opzich wel oke ! Merk wel dat ik laatste dagen erg moe ben. Mn borsten blijven erg gevoelig maar dit wisselt per moment van de dag. Misselijkheid is af en toe een vlaag. Maar nog niks schokkends eigenlijk! Maakt me af en toe ook best onzeker! Blij als we straks meer duidelijkheid hebben dmv echo
Oooh ooh wat spannend allemaal! Vind je het prettig om morgen evt al naar het ziekenhuis te gaan? Er is dus nog niks begonnen?
Jawel, als ik morgen al wordt opgenomen in het ziekenhuis is het niet echt een probleem. Nou, de voorweeën zijn niet regelmatig geworden ofso en ook niet sterker.. ik verlies nog steeds hier en daar wat stukjes van de slijmprop maar echt opgang is het nog niet..
Oh zo spannend allemaal! Ik hoop dat je een goede bevalling mag hebben en dat je straks eindelijk nugget mag ontmoeten ❤️
Ik ben erg onzeker of ik wel een goede moeder zal zijn en of mijn kindje mij wel als mama verdiend en dan voel ik me daar weer schuldig over tegenover de kleine. Ben gewoon heel erg onzeker over mezelf, de zwangersvchap en of ik mijn kindjes alles zal kunnen bieden wat ik zelf heb genmist of tekort ben gekomen.
Dit soort gedachten en gevoelens zijn heel normaal tijdens de zwangerschap. Je bent natuurlijk zoveel meer emotioneel als normaal gesproken en je gaat idd over veel dingen twijfelen. Maar echt het komt goed meid!! Je hebt nog echt wel een paar maanden te gaan voor de geboorte, in die maanden kan je binden met het kindje in je buik en je zult langzaamaan merken dat sommige onzekerheden snel verdwijnen naarmate de zwangerschap vordert.
Dankjewel, ik ben ook al beetje bang voor de bevalling die pijn enzo, heb ooit zenuwontsteking in mijn kaak gehad en dat deed als superveelpijn en viel toen flauw van de pijn. Toen heeft me moeder gezegd dat wordt wat met jou als je ooit moet gaan bevallen. Daarom ben ik wel bang ervoor ofzo.
Ik wil gewoon niet dat mijn kindje hetzelde moet overkomen als ik. Wil me kindje beschermen en voorkomen dat het net zo veel pijn en verdriet wordt gedaan als ik. Wil het de liefde en warmte kunnen geven die ik altijd gemist heb in mijn jeugd. Maar hoe kan ik mijn kindje de liefde geven die ik gemist heb en dus zelf niet heb gekregen. Hoe kan je iets geven als je zelf niet weet hoe het hoort te voelen?
@youngmommy20 nou van de bevalling wist je van te voren wel dat het pijn zal doen!! En dat is natuurlijk één van de angsten die je moet overwinnen om je kindje in je armen te hebben!! Gelukkig bestaan er tegenwoordig veel vormen van pijnbestrijding tijdens de bevalling en de ruggenprik is eentje die best effectief is en ook tijdens het persen meestal nog in werking is. De morfine pompje bijvoorbeeld zetten ze vlak voor het persen uit, dus zal je de laatste pers weeën en het uitdrijven van de baby meer voelen.. Aangezien jij weet wat jouw pijn veroorzaakt heeft kan je ervoor kiezen om die dingen dan niet te doen en anders te handelen. Je kan misschien niet precies weten hoe het hoort te voelen maar je weet in iedergeval wel hoe het niet hoort!! En dan werk je vanuit daar verder. Zodra je moeder wordt, groei jij samen met je kind. Je bent niet meer de vrouw van voor/tijdens de zwangerschap, zodra je kind geboren wordt , wordt de moeder ook geboren. Dat is een compleet ander persoon met andere mentaliteit en gedachten.
Ben gewoon bang dat ik van dingen spijt krijg om ik me aanstel of ik dan heb gefaald tegenover mezelf, mijn vriend en iedereen om me heen. Ben gewoon bang niet gerespecteert te worden, bang dat ik het niet kan ofzo. Dat ik me kindje verdriet doe als ik sommige keuzes maak om mezelf stress en verdriet te besparen. Vind het gewoon lastig. Bang dat ik geen goede moeder zal zijn. Wil ook gewoon het mooiste van het mooiste voor de kleine ... Wil de bevalling denk ik zonder pijnbestreiding doen, liefste thuis denk ik, maar dat weet je nooit van te voren natuurlijk.
Wat je beschrijft is gewoon het leven mop.. je angsten, je onzekerheden, alles wat je beschrijft is gewoon het leven en je zult pas weten als het moment er is. Je kan nooit van te voren weten of je wel iet kan of niet als je het niet te doen krijgt, dus of het kan weet je ook pas als je het echt aan het doen bent. Maak je geen zorgen over wat andere mensen denken of zeggen!! Het is altijd makkelijk om een ander te oordelen maar 9 van de 10 keer hebben zulk soort mensen hun eigen leven niet op een rij en zijn ze geen haar beter dan jij.. elke moeder wilt het beste voor haar kinderen maar we moeten allemaal realistisch blijven, zo kunnen wij ook het beste bieden aan onze kinderen. Vind het knap dat je ervoor wilt kiezen om de bevalling zonder pijnbestrijding te doen, gezien je incident met de zenuw ontsteking in je kaak!! Je viel toen flauw van dat?! En dan vermoed je dat je de bevalling wel zonder pijnbestrijding kan handelen?! Petje af hoor. Je kan idd kiezen om thuis te bevallen, zolang je geen medische indicatie hebt om verplicht in het ziekenhuis te bevallen staan je keuzes daarin open. Het is idd dat je bij een thuis bevalling geen pijnbestrijding kan krijgen!! Zodra je pijnbestrijding wilt, wordt het dan een poliklinische bevalling in het ziekenhuis .. maar je hebt nog een paar maanden de tijd nog goed na te denken over alles.
Ja dat is waar. Ik wil gewoon graag zonder pijnbestreiding omdat ik mijn lichaam en de natuur zijn werk wil laten doen & en als de pijn toch te heftig wordt kan ik op dat moment ook nog voor pijnbestrijding kiezen toch? Ik wil gewoon graag voelen en denk door al de hormonen ofzo dat je lichaam aangeeft wat je moet doen ofzo en wat voor jou zelf het beste werkt om de pijn te verdragen. Die pijn in me kaak was een ontsteking aan een zenuw denk dat dat anders voelt dan een bevalling waarbij ook allemaal stofjes in je lichaam vrij komen?
De pijn tijdens een bevalling is als geen ander!! Je kan het niet vergelijken!! Het is pijnlijker dan een paar gebroken botten bij elkaar! Je mag het zonder pijnbestrijding doen hoor!! Het is jouw bevalling en jij moet zelf weten hoe je daarin staat. Ja, je kan beginnen zonder pijnbestrijding en het op een later moment vragen maar als je bijvoorbeeld thuis wilt bevallen en je "te lang" duurt met het maken van je keuze en je op een gegeven moment al rond 7 a 8 cm ontsluiting zit, om dan nog naar het ziekenhuis te gaan etc. dan ken je het beter zonder doen want dan wordt pijnbestrijding meestal niet meer gegeven. Het kan allemaal ineens zo snel gaan die ontsluiting dat je soms gewoon geen tijd ga hebben dan voor pijnbestrijding. Daarom is het beter om van te voren al je keuze zo duidelijk mogelijk te hebben. De pijn tijdens de bevalling voelt idd anders aan dan van een ontsteking. De pijn tijdens de bevalling is zoveel sterker!!
Maar je krijgt er wel iets heel bijzonders voor terug wat je liefde geeft en waarvan je liefde zult krijgen denk ik. Iemand die zich herkent in het opeens nachten wakker liggen en van alles aan een baby kamer wilt gaan doen, ik kan niet slapen maar zoveel inspiratie om in de babykamer aan de slag te gaan met de dingentjes die wij al hebben gekocht voor in het kamertje?
@GabrielaH ik denk aan jou vandaag en morgen en wens je een heel fijne bevalling toe lieverd! Hier na 2 weken vakantie nu 2 mega drukke en volle dagen, maar ik zal af en toe zeker even spieken of er al nieuws is! Vanavond 3d/4d echo, zo benieuwd wat we te zien gaan krijgen