Kotsmisselijk

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lientje, May 6, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ben de laatste week kotsmisselijk. Heb alle middeltjes van dit forum al geprobeerd, zoals polsbandjes, cola, vanillevla, kleine porties eten e.d, maar niks helpt. Ik vind het eng om medicijnen te gebruiken (emesafene) omdat ik al een keer een miskraam heb gehad.

Ik zou daarom graag willen weten hoe lang de misselijkheid bij jullie duurde, was het echt tot 12 weken of was het na een weekje weer voorbij? Als het echt bij iedereen tot 12 weken of langer heeft geduurd, ga ik toch maar naar de huisarts denk ik, want zo zie ik het echt geen weken meer zitten.

2. nijn

nijn Lid

Apr 28, 2006
    99
    0
    0
    Ik heb er drie weken extreem veel last van gehad.
    Vanaf deze week sporadisch.
    Dus er is hoop.
    Ik dacht vorige week ook nog als dit nog een aantal weken zo door moet gaan............. :oops:

3. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    die medicijnen die je hebt die heb ik ook gehad maar dan oor mn buikgriep in mn zwangerschap en deze mag je gewoon hebben hoor meid.
    het is zo vervelend als je zo misselijk bent!
    ben je ook zo misselijk dat je moet overgeven?
    ik zou gewoon die emesafene pakken hoor meid.
    het geeft je zeker weten verlichting en de andere middeltjes die je hebt geprobeerd die werken niet zeg je dus ik denk dat het voor jezelf onwijs prettig is als je emesafene neemt!

hopelijk ga je je snel beter voelen!!!
    otnhou dat het voor een heel goed doel is! ;)
    je krijgt er een mooi wondertje voor terug en als je over een aantal weken je kindje gaat voelen dan vergeet je zo die eerste ellendige weken weer!!!! ;)

liefs!!

4. spekske

spekske Lid

Dec 26, 2005
    70
    0
    0
    Belgie
    Ik was kotmisselijk van mijn 6de tot mijn 11 de week,daarna al een heel pak minder.
    Ik wens je veel sterkte toe want ik weet uit eigen ervaring dat dit een 'rotperiode' is.

5. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    owja het kan goed dat je na de 10e week je inderdaad beter gaat voelen!!!
    dan is de piek van het hcg hormoon geweeste n daalt deze weer wat.

6. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    Ik ben sinds een paar dagen eigenlijk alleen nog maar 's avonds misselijk, overdag alleen als ik niet vaak genoeg eet. Al met al van de 5e tot de 11e week beroerd geweest.
    Ik heb even medicijnen gebruikt, bij mij hielp het niet maar ik zou het zeker proberen als ik jou was. Anders duren die paar weken wel heel erg lang! Probeer ook zoveel mogelijk te slapen.
    En maak je geen zorgen: het gaat echt over!! :D Het is slechts een kleine minderheid die gedurende de hele zwangerschap misselijk blijft, dan moet je wel heel erg pech hebben.

Sterkte ermee!

7. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Bij mij duurde het ongeveer 5 weken, ik vond het niet erg, je weet waarvoor je het doet....

8. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Hoi, ik heb tot en met de 7e week veel klachten (waaronder misselijkheid en moeilijk eten) gehad. Sinds deze week is alles zo goed als weg.

Groetjes Suusje

9. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Bij mij duurde het vanaf week 6/7 tot week 41, een uur na de bevalling had ik nergens last meer van.

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hallo,

Ik hoor tot de gelukkigen die eigenlijk niet noemenswaardig misselijk zijn geweest tijdens de eerste periode van de zwangerschap. Als ik een beetje misselijk was, at ik een Cracotte, een soort cracker. Dat hielp ook wel.

Sterkte ermee !

Groetjes,
    Nikki F

11. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Vanaf week 7 ben ik kotsmisselijk geweest, rond de 14e week nam het af en vanaf week 16 had ik gelukkig nergens meer last van.

12. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ja je weet inderdaad waar je het voor doet, maar waar ik me zorgen over maak, is dat het kindje niet genoeg binnenkrijgt als ik alles uitspuug. Vandaag gaat het trouwens redelijk, alleen mijn avondeten viel niet goed, de rest binnen gehouden gelukkig.

13. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Balen Lin dat je je zo rot voelt.
    Je weet waar je het voor doet inderdaad, maar je moet wel gewoon je dagelijkse dingen kunnen blijven doen.
    Ik zou zeggen (wat ik al eerder tegen je gezegd heb)
    ga naar de huisarts en vraag om emesafene.
    Is echt prettig en ik kan het weten..
    Als je je erg misselijk voelt kan je er 1 innemen.
    Ik nam echt niet elke dag een pilletje.

Sterkte ermee meis

14. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

Feb 13, 2006
    512
    0
    0
    Op zich hoef je je daar niet al te gauw zorgen om te maken.
    Moeder natuur heft het namelijk zo geregeld dat alles eerst naar de kleine in jouw buik gaat en dan pas naar jou.
    En je neemt heel veel vitamines e.d toch wel vrij snel op.

Maar dit is gewoon een heel lastig probleem. Je zo ziek voelen is gewoon niet leuk.
    Neem gewoon de medicijnen, die zijn echt veilig tijdens de zwangerschap (en geloof ik, ik grijp ook niet gauw naar medicatie)
    Dat maakt het leven een heel stuk prettiger.

15. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Hoi,

Ik ben tot week 29 misselijk geweest en heb vooral de eerste maanden overgegeven. Je kunt met een gerust hart emesafene nemen, dat haalt de scherpe kantjes eraf. Ik was nog steeds misselijk maar hoefde niet over te geven als ik emesafene nam. En kreeg toen ook gewoon weer eetlust.

16. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Ik heb ook emesafene gebruikt, ongeveer tot week 24 .. daarna werdt het langzaam minder, nog steeds ben ik aan het overgeven maar niet meer zo vaak als in het begin gelukkig..

maar heel veel sterkte! tis indd niet leuk!

17. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik kan wel een vreugdedansje doen! Gisteren alleen 's avonds na het eten misselijk en vandaag tot nu toe alleen vanmorgen. Misschien is het dan toch aan het afnemen. Ik wacht het nog even af.

18. joep

joep Actief lid

Nov 13, 2005
    147
    0
    0
    Ik hen tot 26 weken echt goed misselijk geweest, en nu nog maar drie of vier keer in de week.
    Ik heb er niets voor genomen omdat ik mezelf daar niet zo prettig bij voel. Maar ik heb me er bij neer proberen te leggen (lukt niet echt) en ik dacht maar zo, het is voor een goed doel. Ik heb nu wel het geluk bij een ongeluk dat ik tot op de dag van vandaag nog maar 2 kilo en 2 ons aangekomen ben, hihihi. Maar fijn is het zeker niet.

19. pooh7605

pooh7605 Actief lid

Apr 20, 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Hoi meiden,

Wanneer begon bij jullie de misselijkheid eigenlijk.
    Ga nu in week 6 al zegt mijn banner week 5.

20. emma

emma Actief lid

Nov 21, 2005
    113
    0
    0
    Ik heb nog niets van misselijkheid gemerkt.

Share This Page