First Time Mommy Club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door GabrielaH, 16 aug 2021.

  1. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Wij zijn gisteravond toch nog even naar het het ZH geweest omdat ik de baby al 2 dagen minder voelde en vanmiddag echt nauwelijks. Alles goed, niets aan de hand. Komt doordat mevrouw al bijna helemaal is ingedaald en nu helemaal achter de placenta ligt :thumup:
    Ze is nog steeds groot, nu 2550 gr. Loopt nog steeds 2+ weken voor op groei.
    Afgelopen 13 dagen 500 gr aangekomen :p Geen idee hoe, want ik sta al tijden stil met aankomen, maar helemaal prima dus!
    Was om 8u thuis daarna direct als een blok in slaap gevallen. Wat stress allemaal met een mens kan doen :oops:
     
  2. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.286
    2.894
    113
    Vrouw
    Goedemorgen meid, wat moet dat schrikken zijn geweest zeg!! Ik kan dat helemaal begrijpen! Ik denk ook dat ik, zodra ik Baby minder zal gaan voelen ( of bij alles eigenlijk die niet goed voelt !) Gelijk naar het ZH zal gaan! Maar gelukkig was alles goed! Ooohhhhh en ze is echt al verder ingedaald, oh God! Wat is dit spannend zeg! Je mag bijna bevallen:rolleyes: echt geweldig!! Hihi , en even een vraagje, was ze vanaf het begin al groter gemeten of is dit later pas gekomen?!
     
  3. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Eigenlijk is ze altijd al wat groter geweest. Na de termijnecho was de eerste echo daarna +2 dagen, en sindsdien is dat opgelopen naar +2 weken. Daardoor ook 2x een diabetestest gedaan, want dat kan vaak de oorzaak zijn. Maar die was helemaal goed, ik bouw gewoon grote kinderen blijkbaar ;). Ze is nu ongeveer een halve kilo groter dan een gemiddelde jongen op dezelfde termijn :roflmao:

    Moet wel zeggen, ik heb iedere 2 tot 4 weken een echo omdat ik in het EMC loop, dus wij kunnen de groei heel nauwkeurig volgen. Mocht van mijn fertiliteitsarts kiezen of ik naar de verloskundige wilde toen , of dat ik in het EMC wilde blijven. Keuze was voor mij makkelijk: wens voor ziekenhuisbevalling + ontelbare echo's = controle in ZH :D
     
  4. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.286
    2.894
    113
    Vrouw
    Goedenavond ladies! Hoe gaat het met iedereen vandaag? Wil jullie nog een fijne week toe wensen!
     
  5. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Hier alles zijn gangetje! Ik heb vanmiddag weer controle bij de gyn. Ik ben natuurlijk eind vorige week al geweest en toen was duidelijk dat mijn meisje nog steeds +2 weken voorloopt, dus inleiden wordt een steeds reëler vooruitzicht. Ben zo benieuwd! Hoop dat we de datum/week geen prikken wanneer we dit gaan doen. Wordt echt zooo echt en spannend nu :eek:
    Ze wordt bij 40 weken nu 4700 gr geschat, en ik denk dat een kind uitpersen van ca. 3500 gr genoeg uitdaging is voor de eerste keer. Dus als zij er klaar voor is, en de dokter vindt het een goed idee, hoop ik op inleiden met 38 weken!:cool:

    Hoop met jullie ook alles goed! Fijne dag in ieder geval!!
     
  6. TikusSabrina

    TikusSabrina Actief lid

    25 aug 2021
    157
    96
    28
    Vrouw
    Wat super leuk dat je deze topic geopend heb!

    Lieverds.. ik heb 23sept dus de eerste echo.. maar gisteren en vandaag heb ik een beetje bloed bij het afvegen. Gisteren had ik het dus, maar toen was het gestopt tot zojuist.. net zag ik dus weer bloed. Het is best helder rood bloed... ik heb niet echt buikpijn ofso. Ppff .. ik ben best ongerust..
     
  7. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.286
    2.894
    113
    Vrouw
    Hey meid! Ja leek me ook echt leuk, hier kunnen alle first time mommies met elkaar delen, of je nu pas zwanger bent of al je eerste kindje hebt! Is dan wel zo leuk om ervaringen te horen en steun krijgen bij dames die ook First Time Mommies zijn! Het is dan allemaal zo nieuw:rolleyes:

    Hey om even over de spotting te hebben, jeetje meis, Ik begrijp helemaal dat je zo ongerust door bent geworden! Het lijkt niet ver, 23 september, maar het is eeuwig om het af te wachten voor je eerste echo! En al helemaal als je van deze nare symptomen hebt! Heb je toevallig al met de vk gebeld? Om te kijken wat zij er van vindt?! In zulke momenten is de vk echt je beste vriendin om het maar zo te zeggen! Ik hoop echt dat het niet erger wordt!
     
    TikusSabrina vindt dit leuk.
  8. TikusSabrina

    TikusSabrina Actief lid

    25 aug 2021
    157
    96
    28
    Vrouw
    Ja.. ik ga morgen bellen. Wachten duurt altijd zo lang.. hoe gaat het met jou? Xxx


     
  9. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.286
    2.894
    113
    Vrouw
    Hier gaat gelukkig alles goed God zijdank, ik heb veel last van boeren en drinken met prik erin geeft me ontzettend veel maag pijn!!! Maar voor de rest goed! Hier de dagen tellen tot de termijn echo! Ik hoop dat we ook een mooie termijn echo mogen hebben!
     
    TikusSabrina vindt dit leuk.
  10. TikusSabrina

    TikusSabrina Actief lid

    25 aug 2021
    157
    96
    28
    Vrouw
    Wat fijn om te horen lieverd! Ik ben zo benieuwd naar onze echos!

     
  11. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Welkom! Zoals je inmiddels vast al weet, hoeft bloedverlies niets te betekenen. Ik heb het ook gehad rond week 5 maar heb toen wel een echo aangevraagd omdat ik er toch de zenuwen van kreeg :o:. Niets aan de hand, was waarschijnlijk een adertje die was gesprongen door inspanning. De boel is gewoon extra goed doorbloed bij een zwangerschap. Als je je zorgen maakt, gelijk even bellen hoor. Beter een keer teveel dan te weinig, maar hier dus een geruststellend verhaal :thumup:.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens, probeer er ook een beetje van te genieten!
     
    TikusSabrina vindt dit leuk.
  12. TikusSabrina

    TikusSabrina Actief lid

    25 aug 2021
    157
    96
    28
    Vrouw
    Dank je wel lieve Daantje. Ik heb gebeld vandaag en ze zeiden inderdaad dat ik het eventjes moet afwachten. Ik zit nu ook in Griekenland, dus de eerste mogelijkheid voor echo is pas 23 sept. Ik moet het gwn even in de gaten houden... dankjewel voor je reactie xx

     
    Daantjeee vindt dit leuk.
  13. Sjuwene

    Sjuwene Bekend lid

    17 jul 2021
    947
    792
    93
    Vrouw
    Hier gaat het goed. Vandaag eerste echo gehad en alles zag er goed uit. Daar ben ik blij mee. Over 3 weken mag ik weer voor termijn echo
     

    Bijgevoegde bestanden:

    GabrielaH en Daantjeee vinden dit leuk.
  14. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Wat goed @Sjuwene , nu heerlijk gaan genieten!
    En jij nog een fijne vakantie @TikusSabrina , op vakantie gaat de tijd in ieder geval lekker snel ;)

    Hier alles zijn gangetje. Lekker druk meisje in mijn buik. Vandaag officieel laatste werkdag gehad, dus nu (weer) aftellen. Zwangerschap is wel een geduldstraining 2.0 :D
     
  15. Sjuwene

    Sjuwene Bekend lid

    17 jul 2021
    947
    792
    93
    Vrouw
    ♡ First Time Mommy Club ♡

    Zwanger:
    Daantjeee - 30 jaar

    GabrielaH - 26 jaar

    Sjuwene - 32 jaar


    Afspraken:
    Sjuwene - 23 september 2021 - intake gesprek 9:00u
    GabrielaH - 27 september - afspraak verloskundige 16h
    GabrielaH - 3 oktober - Termijn echo 14:45
    Sjuwene - 8 oktober- Termijn echo 14:00

    Uitgerekende datum/ Bevallen:

    Daantjeee - UD 25 oktober 2021
    GabrielaH - UD 27 april 2022
    Sjuwene - UD 30 april 2022
     
  16. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    ♡ First Time Mommy Club ♡

    Zwanger:
    Daantjeee - 30 jaar

    GabrielaH - 26 jaar

    Sjuwene - 32 jaar


    Afspraken:
    Sjuwene - 23 september 2021 - intake gesprek 9:00u
    GabrielaH - 27 september - afspraak verloskundige 16h
    Daantjeee - 28 september - controle + echo
    GabrielaH - 3 oktober - Termijn echo 14:45
    Sjuwene - 8 oktober- Termijn echo 14:00

    Uitgerekende datum/ Bevallen:

    Daantjeee - UD 25 oktober 2021
    GabrielaH - UD 27 april 2022
    Sjuwene - UD 30 april 2022
     
  17. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.286
    2.894
    113
    Vrouw
    Oh God, kleine Frummel!!! Wat lief meid en wat goed, ben blij dat alles goed is!
     
    Sjuwene vindt dit leuk.
  18. Sjuwene

    Sjuwene Bekend lid

    17 jul 2021
    947
    792
    93
    Vrouw
    Jaa daar ben ik ook erg blij mee!!.
    Ze had me gisteren op 8 weken gezet. Terwijl ik zelf dacht 7.4 maar nu weer ik dus niet wat ik aan moet houden...
     
  19. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.286
    2.894
    113
    Vrouw
    Hahahaha is te begrijpen! Ik zou gewoon je eigen berekening aanhouden! Tot aan de termijn echo, dan kunnen ze beter meten en ook beter de termijn vast leggen!
     
    Sjuwene vindt dit leuk.
  20. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.771
    2.182
    113
    Vrouw
    Hi lieve dames! Ik kom hier graag mee kletsen, hopelijk vinden jullie dat oké! Wij verwachten ons eerste kindje 20 maart, ben nu precies 14 weken zwanger en vind het nog steeds zo spannend. Ben vanaf het begin erg onzeker geweest en (eigenlijk wel extreem) bang voor een miskraam. Nu pas komt het besef. We hebben afgelopen maandag de medische 13 weken echo gehad en alles was goed met de kleine ♥️ Hij/zij was heel erg druk aan het bewegen en maakte het de vk erg moeilijk.
    Over 1,5 week de geslachtsecho.

    Hebben jullie zelf een voorgevoel wat het wordt?
     
    Sjuwene vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina