First Time Mommy Club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door GabrielaH, 16 aug 2021.

1. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.022
    4.996
    113
    Vrouw
    @Marlena Jeeetje, ben jij alweer 37 weken? Wat is de tijd voorbij gevlogen. Zijn jullie er een beetje klaar voor? Heb ik nou goed onthouden dat jullie deze zwangerschap nog verhuisd zijn, of moet dat nog komen?

@Nino12 Hoe gaat het met jou? Heb je nog extra vrij genomen van werk?

@Mena92 Wat fijn dat je misselijkheid zoveel minder is. Balen dat het werken alsnog niet meer lukt, maar het is wat het is. Ook wel fijn om je helemaal te kunnen focussen op de zwangerschap/komst van de baby.

Hier gaan we alweer richting de eerste verjaardag! Bizar hoe snel dat eerste jaar voorbij is gegaan. Hij is nu sinds een week of 2 los aan het stappen af en toe (max 5 stapjes). Ik heb weer mega baby fever ondertussen, maar we moeten helaas nog even wachten door omstandigheden. Hopelijk snel! :)

@Milou94 Jij nog gefeliciteerd met de verjaardag van je meisje!

Mena92 en Milou94 vinden dit leuk.
  2. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.117
    2.463
    113
    Vrouw
    @Marlena Lijkt me ook wel echt een heel zware periode en een fysieke uitdaging! Hopelijk gaat hij voldoende dagen naar de opvang, dat je even wat rust kan nemen!

@zegenwens dat van de baby fever is hier ook heel toepasselijk. Mijn man kan ook haast niet wachten. :roflmao:
    Ik ben ergens tussen afgelopen weekend en 1,5 week eerder een pil vergeten te nemen. (Mijn mom brain heeft het dus totaal niet geregistreerd wanneer het was) en ergens vraag ik me nu af; zou ik zwanger kunnen zijn, zou het, zou het?
    Heel naïef na alles wat we vorige keer hebben moeten doen om zwanger te worden.:roflmao:

@Milou94 ooooh 1 jaar…! :$ Goed gevierd? Hoe gaat het ermee?

Marlena en Milou94 vinden dit leuk.
  3. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Jeetje, alweer zo lang zwanger? Wow. En leuk nog een zoontje!

Mena92 vindt dit leuk.
  4. Milou94

Milou94 Fanatiek lid

2 sep 2021
    1.310
    1.113
    113
    Vrouw
    Hebben jullie al concrete plannen voor baby nr 2? :D

5. Milou94

Milou94 Fanatiek lid

2 sep 2021
    1.310
    1.113
    113
    Vrouw
    Wat lief dat jullie eraan denken! Het was een mooie zonnige dag met vrienden en familie. Door het weer hebben we de verjaardag in de tuin gevierd. Ik ben helemaal los gegaan met de versiering. Helium ballonnen, overal vlaggetjes, cadeautjes gemaakt voor de kindjes die kwamen. Ik was alleen vergeten hoe druk je dan zelf bent met het verzorgen van de visite én ook nog eens je kind :roflmao::roflmao::roflmao: Eigenlijk kan je zelf niet eens bijkletsen! Ik denk dat ik volgend jaar maar het drinken buiten zet zodat mensen het zelf kunnen pakken.
    Op naar verjaardag nr 2! oooh ik kijk er wel naar uit hoe ze dan zal zijn. Hopelijk haar genoeg voor staartjes haha

Bijgevoegde bestanden:

Newbie123, zegenwens en GabrielaH vinden dit leuk.
  6. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    @Milou94 nog gefeliciteerd met jullie dochter’s eerste verjaardag!! Zo cute!

@Mena92 wel fijn dat je iets minder misselijk voelt. Hopelijk draait het helemaal bij.

@zegenwens de eerste stapjes (los) , de eerste verjaardag.. dat zijn echt mooie momenten. Oe ik herken die baby fever!!!! Hopelijk kunnen jullie snel beginnen met jullie wens.

