Lief dat je het vraagt. Het gaat wel oke bij ons, we zijn voornamelijk erg moe, want nog steeds slechte nachten. A is een wijs mannetje met een grote leerhonger. Een vrolijk en sociaal ventje, maar thuis ook wel heel regelmatig frustratie omdat hij nog meer wil dan hij kan en dat maakt het best intens. Hij verwerkt veel ‘s nachts en heeft dan veel nabijheid nodig, dus dat kost ons (voornamelijk mij) slaap. Maargoed, dat zal vast ooit beter worden. Eten is vanaf het begin een uitdaging geweest en hoewel het dat nog steeds wel is, zit er gelukkig vooruitgang in en groeit hij weer oke. Heel gek op ons ventje en ik hoop ooit op een broertje of zusje, maar eerst even pas op de plaats en weer slapen en meer ruimte in onze relatie. Al hebben we altijd gezegd dat we er graag wat meer tijd tussen wilden. Wat rot dat het voor jullie een roerige tijd is geweest, maar fijn dat er op korte termijn wel weer ruimte is voor jullie kinderwens. Hopelijk gauw meer rust in jullie leven en dan lees ik graag snel mooi nieuws over een volgende zwangerschap! En ook ik ben benieuwd naar hoe het met M gaat.
Je verhaal komt me heel bekend voor! Je omschrijft precies mijn zoontje op de moeilijke nachten (meestal) na. Slaap is zo belangrijk en goed dat jullie daar eerst aan denken en aan jullie! Je gaat op een gegeven moment wel voelen wanneer het tijd is voor een zusje of broertje.
@Nino12 en @Newbie123 hoe gaat het met jullie zwangeren? @Michje klinkt alsof jullie je handen wel even vol hebben (gehad). Goed dat jullie even pas op de plaats doen! @zegenwens ook leuk om weer van jou te lezen! Hier gaat het wel goed. Zoontje van 2,5 wordt inmiddels steeds makkelijker. Hij praat beter en luistert ook iets beter. Het is niet alleen maar nee en schreeuwen, maar we kunnen nu iets meer uitleggen en bespreken. Eten is bij hem wel echt dramatisch. Hij lust niks en vind eten ook totaal niet interessant. De afgelopen 6 maanden is hij iets afgevallen ipv aangekomen, wat ik wel erg vervelend vind. In de lengte is hij dan weer wel gegroeid gelukkig. Hij gaat ook drie dagen in de week naar de opvang en daar bieden ze alleen maar water en soepstengels tussendoor aan. Zal wel gezond zijn, maar mn zoontje heeft meer nodig dan dat. Hij eet voor de lunch vaak namelijk maar 1 boterham en wij bieden dan vaak tussendoor nog brood aan of calorie rijke drankjes. Op die manier krijgen we er vaak nog wel iets in. Op de opvang eet hij van 8 uur sochtends tot 18 uur savonds dus maar 1 boterham en een paar slokjes water. Tegen de tijd dat hij thuis komt is hij te moe voor avondeten en eet hij hooguit een paar hapjes yoghurt. Baart me wel een beetje zorgen, maar goed. Met dochtertje gaat het erg goed. Dat is een lekker vol meisje die heel goed haar melkjes drinkt en lekker probeert mee te doen aan tafel. Verder is ze erg vrolijk en zij is met haar broer echt 4 handen op 1 buik. De hele dag lachen ze naar elkaar en willen ze met elkaar spelen. Ze worden zo ontzettend blij van elkaar, geweldig om te zien! Slapen was met de baby dan wel weer echt dramatisch de afgelopen 2,5 maand. Elk half uur schreeuwen. Dan sliep ze eindelijk, half uur later weer wakker. Ook elke nacht wel sessie van 3 uur achter elkaar wakker. We sliepen gemiddeld 4 uur per nacht en dan ook nog eens gebroken met hier en daar een halfuur of kwartier. Opeens besefte ik me dat dit is ontstaan kort na het stoppen met inbakeren. We hebben nu sinds 4 dagen een Nunki lakentje gekocht en wat een wereld van verschil!!! Van elk half uur schreeuwen slaapt ze nu sinds die 4 nachten bijna door zonder haar te horen. Ook vannacht, geslapen van 19 tot 1 uur, even voeding, en toen weer slapen tot 6 uur. Kan gewoon geen toeval zijn!! En wij voelen ons ook weer als herboren na 2,5 maand amper geslapen te hebben haha!
hier gaat het wel oké! Flink misselijk dat is wel even pittig. Nu ook wel weer gespannen voor maandag want dan hebben we weer een echo. jeetje heftige tijd hebben jullie achter de rug! Is er niet evt een diëtiste ofzo die met jullie mee kan kijken? Heel fijn dat jullie weer lekker kunnen slapen! Weinig slaap is soms zooo intens!
Kan je niets van thuis meegeven als tussendoortje? wij doen dat iig wel door de allergie van ons zoontje en dat hij toch ook wat dikker mag zijn. De opvang heeft hier zelf naar gevraagd want zij kunnen hem ook enkel een cracotte of soepstengels aanbieden…
Ik voel me enorm beroerd, misselijk en moe. Ik herken het van mijn vorige zwangerschap, dus niets nieuw, maar dit in combinatie met al een kindje dat ook nog een heel vroege vogel is, maakt het wel enorm uitdagend. Voorlopig nog aan het werk, we zullen zien hoe lang ik dat er nog bij kan volhouden. Wij hadden een goede echo met een kloppend hartje, dus baby stelt het heel goed!
