getript om niet op een verjaardag van iemand te bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door floorfilla, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. floorfilla

floorfilla Actief lid

27 feb 2007
    154
    0
    0
    ik vroeg me af of er iemand van jullie ook is gestrip met de rede om niet op een verjaardag van iemand te gaan bevallen.

aan gezien dat ik precies op de verjaardag van mijn zwager jarig ben en in maart heleboel jarige zijn wou ik graag gestript worden op de uitgerekend datum zolang het niet komt.

wat vinden jullie?

2. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Ik denk niet dat een verjaardag een reden is om iemand te gaan strippen! Het komt wanneer het komt hoor! Ze willen het alleen nog wel es doen als je dreigt te gaan bevallen op de dag dat bijvoorbeeld een (schoon)ouder is overleden ofzo. Maar voor een verjaardag geloof ik het niet zo hoor. Dan is er altijd wel iets te verzinnen waarom het die dag niet zo uit komt...

Daarnaast kan je ook niet zomaar gestript worden. Het moet wel kunnen zeg maar. Je baarmoedermond moet verstreken zijn en je moet minimaal 1 cm ontsluiting hebben.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een bekende is gestript om er zeker van te zijn dat haar kind niet geboren zou worden op de verjaardag van haar vader. Haar vader is veroordeeld voor de moord op zijn vrouw, haar moeder! DAT vond de vk een goeie reden. Ze had inderdaad wel al ontsluiting.

"Gewoon" een verjaardag lijkt me een geen goede reden om medisch in te grijpen.

4. floorfilla

floorfilla Actief lid

27 feb 2007
    154
    0
    0
    ik ben bij de eerste wel gestript maar is niet goed gedaan ben 5 dagen later bevallen.op de dag dat mijn schoonmoeder mij verboden heeft want ze heeft haar eerste kindje verloren op die dag en nu is mijn kind haar favo klein kind maar anders zouden ze me op die dag dat mijn zoon is geboren inleiden maar gelukkig kwam hij zelf ondanks gestrippen

5. Aura

Aura Niet meer actief

Ik vind het belachelijk sorry....
    kijk idd zon verhaal van vader die moeder heeft vermoord...of iemand die dan overleden is ofzo vind ik ht een ander verhaal...maar voor de vele verjaardagen? Nee vind ik echt te ver gaan.....

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind het ook een vreemde reden, het kind komt als hij/zij er klaar voor is en niet eerder, ondanks strippen.
    Strippen is geen garantie tot bevallen.
    Je had hier beter rekening mee kunnen houden bij de bevruchting, dus een maandje niet sexen ofzo....

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik denk niet dat je dat gaat lukken hoor!
    Ze kunnen je pas strippen als je minimaal 1 á 2 cm ontsluiting heb!
    Dus dan moet je bevalling al begonnen zijn.........

8. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Mja, ik vind het ook niet echt een goede reden. Ik kan bevallen op mijn eigen verjaardag. Nou, dan krijg ik het mooiste cadeau ooit!! Juni is voor ons een hele drukke maand qua verjaardagen, maar eerlijk gezegd boeit het me voor geen meter of hij op iemands (of eigen) verjaardag wordt geboren :D. En maar 4% wordt daadwerkelijk geboren op de uitgerekende datum, dus dat is zowiezo een kleine kans.

9. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    floorfilla: ik ben deze week al 2 keer gestript en beide zonder enig resultaat. Dus al zou een vk er aan meewerken het geeft totaal geen garantie! Maar denk niet dat ze om die reden gaan strippen. Je lichaam moet er klaar voor zijn en je baarmoedermodn moet al iets verweekt zijn en je moet ontsluiting hebben anders kunnen ze niet eens iets doen.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hahaha sorry ik moet een beetje lachen.
    Ik ben de vorige keer 3 keer gestript, maar NIKS! is natuurlijk absoluut geen garantie dat de beeb dan ook daadwerkelijk komt.
    En daarnaast kan ik me niet voorstellen dat een vk of een gyn zich daardoor laat leiden. Een bevalling kan ook de ene dag beginnen en het kindje pas de volgende dag of 2 dagen later geboren worden, dat soort dingen heb je echt niet in de hand!

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Je baby geeft aan wanneer hij/zij geboren wil worden en zolang er geen medische reden is tot ingrijpen, wordt dat volgens mij ook niet gedaan.
    En om een kindje dat er nog niet helemaal klaar voor is te laten komen vanwege een verjaardag van iemand in de familie..hmmm..