Mena92 vindt dit leuk.
  7. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    @Milou94 wauw 1 alweer! Gaat zo hard!! En klinkt als een mooie zonnige dag. Mijn zoontje wordt bijna twee en heeft nog steeds amper haar haha, staartjes zal hem nooit lukken op zijn tweede verjaardag;)

@zegenwens wat leuk dat je ook alweer zin krijgt in een tweede. Over welke termijn denken jullie? En jemig wat is jouw zoontje een snelle zeg. Nu al losse stapjes!! Dat was hier geloof ik pas met 13/14 maanden en hij was vrij gemiddeld;)

Toch een gek idee dat ze nu officieel elk moment mag komen! Ik ga zelf uit ergens tussen week 39 en 40 want toen kwam mijn zoontje ook. Maar ja kan ook zomaar vannacht al zijn, of juist pas over 4 weken. Spannendddddd

Mena92, GabrielaH en Newbie123 vinden dit leuk.
  8. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.117
    2.463
    113
    Vrouw
    :roflmao:
    Klinkt super gezellig!!!
    Hier is het zondag zover, ben benieuwd hoe het zal worden!

Zo grappig dat verschil in haargroei! Ons zoontje moet om de 6 a 8 weken naar de kapper omdat zijn haartjes anders voor de ogen hangen. Hij heeft er al 4 kappersbeurten op zitten. :roflmao:

GabrielaH, Marlena en zegenwens vinden dit leuk.
  9. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.117
    2.463
    113
    Vrouw
    Ja, wij hebben afgesproken na de zomer te starten of vroeger moest ik er klaar voor zijn. Gisteren me eindelijk zo ver gekregen om naar fertiliteit te bellen en we mogen eind juli langs gaan.

Denken jullie er over na?

Milou94 vindt dit leuk.
  10. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Super spannend Newbie!!! Hopelijk hoeven jullie geen traject voor de tweede!
    Bij ons was het ook behoorlijk lang wachten voor de eerste en met PCOS , twee miskramen en veel echo’s en gedoe. Gezien de jonge leeftijd en behalve PCOS niet echt iets anders aan de hand was een traject echt overbodig. Maar het duurde echt eeuwen . Gelukkig wel de eerste op een natuurlijke manier kunnen krijgen en voor de tweede was het met 7 rondes blijvend raak !! Wel met een paar vroege miskramen tussen en een biochemische tussen maar hey, het is toch sneller blijvend raak nu dan bij de eerste!

Newbie123 vindt dit leuk.
  11. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.117
    2.463
    113
    Vrouw

Ik heb het inderdaad wel vaker gehoord dat voor een 2de kindje het toch sneller zou gaan! maar ook wel regelmatig het tegenovergestelde gehoord. Ik hoop dat het bij mij ook wat is gebeterd na de zwangerschap al krijg ik signalen dat er geen verandering is en dat de PCOS nog steeds heel erg aanwezig is. Voor ons eerste kindje zijn wij via fertiliteit moeten gaan aangezien ik dus blijkbaar nooit een eisprong had, vandaar dat we voor baby nr 2 ook ondersteuning gaan nodig hebben. Ik was wel elke maand ongesteld, maar blijkbaar ging daar dan geen ovulatie aan vooraf. o_O Dus zo weet je natuurlijk nooit of je ovuleert.

12. Dutchgirl1991

Dutchgirl1991 Fanatiek lid

4 jun 2021
    1.566
    1.499
    113
    Vrouw
    Spannend wel! Ben je er zelf ook wel klaar voor? Of start je alvast het traject, wetende dat er wel wachttijd in zit?

13. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.117
    2.463
    113
    Vrouw
    Ik ben er wel echt klaar voor. Ons zoontje is een heel goede slaper geworden vraagt nog wel veel aandacht overdag, maar dat is wel echt normaal aangezien hij nog zo jong is. Hij zal vast nog een jaartje ouder zijn tegen dat baby 2 er is. dus in dat opzicht is het echt de beste timing!

