Mijn dochtertje van 8 maanden is sinds zaterdag niet fit;overgeven,huilerig en sinds gister koorts over de 40 graden Zijn er nog meer die dit meemaken/hebben mee gemaakt?
Er gaan er meerdere rond... mijn man en dochter hebben last gehad van een buikgriep vorige week. Heeft te maken met het weer: niet geweldig hoge temperaturen en erg vochtig door de regen steeds, waardoor virussen beter kunnen welen en tieren
Het heerst nu ja. Maar wat als het niet heerste, dan kan je kindje ook gewoon griep krijgen hoor Die virussen zitten altijd wel in de lucht. Soms wat meer en soms wat minder. Hou haar goed in de gaten. Zorg dat ze blijft drinken en plassen. Eten is niet zo heel erg belangrijk, als ze maar genoeg vocht binnen krijgt.
Gisteren haalde ik Lise huilend en trillend uit bed, ze kon zelf niet meer op haar benen staan, wou alleen maar knuffelen. Na een zetpil ging het al een stuk beter. Vandaag nergens last van! Beterschap! Vind vooral dat spugen bij die kleintjes verschrikkelijk!
ik heb zelf een griepje te pakken. Dacht vandaag wel weer te kunnen werken maar daar dacht m'n lichaam toch anders over...
mijn dochtertje van ruim anderhalf heeft de waterpokken met hoge koorts, zo zielig. mijn zoon kreeg de pokken ongeveer 3 weken geleden in spanje, ook met hoge koorts. We zaten er bij mijn zoon eigenlijk al op te wachten wanneer hij het zou krijgen, want hij was zo ongeveer de enige van zijn klas die ze nog niet had gehad. En ja dan kun je er op wachten dat hij zijn zusje ook besmet. Het voordeel vind ik dat we er nu 1 een keer vanaf zijn.
Mijn dochter had het vorige week ook en na een paar dagen kreeg ze blaasjes op haar tong en rondom haar mond. Bleek ze mond/voet en handziekte te hebben. Werk al jaren in de kinderopvang maar hier had ik dus echt nog nooit van gehoord. Blijkt een kinderziekte te zijn net zoals waterpokken. Je krijgt het eenmalig en daarna ben je immuum. Zeer besmettelijk en het blijkt dus te heersen momenteel.
Hier zoonlief vanaf dinsdag ook de griep. Mannetje zit helemaal vol, hoest veel en heeft ook koorst. Zielig hé, bij die kleinetjes! Beterschap voor iedereen!
@aapje; veel sterkte. Nix fijn je kind in het zh al is het vaak wel een geruststelling dat ze goed in de gaten wordt gehouden.
ze heeft de waterpokken en reageerd daar heel heftig op. ze heeft al sinds afgelopen zondag koorts en die bleef maar oplopen tot ruim boven de 40 graden en daarbij at ze niet meer en drinken ook bijna niks meer. en ze heeft een aantal pokjes die ontstoken zijn. ze ligt nu in een isoleerbox en we moeten er rekening mee houden dat ze tot na het weekend moet blijven.
Mijn zoontje gisteren ziek opgehaald bij de go en mijn vriend heeft nu opeens hoge koorts en rillen, hoofdpijn. Ik nog nergens last van gelukkig...
Toevallig, bij onze kinderopvang moest ik even een brief doorlezen met informatie erop over mond/voet hand ziekte...toen zeiden ze dat het heerste daar..
Hier krijgt iedereen in de omgeving buikgriep, alleen dochter heeft het nog niet gehad. Hopen dat het zo blijft!
Zowel mijn man als ik hebben de buikgriep gehad afgelopen week, dochter nog niet dus ik verwacht nog wel dat ze het krijgt. Bij ons beiden duurde het overigens maar 1 dag..
Ik ben van de week ook een nacht goed ziek geweest, de dag erna nog wat slapjes en toen was het alweer over!
Ik heb deze week 2 dagen koorts gehad, last van hoesten en mijn hoofd zat dicht.. Dus wss een goede verkoudheid! Mijn broer heeft buikgriep.. Ik denk idd dat het met het weer te maken heeft.. @Aapje; wat vervelend dat je dochter in het ziekenhuis ligt! Hopen dat ze gauw weer thuis is, weer gezond en al.. Gr. Carlien
hier ik: al 3 weken beroerd, hoesten, slijm, neus verstopt, de eerste dagen koorts, keelpijn zoon: sinds gisteren zware hoofdpijn, diaree, koorts, neus verstopt mijn moeder: neus verstopt, keelpijn, hele zware hoest, volgens dokter zeer besmettelijk, en loopt nu met zon sars maskertje op LOL.. hebben ook fotos van haar longen gemaakt, uitslag volgt nog schoonouders: met griepverschijnselen in bed
hier heeft dochter van de week flink gespuugd de volgende dag flinke diarree en lijkt nu weer opgeknapt.