Wie kan mij meer vertellen over fiscaal partnerschap? Mijn man en ik willen dit beëindigen. Is dit mogelijk als je nog wel getrouwd blijft?
Voor ons is het fiscaal partnerschap nadeliger. Als wij geen fiscaal partners zijn en onze inkomsten apart opgeven aan de belasting hebben wij meer recht op toeslagen, nu lopen wij deze mis.
En waarschijnlijk is o.a. dit precies de reden dat dat niet kan. Anders zou het overgrote deel van de Nederlandse bevolking het wel weten natuurlijk...
Jullie voeren een gezamenlijke huishouding, zijn getrouwd en hebben samen kinderen. Je hebt tegenwoordig geen keuze meer, je bent het of je bent het niet... Zie ook hier Fiscaal partnerschap beëindigen - ElsevierFiscaal.nl
Ja dat geld natuurlijk voor iedereen die getrouwd is en een gezamelijke huishouding voeren. Daar gaat de belastingdienst natuurlijk niet intrappen.
Alleen als jij bereid bent om te scheiden en 1 van jullie gaat verhuizen, kan je het stoppen. Anders; gewoon incasseren, die klappen van kabinet/belastingdienst etc. Als het zo makkelijk was, zou heel Nederland jaarlijks net zo makkelijk wisselen als dat ze doen van zorgverzekering.
Volgens mij is dat niet waar. Je bent toeslagpartner maar niet altijd fiscaal partner. Er is in 2012 iets gewijzigd, wij mogen daarom niet samen aangifte doen maar zijn wel toeslagpartners.
jep... toen ik ging samenwonen MOEST ik mijn partner opgeven als fiscaal partner. Vond ik toen ook idioot want we kregen meteen een stuk minder zorgtoeslag en moesten ook nog eens honderden euro's terugbetalen omdat ik te laat was met doorgeven... Daarvoor hoef je geeneens getrouwd te zijn. Ik zei nog dat wij niet eens een "gezamelijk" huishouden voerden. Huishouden is altijd al meer mijn ding geweest maar helaas.
je hebt toeslagpartner en fiscaal partner fiscaal partner ben je als je in het jaar 6 maanden en een dag getrouwd bent of samen ouders bent onder 1 dak. toeslagpartner ben je zodra je samenwoont ookal is het met een zus of vriendin zodra je samen huishouden voert ben je toeslagpartners.
idd kun je niet onderuit alleen door te scheiden en appart wonen maar als je dit gaat doen en is niet echt loop je heel veel risico en is eigenlijk in mijn ogen not done.
Lief, dat is vorig jaar gewwest, ja, maar vanaf dit jaar is dat niet meer zo en ben je als je samen woont fiscaal partner, vraag me niet waaromze dit het ene jaar zo regelen en het jaar erna weer anders... Ik kreeg vorig jasr opeens veel meer studiekosten terug.
Hm vergeet mijn post, dacht echt gelezen te hebben dat je op 1 jan 2012 samen een kind moest hebben im fiscaal partner te mogen zijn, maar lees ik niks meer over..mooi want samen aangifte doen is voor ons voordeliger Maar dat is offtopic.. to heeft t namelijk over toeslag ipv fiscaal partner
Ts, dan verdienen Julie samen gewoon teveel voor de toeslagen. Het is niet netjes om dan de regels te omzeilen om wel de toeslagen te krijgen , daar zijn niet voor bedoeld.