Alleen ben ik niet klaar voor mijn rot cyclus weer te moeten meesleuren in mijn dagelijks leven, de vele ziekenhuisbezoekjes, en dit alles te combineren met een kindje, maar daar ga ik nooit klaar voor zijn. :roflmao:
    Vandaar de keuze om na de zomer te starten zodat we nu nog ten volle kunnen genieten met elkaar! Dat was mijn voorwaarde. :)

Het ziekenhuis had me inderdaad aangeraden om dan zo spoedig mogelijk de ‘opstart’ met een arts te doen, zodat wanneer ik er klaar voor ben alles meteen in gang kan gezet worden.

Dutchgirl1991 vindt dit leuk.
  14. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Hier kriebelt het ook een beetje voor een tweede. Ik wil wel een tweede maar mijn man zegt nog steeds van niet... Ja soms zegt hij dingen dat ik denk dat hij het wel wil.

Maar onze kleine dame slaapt nog steeds tussen ons in 's nachts. En zolang dat nog zo gaat zie ik het ook niet echt zitten om zwanger te zijn en een pasgeboren baby te hebben.
    We moeten echt naast haar in ons bed gaan liggen en als ze dan slaapt kunnen we gaan. Af en toe huilt ze na een uurtje nog en dan is ze binnen een paar minuten weer gesust. Ze slaapt dan wel 11 uur lang door. Als we haar in haar eigen bed proberen te leggen is het huilen tot ze hyperventileert. Ze is nu bijna 1,5 jaar en wil er echt van af eigenlijk.
    Overdag gaat ze wel perfect zelfs slapen en slaapt 2 uur aan een stuk door. Bij de opvang 2 dagen per week ook. Heb alles al geprobeerd hoor.

15. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    @Finca wat vervelend van dat slapen zeg! Heb je al een slaapcoach ingeschakeld ook? Ik heb er verder geen verstand van ofzo hoor haha maar wellicht kan die nog tips geven?

Hier gaat ie zijn gangetje. Voel me echt hoogzwanger nu. Dik, zwaar, rond en lopen wordt toch iets moeilijker nu. 38 weken dus baby kan elk moment komen. Of pas over 4 weken. Wie zal het weten haha

16. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.117
    2.463
    113
    Vrouw
    Snap ik! Nachtrust is zo belangrijk!
    Zoals @Marlena zegt; heb je al eens contact opgenomen met een slaapcoach? Sommige dingen gaan helaas niet gewoon vanzelf over vrees ik en een goed slaappatroon zal wel echt een last minder zijn bij een 2de baby’tje.

Finca vindt dit leuk.
  17. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Op deze dag, 39.2 begon de bevalling van mijn zoontje. Ik dacht echt dat deze baby zich eerder zou melden, maar helaas zit ze nog steeds heerlijk in mijn buik. Voor mij minder heerlijk want echt mijn hele lijf doet inmiddels pijn. Hopelijk komt ze snel maar we wachten rustig af ;)

Newbie123 en Dutchgirl1991 vinden dit leuk.
  18. Dutchgirl1991

4 jun 2021
    1.566
    1.499
    113
    Vrouw
    Succes nog even! De laatste loodjes.....

Marlena vindt dit leuk.
  19. Dutchgirl1991

4 jun 2021
    1.566
    1.499
    113
    Vrouw
    Wij zijn voorzichtig plannen aan het maken voor een tweede :) ik moet begin augustus eerst naar de internist om het "plan" te bespreken en daarna gaan we van start denk ik! Spannend, maar begin er ook steeds meer naar uit te kijken nu.

Newbie123 en zegenwens vinden dit leuk.
  20. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Ooh wat leuk zeg! Ook spannend en leuk om er alvast over weg te dromen :) en augustus is al snel, over 2 maandjes al!!

Dutchgirl1991 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina