groentesoep

Discussie in 'De lounge' gestart door mik25, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hallo allemaal,

ik wil heel graag lekker groentesoep maken maar heb geen idee hoe dit vers te doen.

hebben jullie lekkere recepten?

groetjes

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik koop:
    -runderstukjes
    - gehakt voor balletjes
    - vermicelli
    - soepgroente
    - boullionblokjes

Ik kook de rundjesstukjes. Daarna maak ik de hoeveelheid water aan met de bouillionblokjes. Dan doe ik daar de runderstukjes en soepgroente in. Dat laat ik staan (net niet koken) tot de groente zacht zijn. Ondertussen bak ik de gehaktballetjes. Als de groente zacht zijn dan de balletjes erbij en de vermicelli. Nog 10 minuutjes laten staan en eten maar.

3. Jel

Jel Niet meer actief

Ik maak het simpel maar ik vind het wel erg lekker:

pakje soepmix van bijvoorbeeld Honig
    Water aan de kook brengen en gehaktballetjes maken en ondertussen erin gooien. Dat een tijdje laten koken met later de soepmix erdoor.
    Dan doe ik nog een zak met flink wat soepgroente erbij en nog wat extra vermicelli. (Zit vaak ook al in het zakje mix). Alles een tijd laten pruttelen en klaar is je soep. Ik doe er vaak nog stokbrood met kruidenboter bij.

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mergpijpje
    Runderblokjes
    Rundergehakt.
    Soepgroente
    En zo'n vierkant pakje van maggi voor groentesoep.

Mergpijpje in het water laten koken om bouillon van te trekken ( zekr zo'n 6 uur op laten staan )
    Dan het botje er uit halen en de runderblokjes en gehaktballetjes ( die ik altijd op smaak maak met wat zout peper en peterselie ) erbij doen.
    Als de gehaktballetjes boven komen drijven de soep groente erbij. Dan het pakje van maggi er door heen.
    En als de soepgroente bijna gaar is de vermicelli.

5. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.830
    113
    Hihi ik doe heel simpel en lekker dik.
    Eerst de boulon. Die een laten worden met water.
    Daarna rudervlees stukjes er door heen.
    Daarna soep baletjes maken.
    Als die klaar zijn er bij in en dan lekker laten gaan:cool:
    Groentes er door paprika wortel bloemkool prei etc (is een pakketje).
    Dan zakje van honig en lekker door laten trekken en dan vermeceli.

De verhoudingen zijn hier klein en weet ik niet haha

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik zet een pan water op, gooi er rundvlees in dan laat ik lekker een paar uurtjes op het vuur... dan haal ik het rundvlees eruit (vind ik vies) en dan zakje honig groentesoep, zak boerensoepgroente, gehaktballetjes en vermicelli... en klaar is kees... uh soep ;)

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Verrassend hoeveel mensen bouillon maken van blokjes toch :)

Hier gaat gewoon de pan de halve dag op het vuur... Jummie!

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

9. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    hmmmm klinkt lekker!

10. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Maak van een blokje bouillon, iets minder blokjes dan op de verpakking staat anders wordt het zo zout!
    Rundvlees erbij in blokjes. Balletjes draaien en erdoor. Daarna verse kruiden snijden en erbij (peterselie, selderij, wat je lekker vind)
    En dan de verse groente snijden en erbij (bloemkool, wortel, ui, prei)
    Gebruik zelf nooit vermicelli, maar kan natuurlijk wel

11. ilo

ilo Actief lid

15 mei 2012
    226
    0
    0
    Uhm...zonder boullion dames is veeerl lekkerder en gezonder (zoveel zout anders)

Ik laat altijd grote pan met in stukken gesneden ui wortel prei selderij en bloemkool samen met stuk schenkel (met bot er aan geeft heel veel smaak) koken.
    Dan doe ik er beetje peterselie, peper en zout bij.
    Als laatst maak ik het gehakt aan met peper zout beetje paneer en een ei en draai de balletjes een ander pannetje in om ze ff voor te garen.
    En dan erbij gooien en het liefst een dag laten staan om alles door te laten trekken...smakelijk!

12. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Ik maak vaak groentesoep met verse worst, hier krijg je een lekker pittig soepje van. Verse worst 20 minuutjes koken in 1,7 liter water en een groentebouillontablet. Daarna de verse worst in plakjes snijden en terug doen in de bouillon. Groente naar wens erbij, een zakje groentesoepmix en wat vermicelli. Dit nog 10 minuutjes zachtjes doorkoken en klaar is je soep.
    Eet smakelijk...

13. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    1,5 lt water opzetten met een mergpijp, gesnipperd ui en 2 bouillionblokjes. 2 uur Laten pruttelen
    Daarna de gehaktballentjes erbij (half om half gehakt op smaak gebracht met zout/peper en verse knoflook)
    Na 1 uur de soepgroente erbij (ik doe altijd extra veel zodat je een goed voedende soep krijgt), weer lekker een uur laten pruttelen
    Na 1 uur een pakje jullienne soep erbij van honig en lekker op een zacht vuur laten doorpruttelen.

Ik zet de soep s'morgens rond een uur of 10 al op en laat hem tot een uur of 4/5 op het vuur staan (af en toe wat nieuw water erbij)

Met verjaardagen doe ik alle ingredienten x 2 zodat ik een flinke pan soep heb.

14. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    top meiden ik ga eens wat proberen!

15. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik kook een verse worst door de soep. Dat maakt mijn groentesoep lekker pittig.

Ik gebruik:
    boillonblokje
    maggieblokje
    Honig vermicellisoep
    zakje boerensoepgroente
    1 verse worst
    200gr half om half gehakt.

Ik zet eerst een pan water op met de bouillonblokjes.
    Als dit kookt doe ik de gehaktballetjes en de verse worst erbij
    weer laten koken.
    Dan de soepgroente en het pakje mix van honig.
    Even een tijdje laten pruttelen zodat de groente gaar word.

Eet smakelijk!!

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zo doen wij het ook! Heerlijk!

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Water koken, rundvleesboullion blokje erin, veel soepgroente, rundergehakt (balletjes of gewoon losse frummeltjes) weer aan de kook brengen,vermicelli erin en dan lekker 2 uur laten borrelen (heel laag vuur,net aan kook) Door het lange koken gaat het gehakt zijn vet afscheiden wat dus door de hele soep komt,heerlijk.

Oh en als ik tomatensoep maak is het precies hetzelfde maar dan met een pakje passata of tomatenpuree erdoorheen en wat basilicum en peterselie.

Deel Deze Pagina