hai hai

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door prizzy, 14 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prizzy

prizzy Lid

12 mei 2006
    33
    0
    0
    purmerend
    ik ben 37 weken zwanger en die kleine meid is de afgelopen dagen zo druk in beweging zal het een voorteken zijn dat ze er aan zit te komen gauw :(: of heb ik het mis ...?

2. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Dat zou best kunnen...
    De mijne is de afgelopen 3 dagen en nachten ook veel drukker dan
    anders... wie weet... ik hoop het wel.

3. prizzy

prizzy Lid

12 mei 2006
    33
    0
    0
    purmerend
    ik hoop het of misschien willen we het nu maar al te graag hhaahahahaha ik moet dinsdag naar vk dan vraag ik het daar ook nog ffe .ze zullen wel zeggen dat er niks bijzonders is en dat ze gewoon ruimtegebrek hebben hahaahahha :D :D :D :D :)

4. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    De vk zei de laatste keer dat mijn kleintje nog genoeg ruimt had,
    en dat is een week geleden. Maar wat je zegt misschien willen we
    het gewoon te graag....

5. prizzy

prizzy Lid

12 mei 2006
    33
    0
    0
    purmerend
    de laatste keer dat ik bij de vk was heeft ze de baby geschat op 7 a7'5 pond en dat terwijl ik maar 8 kilo ben aangekomen ik moet dinsdag bloedprikken voor glucose :( en ze gaan het nog eens proberen te voelen want ze zei dat als mijn vruchtwater nu op zijn hoogst is hij vanaf nu weer minder word en dan kan ze het misschien beter voelen ik hoop maar dat ze het fout heeft het kwam er op neer dat als het wel zo was ze in iedergeval niet lang meer gaan wachten ik hoop maar dat ik normaal beval

6. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ prizzy Raar verhaal.. zo groot is dat toch nog niet ??
    Tenminste niet om het eerder te gaan halen.
    Bij mijn hebben ze het gewicht niet geschat, maar zeggen ze een mooi gemiddeld kindje, niet groot en niet klein, maar wat is gemiddeld...hiihihihih...

Bij ons in de familie zijn de kinderen allemaal tussen de 8 pond en 10 pond bij de geboorte... En het grappige was dat ze bij mijn moeder zeiden dat de laatste een klein kindje zou worden, en die werd er om medische redenen 2 weken eerder uitgehaald en die was ruim 10 pond.
    Dus ze zitten er ook wel eens goed naast.

Hopelijk kan je dus gewoon bevallen... sterkte..

7. prizzy

prizzy Lid

12 mei 2006
    33
    0
    0
    purmerend
    tja voor hun doen groeide ze nu wel erg snel maar goed ze zei zelf dat het maar een schatting was dus ik hoop maar dat ze ongelijk heeft ik heb het gevoel dat ze gewoon een klein meissie is maar goed en weet jij toevallig wat de simptonen zijn van suiker ik voel me goed en hun denken misschien aan suiker ik vind het zelf ook een beetje raar

8. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Nee ik weet niet wat de symptonen zijn van suiker, ze hebben mijn glucose ook gecontroleerd omdat ik boven de 100 kg weeg en dat checken ze het ook.

9. prizzy

prizzy Lid

12 mei 2006
    33
    0
    0
    purmerend
    o ok nou ik ga het dinsdag eens ffe allemaal uitpluizen en desnoods schrijf ik het op meteen want sinds ik zwanger ben kan ik maar moeilijk onthouden haahahah hoort erbij

10. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Heb even op internet gezocht... misschien heb je hier iets aan...

Zwangerschapsdiabetes

Wat is zwangerschapsdiabetes?
    Zwangerschapsdiabetes komt voor bij 1 tot 2 procent van alle zwangere vrouwen. De aandoening treedt meestal op tijdens de 2e helft van de zwangerschap en de symptomen zijn doorgaans niet duidelijk zichtbaar. De meest duidelijke symptomen zijn:

veel dorst
    veel plassen
    veel vruchtwater
    Zwangerschapsdiabetes is een stoornis in de koolhydraatstofwisseling die tijdens een zwangerschap ontstaat of wordt ontdekt.
    Doordat bepaalde zwangerschapshormonen insulineresistentie (weerstand tegen de werking van insuline) veroorzaken, treedt er tijdens de zwangerschap een verminderde glucosetolerantie op. Dat wil zeggen dat het systeem dat het glucosegehalte van het bloed regelt niet goed werkt en niet alle opgenomen glucose goed kan verwerken. In een normaal verlopende zwangerschap daalt de nuchtere bloedsuikerspiegel voor het ontbijt, door de constante afgifte van suiker aan de baby. Na het eten neemt deze bloedsuikerspiegel echter toe doordat de insuline minder goed werkt. Dit is een normaal proces wat nodig is om de baby voldoende suiker te geven voor zijn energie en vetopslag. Bij zwangerschapsdiabetes stijgt de bloedsuikerspiegel echter te hoog en is er sprake van zwangerschapssuiker. Er gaat enerzijds meer glucose naar de foetus, terwijl de moeder voor zichzelf meer vetten gebruikt als voornaamste energiebron. De moeder spaart haar glucose als het ware op voor haar kind. In de meeste gevallen verdwijnt de insulineresistentie een paar dagen na de bevalling, samenvallend met het feit dat de placenta is verwijderd, en verdwijnt ook de diabetes. Bij ongeveer 5% van de vrouwen blijft de diabetes bestaan.

Bij wie komt zwangerschapsdiabetes het meest voor?

Wanneer diabetes in je familie voorkomt
    Wanneer een eerder kind een hoog geboortegewicht had (meer dan 4 kg)
    Wanneer je bij een eerdere zwangerschap zwangerschapsdiabetes gehad hebt
    Wanneer je overgewicht hebt
    Wanneer je ouder bent dan 35 jaar
    Wanneer je eerder een miskraam hebt gehad
    Wanneer je bloeddruk hoger is dan gemiddeld

11. prizzy

prizzy Lid

12 mei 2006
    33
    0
    0
    purmerend
    wow bedankt voor die info ik moet zeggen dat ik de laatste tijd veel moet plassen en erge dorst heb maar dat valt nu ineens op mijn man drinkt ook veel de laatste tijd we zijn zo dorstig ik dacht het komt door het weeer maar misschien is dat wel de oorzaak en heeft mijn kerel gewoon veel dorst....... nog bedankt voor de info

12. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Graag gedaan prizzy... Ik vind dit echt een handige site, zeker als je voor het eerst zwanger bent... heb je hier veel aan.
    Op dit moment zit de kleine echt te schoppen en porren... niet normaal meer... lijkt wel alsof hij door mijn buik heen wilt.

13. prizzy

prizzy Lid

12 mei 2006
    33
    0
    0
    purmerend
    nou dat heb ik dus al een paar dagen de gehele dag vanaf ik wakker word tot slapen gaan
    .heb zo;n moeite ook de laatste tijd om in slaap te komen dus ik ga maar slapen als mijn ogen echt dichtvallen en mijn kerel begint net met zijn laatste nachtdienst dus voorlopig zit ik nog ffe op de computer hahahah maar als hij morgen om half 8 thuis komt ben ik ook al wakker of word ik net wakker wat zal het raar zijn als straks die buik weg is dan kan ik lekker weer op mijn buik liggen ... op mijnrug hou ik niet vol en mijn schouders zijn zowat beurs van het op je zij liggen ... die van mij heeft volgens mij de hik nu dat heeft ze ook zo'n 3 a 4 keer per dag gulzige meid is het volgens mij ... en we mogen niet klagen eigenlijk dat ze zoveel bewegen we moeten juist blij zijn dat we veel leven voelen daar binnen

14. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Allemaal heel herkenbaar prizzy.
    Ik slaap normaal ook op mijn buik,maar dat is gewoon onmogelijk.
    Slaap nu op mijn zij, met veel kussens omdat ik anders toch op mijn buik ga draaien. Maar mijn heupen die voelen helemaal beurs als ik wakker wordt, omdat ik dan te lang in een houding lig.

En dat hikken is hier ook aan de orde..
    Ik hoop dit dat mijn kleine hummeltje dat ook heeft als het geboren is... want het heeft nu echt een paar keer per dag de hik.

15. petra27

petra27 Lid

11 sep 2005
    67
    0
    0
    Mijn babytje beweegt ook goed en dat doet soms echt pijn. Ik ben ook heel moe. Ik zou ook graag willen dat het op gang komt. En bij alles wat ik voel, denk ik, ja het is begonnen. Ik heb veel steken in mijn lies en schaambeen, ook mijn benne voelen zo zwaar aan.
    Maar ik denk dat het weer hetzelfde is, als we zwanger wilden geraken. Dan dachten we bij ieder krampje of steekje dat het ook zover was. lang zal het niet meer duren, dat is een feit. Maar liever vandaag dan morgen, want ik voel me echt slecht. En langs de andere kant denk ik dat ik dat buikje wel ga missen, het zal een leeg gevoel zijn.

Groetjes Petra

Deel Deze Pagina