En strippen wordt zonder medische reden toch ook pas na de 40 weken gedaan? Hier tenminste pas na 41 weken. En dan natuurlijk als het allemaal een beetje verweekt is.

12. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    mmeke: in principe strippen ze als het nodig is en als het kan vanaf 40 weken.
    En vanaf 41 weken ga je hier op consult bij de gyn en mag je op verzoek ingeleid worden. Maar dat is hier regio nijmegen dat beleid kan overal anders zijn.

13. Que

Que Niet meer actief

Je had hier beter rekening mee kunnen houden bij de bevruchting, dus een maandje niet sexen ofzo....[/QUOTE]

Sorry ik vindt strippen om een verjaardag ook geen goede reden, maar wat je nu hier zegt een maandje later sexen ofzo......... Ik ben ruim 2jaar bezig geweest om zwanger te mogen raken en er zijn er nog veel en veel meer die het zelf niet kunnen bepalen wanneer ze zwanger raken!!!!

14. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    Nou deze maand heb ik tig verjaardagen dus ik kan beter vragen of ze er een stop in duwen zodat ik in februari beval haha.

Maar denk je echt een geboorte te kunnen plannen dor middel van strippen? Ga er maar vanuit dat je niet op de uitgerekende datum komt. Bij mijn man hebben we alle verjaardagen op of vlak naast elkaar. Ze doen het erom haha. Zijn zus heeft een jongen gekregen op mijn man zn vrjaardag en haar dochter een dag na haar zusje dr verjaardag. Toeval? Ik ben op weg om ook richting zn zusje zn verjaardag en zo ook een dag later op mijn nichtje haar verjaardag. Kleine kans dat ik neit op een verjaardag beval.

15. floorfilla

floorfilla Actief lid

27 feb 2007
    154
    0
    0
    bedankt voor jullie mening,het is inderdaad wel bizaar wat ik vraag,maar was gewoon benieuwd of iemand dat deed.
    En het is idd geen gerantie dat strippen werkt bij mijn eerste in het geval niet hij werd 5 dagen later geboren.

16. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

ik ben bij mijn eerste ingeleid met 38,5 week omdat ik niet op mijn eigen verjaardag wilde bevallen: 4 dagen voor mijn verjaardag ben ik dus bevallen. :D

bij mijn tweede ben ik ingeleid omdat ik niet wilde dat mijn kindje op mijn moeders of zusjes verjaardag zou komen. 7 dagen voor de uitgerekende datum dus ingeleid en bevallen.

En nu..... Nu wordt ik ingeleid omdat ik niet in feb. wil bevallen omdat ik de carnaval dan mis :D..........

............... GRAPJE!!!!!!!!!!!!
    Iedere keer een medische reden om ingeleid te worden: zw-vergiftiging en dysmaturiteit.

17. floorfilla

floorfilla Actief lid

27 feb 2007
    154
    0
    0
    en bij mij in de fam is het juist in dat mijn tante zeggers op de verjaardagen worden geboren die van mij en mijn broers.en ik was bij de eerste op de verjaardag van mijn oudste zus jarig en nu ben ik uitgerekend op de verjaardag van haar man.
    maar ik vermoed dat de kleine eerder komt heb namelijk al veel last van harde buiken enzo.

18. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    floorfilla: helaas zeggen harde buiken ook niets. ik had vanaf week 34 al last van veel voorweeen en zoals je aan mijn banner kunt zien ook zonder resultaat want ben ook al ruim de 40 weken gepasseerd.

19. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

harde buiken zeggen inderdaad niets, je kunt er al mee rondlopen vanaf 20 weken. soms zelfs nog eerder.

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Zullen ze hier wel wat langzamer zijn haha.. mijn vk strippen hier echt pas vanaf 41 weken, vooropgesteld dat alles goed gaat, maar anders wordt je sowieso naar de gyn verwezen.
    Enne, ik kon vragen wat ik wilde, maar ben ondanks beginnende zwangerschapsvergiftiging (begon met 40 weken) 'pas' met 41+6 weken ingeleid (met 42 weken bevallen). Maar misschien ook omdat mijn baarmoedermond nog niet verweekt was..

Maar goed neemt niet weg dat ik nog steeds van mening ben dat het niet moet gebeuren omwille van (zomaar) een verjaardag.

Deel Deze Pagina