First Time Mommy Club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door GabrielaH, 16 aug 2021.

1. youngmommy20

youngmommy20 Niet meer actief

bedankt ik heb gelukkig geen bloedverlies en geen heftige steken ofzo

2. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Gelukkig maar! Dan is er nu niks om je zorgen over te maken! Die steekjes kunnen al een soort van groei pijn zijn, je baarmoeder is natuurlijk lang niet meer wat het was, ook lijkt dat nu zo onwaarschijnlijk omdat je natuurlijk nog niet een ronde Zwangere buik hebt. Maar je baarmoeder is in vergelijking met hoe ze was flink gegroeid!!
    Dus de steekjes kunnen duiden op dat..

3. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    868
    860
    93
    Vrouw
    Heel herkenbaar dit hoor! Ik heb ook regelmatig steken en ga me dan direct zorgen maken dat het misgaat. Maar het schijnt heel normaal te zijn i.v.m. het groeien van je baarmoeder en ook je darmen kunnen van de hormonen wat van slag zijn en dat kun je daar ook weer mee verwarren. Spannend die eerste weken he! Heb jij al een eerste afspraak bij de verloskundige voor een intake en eventueel 1e echo?

4. youngmommy20

ik heb een afspraak staan op 7 maart voor eerste echo, is dat dan ook de intake want bij mij vroeg ze ookal een aantal dingen via de telefoon nog vanwege de maatregelen maar 2 dagen daarna werden de maatregelen bijna allemaal weggehaald

5. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    868
    860
    93
    Vrouw
    Oh dat schiet ook al mooi op dus, spannend! Hopelijk is je echo helemaal goed :). Je zou wel verwachten dat dat ook meteen je intake is, bij mij hebben ze de echo afspraak en de intake afspraak wel als 2 losse erin gezet maar ze zijn wel direct achter elkaar gewoon. Ik moet ook een lange vragenlijst van tevoren al digitaal invullen, ik verwacht dat ze die bij de intake gewoon bij langs gaan dan maar echt geen idee haha!

6. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Jaa klopt ook wel hoor, maar het wordt straks alleen maar warmer en vermoeiender om zelf ook mee te helpen met het opbouwen van de kamer en daarnaast werk ik ook nog steeds fulltime en zit ik in mijn examenjaar (wat ik waarschijnlijk wel ga verlengen, maar voor nu alsnog de insteek zo veel mogelijk af te ronden). Ben nu deze week vrij waardoor ik tijd had om dit te doen en het geeft wel rust in mijn hoofd. Uiteindelijk zal er toch nog veel moeten gebeuren en puntjes op de i worden gezet voor de kleine werkelijk komt, dus dan is daar straks echt alle tijd voor ipv alles nog te moeten doen. :)
    Eind april en begin mei ben ik ook wel vrij, maar dan gaan we zelf (als het mee zit, morgen ff bellen met vk hoe dit werkt) nog even op ' babymoon'.
    Ook heb ik een beetje een drukgevoel ervaren, omdat ik weet dat ze bezig zijn met een babyshower voor mij, daarmee weet ik eigenlijk dus al te veel..
    Ik kreeg eigenlijk al snel in de gaten dat ze het ook heel kort dag wilde plannen (ja serieus in maart of april al.. ik heb aangegeven liever in mei of in juni haha, dat is vroeg zat als je 15 juli uitgerekend bent). Maar het was voor hen van belang dat ze weten wat ik graag wil hebben/nog nodig heb. Het principe is heel lief, maar daardoor wilde ik het nog sneller afgerond hebben want dan kan ik die vragen tenminste zinvol beantwoorden.

Mena92 vindt dit leuk.
  7. youngmommy20

ik heb maandag de eerste echo en ik ben zo zenuwachtig ervoor weet niet goed wat ik kan verwachten enzo

8. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    De eerste echo is altijd zenuwslopend maar probeer positief te blijven en toch een afleiding zoeken. Gelukkig is het al bijna maandag, gewoon positief blijven!!

9. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    868
    860
    93
    Vrouw
    Ik begrijp helemaal wat je bedoeld! Ik heb mijn eerste echo een week later dan jou en knijp hem ook al mega. Heel veel succes morgen!

10. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    868
    860
    93
    Vrouw
    Hoe is het hier nu verder met iedereen? Zelf heb ik het afgelopen week best een beetje pittig gehad. In verhouding tot veel anderen mag ik zeker (nog?) niet klagen over mijn klachten, maar begin inmiddels toch wel erg te merken dat ik zwanger ben. Super vermoeid, veel last van mijn darmen, vooral later op de dag toch ook wel wat misselijk/niet lekker en ook mentaal vind ik het allemaal best pittig. Ik wil zo ontzettend graag alleen maar blij zijn, maar er staat zo veel te veranderen, wat tegelijkertijd fantastisch maar ook doodeng is. Plus toch ook de angst dat het ook nog mis kan gaan. Omdat we het nog niemand hebben verteld kan ik dit verder ook met niemand bespreken en kan niemand hier rekening mee houden ofzo, wat ook op mijn soms lange werkdagen best pittig is. Ik kijk er dan ook erg naar uit om het straks gewoon bekend te maken aan iedereen, zodat ik hier niet steeds alleen mee rond hoef te lopen en te doen alsof er niks aan de hand is!

Vanaf welke termijn hebben anderen hier hun zwangerschap aan mensen bekend gemaakt? Daar ben ik best benieuwd naar!

11. youngmommy20

Ik heb vandaag de eerste echo gehad, gelukkig een goed kloppend hartje gehoord. Toen kwamen wel tranen, maar gelukkig heb ik een hele lieve vriend en een geweldig lieve verloskundige. Ze heeft verteld dat ze ons de hele zwangerschap zal begeleiden en als het lukt ook bij de bevalling zal zijn. Ik ben volgends de verloskundige nu 9 weken en 1 dag zwanger. De uitgerekende datum staat voor nu op 9 oktober maar er is grote kans dat dat nog zal veranderen bij de 12 weken echo. Mijn vriend en ik hebben ook besloten om geen foto's van de echo te delen online alleen te laten zien aan vrienden en familie. Om misbruik van de foto's te voorkomen. Wij zijn na de echo langs gegaan bij zijn ouders om het goede nieuws met ze te delen en ze zijn ook heel blij en opgelucht voor ons en hebben al een rompertje met i love mama gekregen en slofjes met 50% papa 50% mama. Super lief van ze. Mijn vriend en ik zijn zo blij dat alles goed is met de kleine en merk echt dat mijn buikje steeds meer aan het groeien is.

Ploop en DBoer vinden dit leuk.
  12. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Met ons gaat het goed God zijdank :) wel ontzettend jammer dat je je zo hebt gevoeld maar helaas is niet alles in de zwangerschap op Roze wolken :$ ik begrijp natuurlijk wel een beetje wat je bedoelt, het liefst zou je elke dag alleen maar blij mee willen zijn.. maar hopelijk kom je er snel helemaal weer boven op!

Wij hebben het vrijwel direct aan de ouders verteld en de rest kwam met de 3 maanden en sommige zelfs voorbij die tijd te weten dat wij in verwachting zijn.

DBoer vindt dit leuk.
  13. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat de echo goed was en je een prachtig kloppend hartje hebt gehoord! Het is ieder z'n privacy en je bent niet verplicht echo foto's te delen! Heel fijn dat alles goed gaat en nu lekker genieten!

youngmommy20 vindt dit leuk.
  14. youngmommy20

Ik ben gewoon enorm bang dat er mibruik van wordt gemaakt, omdat ik dingen in het verleden heb meegemaakt ben ik nu extra voorzichtig met wat voor foto's ik deel. Ik moet zeggen dat ik me echt verassend goed voel, merk dat mijn buikje nu echt begint te groeien. Hadden jullie vanaf begin een gevoel wat het zal worden? Ik heb vannacht een bizar realistische droom gehad dat ik zwanger ben van een dochter, heb ook de hele tijd al dat gevoel de afgelopen week. Zag ergends dat er theorieen voor zijn ofzo. Ik wil ook wel heel graag een gender reveal doen en een babyshower lijkt me ook echt geweldig kijk er echt naar uit. Vanaf hoeveel weken voelde jullie je iets bewegen in je buik?

Ploop vindt dit leuk.
  15. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Nee, dat is volkomen te begrijpen! Je moet ook voorzichtig zijn met wat je deelt en alleen delen als jij je daar ook goed bij voelt!
    Om eerlijk te zijn heb ik altijd alleen een gezonde baby gewild! Het maakt me helemaal niet uit of het een meisje of jongen zou zijn. Begrijp me niet verkeerd!, je denkt er natuurlijk over na en het zou leuk zijn een dochter te hebben om daar meiden dingen mee te doen en voor andere dingen is het ook wel leuk om een zoon te krijgen, maar na mijn miskramen is enige waar ik aan kon denken , als ie maar gezond is :oops:
    En we zijn heel blij dat ik een zoon krijg en ik vind het eerlijk gezegd leuker dan ik had verwacht :rolleyes::D
    Ja, je hebt daar een Chinees kalender voor om zegmaar het geslacht te voorspellen maar eerlijk, dat is net als de meeste dingen! 50/50, bij sommige kwam ik uit op een meisje en bij sommige kwam ik uit op een jongen :rolleyes:..
    Ik voelde de eerste gefruttels rond 15/16 weken. Maar dat waren echt de eerste paar gefruttels, die je de ene dag voelt en dan pas een aantal dagen later pas weer, vanaf daar kwam er meer frequentie in z'n bewegingen en rond de 20 weken begon ik wel iedere dag wat te voelen..

16. youngmommy20

mij beste vriendin voelde al iets heel licht gekriebel in haar bui bij 15 weken ofzo dus ja vraag met dan af of ik achterloop of een kleine baby heb ofzo

17. youngmommy20

ik merk wel sinds 2 dagen dat ik het echt heerlijk vind om zwanger te zijn en de gedachte dat ik over paar maanden mama zal zijn maakt me zo intens gelukkig en mijn vriend die zegt je straalt helemaal zo mooi om te zien

18. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    868
    860
    93
    Vrouw
    Wat superfijn dat alles helemaal goed is en jullie het hartje hebben gehoord, heerlijk!:)

19. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Hoezo vraag jij je af of je achterloopt of een kleine baby hebt!? Je bent ook pas 9 weken, dus in principe hoef jij je nergens over zorgen te maken. Jouw vriendin voelde met 15 weken de eerste bewegingen, jij hebt nog wel zeker iets meer dan een maand te gaan om zo ver te zijn. En het is ook geen regel eigenlijk om met 15 weken de eerste bewegingen te voelen. Wat normaal gezien wordt door de verloskundige of gynaecoloog is dat als het je eerste kind is, je rond de 17 of zelfs 18 weken de eerste bewegingen begint te voelen. Laten we zeggen tussen de 18 en 22 weken zwangerschap zou je al wel de eerste bewegingen hebben moeten voelen. En dan echt vanaf een week of 24 tot rond 28 weken zelfs, wordt het wel noodzakelijk dat je je kind elke dag begint te voelen.

En als je de placenta aan de voorkant hebt zitten kan het zijn dat je je kind niet zo hard/veel voelt bewegen, maar dan nog hoor je elke dag wel iets te voelen vanaf 22 - 24 weken zwangerschap..

20. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Hey dames, hoe gaat het hier met de aanstaande mamas?!

Deel Deze Pagina