First Time Mommy Club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door GabrielaH, 16 aug 2021.

  1. Finca

    Finca Fanatiek lid

    29 apr 2021
    2.022
    1.646
    113
    Vrouw
    Tot wanneer slikten jullie foliumzuur?
     
  2. Mena92

    Mena92 Fanatiek lid

    5 apr 2021
    2.022
    2.210
    113
    Vrouw
    Ik ben op een gegeven moment (weet niet meer wanneer precies) overgestapt op multivitaminen van davitamon speciaal voor zwangeren, waar ook foliumzuur in zit. Dus ik slik het de hele zwangerschap
     
    Finca vindt dit leuk.
  3. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.489
    1.649
    113
    Toen het op was (denk rond de 13e week ofzo).
     
    Finca vindt dit leuk.
  4. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.794
    2.969
    113
    Vrouw
    Ik ben bij week 10 overgestapt op de multivitamine voor zwangeren van de kruidvat! Zit het ook in
     
    Finca vindt dit leuk.
  5. Finca

    Finca Fanatiek lid

    29 apr 2021
    2.022
    1.646
    113
    Vrouw
    Ik vind dit eerste trimester echt aanslepen joh, haha. Kan niet wachten tot de 13 weken echo voorbij is en alles goed is.
     
    Ploop vindt dit leuk.
  6. Mena92

    Mena92 Fanatiek lid

    5 apr 2021
    2.022
    2.210
    113
    Vrouw
    Aaah ik zou willen dat ik de tijd even voor je kon doorspoelen! Snap helemaal wat je bedoelt, het wordt straks echt beter!
     
    Finca vindt dit leuk.
  7. Mena92

    Mena92 Fanatiek lid

    5 apr 2021
    2.022
    2.210
    113
    Vrouw
    Ooh weet je dat ik dit berichtje nu pas lees? Helemaal overheen gelezen joh.. lijkt mij een leuk idee hoor!

    Hoe is het nu met jou/jullie @GabrielaH ?
     
  8. youngmommy20

    youngmommy20 Niet meer actief

    Hi hoe is het met iedereen?

    [​IMG]
     
  9. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.794
    2.969
    113
    Vrouw
    @youngmommy20 wat houdt die controle echo in?? Als je alleen bij de vk loopt doen ze toch niet zomaar extra echo’s ??
     
  10. youngmommy20

    youngmommy20 Niet meer actief

    Omdat ik het zo moeilijk heb en hoge bloeddruk af en toe heb wilde ze even extra checken en bij de laatste echo was ons meisje wat meer onder het gemiddelde was.
     
  11. Ploop

    Ploop Fanatiek lid

    25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Korte update van mijn kant (gekopieerd uit ander topic):

    Hier vanmorgen om 05:38 wakker geworden (zoals ik dat al nachten op rij word om die tijd), dat ik dacht “als ik nu beweeg gaat het fout”. En ineens voelde ik wat knappen en lopen.. vliezen gebroken.
    Vk gebeld omdat kleine vandeweek met de controle zich volledig losgetrokken had uit het bekken en dus vrij rondzwom. Dus moest bij breken vliezen direct plat gaan liggen en bellen.
    Dat gedaan, vk kwam en door het breken van de vliezen was hij wel iets gaan indalen, maar weer verder afwachten en mocht gelukkig wel weer veilig douchen etc.
    Zodra vk weg was stond ik op en kwam er echt een hele plens water uit, had een matje en washandje tussen mijn benen die volledig verzadigd waren en stond echt in een hele plas op de grond, lekker hoor… o_O

    Omstreeks 09:00 uur kreeg ik toch wel wat duidelijkere weeën, eigenlijk vrij vlot op elkaar (4-6 min) en de ene was qua intensiteit veel erger dan de ander (verschilletje wel of niet kunnen praten)..
    Kort erna ook echt mijn slijmprop verloren op de wc. En de hele ochtend enorme aandrang voor de nummer 2, dus de darmen zijn echt heel goed geleegd :roflmao:.

    En tegen de middag nam het weer af, dus kan ook te maken hebben gehad met het indalen weer want rond 13:00 was de vk er weer en bleek hij wel diep te liggen. Ik heb toen mijn kans gegrepen om toch nog wat bij te slapen, bijna 2 uur lang geslapen van ongeveer 14:00-16:00 uur. Sindsdien wel wat krampen en soms dus een wee gevoel zoals vanmorgen (buik spant dan aan van boven naar beneden toe, enorme kramp beneden en pijn in onderrug wat tussen de 45-70 seconden aanhoudt) maar het lijkt niet heel erg door te willen zetten.. :o:

    Na 21:00 uur komt de vk weer langs om te checken en zal ze sowieso het zkh bellen om te kijken of er plek is.
    Ik heb het gevoel dat het vanavond pas ineens echt op gang zal komen en dat hij morgenochtend pas gedag komt zeggen, wie weet om 05:38 uur haha. :D
    We zullen zien, wordt vervolgd. :p
     
    MerryGoRound, GabrielaH, Nino12 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. youngmommy20

    youngmommy20 Niet meer actief

    je kan dit. kom op en liefs van mij
     
    Ploop vindt dit leuk.
  13. Michje

    Michje Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.911
    2.098
    113
    Vrouw
    Succes Ploop, zet 'm op! :D
     
    Ploop vindt dit leuk.
  14. Finca

    Finca Fanatiek lid

    29 apr 2021
    2.022
    1.646
    113
    Vrouw
    Heel veel succes!
     
    Ploop vindt dit leuk.
  15. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.794
    2.969
    113
    Vrouw
    oooooooh meid wat spannend!! Binnen nu en heel snel word je gewoon mama❤️ Heel veel succes met de bevalling! Zet hem op meid!
     
    Ploop vindt dit leuk.
  16. Ploop

    Ploop Fanatiek lid

    25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Hier vandaag het 38 weken dansje.
    Helaas ziet het er naar uit dat ik onder de gynaecoloog moet gaan bevallen en mijn voorgenomen badbevalling op mijn buik kan schrijven. Het komt maar niet op gang. :(
     
  17. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.794
    2.969
    113
    Vrouw
    Wat super balen! Kun je in het ziekenhuis ook niet in bad bevallen??
     
  18. marijtje85

    marijtje85 Bekend lid

    15 dec 2021
    541
    619
    93
    Vrouw
    Super balen dat het niet loopt zoals je had gehoopt.
    Spannend zeg! Heel veel succes
     
  19. youngmommy20

    youngmommy20 Niet meer actief

    (dit heb ik ook al verteld in de uitgerekend in oktober groep) maar voor de dames die daar niet in zitten.. Wij hebben vandaag de kinderwagen besteld met afterpay en komt morgen binnen. Ik kon alleen niet de reiswieg bestellen omdat die tijdelijk uitverkocht is. Dus als jullie weten waar ik het eventueel dan zou kunnen kopen let me know. Ik zal even een foto bijvoegen. Het gaat om de quinny hux cork on grey. Dus mocht je weten waar ik die kan kopen of wellicht van iemand kan overnemen hoor ik dat graag.

    [​IMG]
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. Finca

    Finca Fanatiek lid

    29 apr 2021
    2.022
    1.646
    113
    Vrouw
    Ik heb al een aantal dagen onder mijn navel en een beetje links en rechts ervan kriebels/tintelingen en ik moet er dan altijd aan krabben omdat het een soort van jeukt. Het zijn niet mijn darmen en mijn huid trekt niet. Kan toch onmogelijk leven zijn dat ik voel?
     

Deel Deze Pagina