Jaa diëtiste is misschien wel een idee ja. Ja ik had ook al bedacht om wat andere dingen mee te geven aan de opvang, maar dat zijn dan dingen als fruitzakjes of yoki drink, en ik weet niet of dat mag van de opvang... En vraag me dan ook af of dat niet stom is voor de andere kindjes daar. Maar ik ga het inderdaad wel vragen. @Newbie123 wat fijn van de goede echo!!! Vervelend van de misselijkheid zeg... Hoe lang duurde dat de vorige keer? @Nino12 heel veel geluk toegewenst voor de echo vandaag!!! Laat je weten hoe het is gegaan?
Je kan het maar vragen zeker…? Hier krijgen de andere kindjes uiteraard ook andere dingen. Super lang! Ik denk dat ik pas in week 28 gestopt ben met de medicatie en dat was echt een opgave.
Pittig dat jullie nog slechte nachten hebben! Hier ook een jongetje dat nog niet doorslaapt hoor. We slapen sinds hij 4 maanden is 's nachts samen, anders zou ik het ook niet trekken. Sinds oudjaarsavond slaapt hij wel de avonden door in plaats van dat ik nog een aantal keer naar boven moet. Al dat vuurwerkgeknal heeft hem goed gedaan, ofzo Ook lastig dat hij af en toe veel frustratie ervaart. Hopelijk neemt dat met de tijd steeds iets meer af. Pittige leeftijd wel hè, die dreumesfase. Had ik me best een beetje op verkeken. Ze denken zelf al een hoop te kunnen (wat niet mag ), maar echt ze erop aanspreken gaat nog zo lastig. Gewoon 0,0 impulscontrole. Ooit wordt het vast beter. Hopelijk komt er gauw wat meer rust bij jullie en in jullie relatie. Spannend dat er wel nog een wens is voor een tweede kindje. Klopt het dat jullie in eerste instantie het misschien bij één wilden houden? Zoiets staat me bij. Met M. gaat het heel goed. Het is een ontzettend leuk en gezellig kind. Echt een sociaal beestje, totaal niet verlegen ook. Heel leuk om te zien. Dat is echt een stukje karakter, want hij gaat verder niet naar de opvang ofzo. Vanaf 2 jaar gaat hij straks wel 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal. Ik denk dat hij dat erg leuk gaat vinden. Hij begint nu dus langzamerhand wat beter te slapen, ook overdag. Dat geeft iets meer ademruimte op de dag, want eerst sliep hij én overdag weinig (daar had hijzelf overigens nooit last van), lange wakkertijden, en dan zat ik vaak de helft van de avond in etappes nog bij hem als hij wakker werd. Het is wel een verademing dat dat nu beter gaat. Hier eet hij vooralsnog juist heel goed. Hij eet niet enorm veel ofzo, maar ook niet weinig. Gewoon normaal, denk ik. En hij lust vooral bijna alles wel. Inclusief stinkkaasjes en olijven, etc. Ik hoor wel eens dat dat bij sommige kinderen verandert vanaf een jaar of 1,5, dus ik ben benieuwd of dit nog anders wordt. Hij praat nu ook steeds meer in korte zinnetjes van 2 à 3 woorden. Dat gaat heel hard. En ook dat vind ik mega gezellig. We kunnen nu echt een beetje gesprekjes met hem hebben. Hij is ook wel pittig soms. Wel het soort dreumes dat af en toe krijsend ter aarde stort, zeg maar. Ik kan er (nu) nog wel om lachen
@Nino12 Hoe gaat het met jullie..? Ik heb regelmatig aan jullie gedacht de laatste week.. @Marlena Wat gek dat ze bij de opvang zo weinig aanbieden aan hem. Je zou toch zeggen dat er eigenlijk gewoon een medische reden is om meer/calorierijker te eten. Ik zou ook het gesprek aangaan en kijken of ze iets anders kunnen aanbieden of dat je zelf nog extra mag meegeven. Fijn dat het met je dochter zo goed gaat. En dat je zoon zo gek op haar is! Lijkt me fantastisch om die band te zien.
@Nino12 ik denk aan je. Hopelijk hou je het nog een beetje vol deze week en aankomend weekend. Is er een plan wat er nu gaat gebeuren?
@Marlena @zegenwens Het wordt waarschijnlijk weer een lange adem…. Curettage is eigenlijk een no go gezien m’n asherman (alleen in nood of als het echt niet wil komen). Middels hysteroscopie kan nu niet omdat het dan heel hard zal gaan bloeden en dan verliezen ze hun zicht. Die optie kan alleen als er rest achter blijft en het bloeden zo goed als gestopt is. Dus het wordt weer een kut weekend met die medicijnen. Net eerste pil in genomen. Morgen middag starten met die andere pillen… en dan maar duimen dat het goed gaat en het er in 1x uit wil komen. Zo niet dan zijn we weer weken zoet hiermee…
Haha hier wilde ik nog even op reageren, want zo was het precies bij S. Die lustte letterlijk alles tot de leeftijd van anderhalf. Alles wat je hem voorschotelde ging op. En ineens besloot hij niks meer te lusten en niks meer te willen. En nu een jaar later nog altijd onveranderd hopelijk bij jou gewoon een blijvende goede eter!
Ach nee zeg. Gaan weer zware tijden voor jullie worden. Hopelijk gaan de medicijnen hun werk goed doen. Al lijkt ook dat me vreselijk me confronterend. Bah bah bah ik had jullie zoveel moois gegund!