week te horen gekregen dat een klein meisje mogen krijgen in november, we waren beide (geen voorkeur) volledig overtuigd van een jongen. Maar zo ontzettend blij en gelukkig. Zijn hier meerdere vrouwen die al vroeg in de zwangerschap last kregen van bekkenpijn? Ik ben morgen precies 17 weken en sinds 2 weken (verschilt per dag) heb ik er ontzettend veel last van. Ik moet 16-6 naar de VK dus dan ga ik het sowiezo ook wel aankaarten. Ook heb ik een vraagje aan de vrouwen die hier last van hebben/hadden en het willen delen, je neerslachtig voelen, 80% procent van de dag chagerijnig en niet blij zijn. Afreageren op de mensen dichtbij, jezelf alleen voelen (wat je niet bent), onzeker voelen. Ik kan hier heel slecht mee omgaan, want ben totaal niet zo van mezelf. Is dit na een bepaald aantal weken minder geworden bij degene die dit hadden of zijn er dingen die ik er tegen kan doen. Liefs xxx