Fiscaal partnerschap.

Discussie in 'De lounge' gestart door Truustrendie, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Truustrendie

Truustrendie Niet meer actief

Zeg dat wel. Hier scheelt het per maand zeker €100.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nee hoor, ik ben geen fiscaal partner vanaf dit jaar ofzo, staat nog steeds.op " nee"

3. Truustrendie

Truustrendie Niet meer actief

Dus hier kan je wel voor kiezen? Maar dan ben jij denk ik niet getrouwd?

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Als je getrouwd bent ben je altijd elkaars fiscaal partner.... Als jouw boekhouder je heeft verteld dat dit pas sinds dit jaar is dan issie niet echt bij de tijd kan ik je vertellen.

5. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    In dit geval ben je inderdaad ook fiscaal partners.
    Zie hier: Ongetrouwd samenwonen en fiscaal partnerschap

6. Roxyroxx

Jep, dan ben je fiscaal partner én heb je recht op de algemene heffingskorting, mits je partner wel inkomen heeft.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hoho even wachten... het is haar kind en niet het zijne.... het kindje is van haar ex. Dus volgens mij is Vagans dan niet direct fiscaal partner van haar nieuwe vriend.

Je hebt er recht op wanneer je SAMEN een kind hebt of wanneer de een het kind van de ander heeft erkend. En ik geloof niet dat hij het kindje van Vagans kan erkennen, wanneer haar ex de erkenning al heeft gedaan.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Inderdaad. Denk al, zij is geen fiscaal partner, ik heb hetzelfde, ik woon samen met mijn vriend en ik heb een kind, en wij zijn toch echt geen fiscale partners.

9. Roxyroxx

#49 Roxyroxx, 3 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2013
    Vanaf 1 januari 2012 zijn de regels veranderd, die gelden dus pas vanaf de aangifte die in 2013 wordt gedaan. Ik meen me te herinneren dat er toch iets was als je ongetrouwd samenwoont en er een minderjarig kind staat ingeschreven die kind is van een van 2. Volgens mij ben je dan alsnog fiscaal partner. Zonder keuzenmogelijkheid, gewoon verplicht.

Edit: Heb het even gechecked. Vanaf de belastingaangifte 2012 is het zo dat als jij en je vriend plus je dochtertje op hetzelfde adres staan ingeschreven jullie fiscaal partner zijn.

Dit is een verruiming van het begrip fiscaal partnerschap om fraude tegen te gaan. Voorheen bestond deze regeling niet, deze is pas vanaf 1 januari 2012 ingegaan (en geldt dus pas voor de aangifte die iedereen in dit jaar gaat doen.)

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hoe zit dat dan in ons geval? Wij zijn nl op huwelijkse voorwaarden getrouwd, met koude uitsluiting. Dus wij hebben onze financiën (officieel) volstrekt gescheiden. (dit omdat wij trouwden in de tijd dat ik nog te maken had met een schuldsanering).

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien even checken bij de belastingdienst?

12. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    Denk trouwens als je niks krijgt je genoeg verdiend dus snap niet dat ke het nodig hebt dan. Wij hadden er altijd net geen recht op maar ook niet nodig en doen toch onze dingen die we willen.

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Voor de nieuwe regels was het als getrouwd stel ook niet mogelijk te kiezen hoor.

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ws telt dit niet voor de toeslagen. Je hebt immers samen kinderen en woont samen. Samenwonende niet getrouwden met kinderen zijn ook elkaars fiscaalpartner.

15. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Leuk he voor de belasting werken, ik werk voor de gemeente belasting in het buitenland als adviseur en ik geef tijdens werk uren geen advies wat niet mag, maar ik weet dondergoed dat er enorm veel mensen wel frauderen en groot gelijk geef ik ze want waar dan ook is de belastingdienst een falende organisatie die wel mooi altijd nog geld kan innen als er een fout gemaakt wordt door hunzelf maar wanneer de 'klant' een fout maakt het dan ook ff zo snel mogelijk ook weer ingeint moet worden.. In nederland is het ooknog eens zo belachelijk dat iedereen zo hysterish nerveus wordt van die pipo organisatie.. Ze hebben mij een paar duizen euro teveel zorgtoeslag doorbetaald en daar lig ik echt niet wakker van.. Sleep me maar voor de rechter want ik zat niet fout... Echt het is echt door jankerds dat die regels zo gaan dat ze voor de mens beslist worden en niet door.. En dat is fout, het was vroeger juist voordeliger om getrouwd te zijn zo ver ik weet.. Is het door kim kardashian 70 day huwlijk typ of thing dat het weer verneukt moet worden voor iedereen..

16. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Jammer dat Ts mijn vraag op vorige pagina negeert. Maar ik ben er al achter dat het daadwerkelijk degene is die zich afgemeld had na aanleiding van KBS topic. Je instagram naam is namelijk ook truustrendie slimmerd

17. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Oops....

18. Roxyroxx

Hahahaha...

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat dus. :D

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Er zijn ouderen, die dit wel doen. Nou ja... waren. Weet niet of dat nu nog kan.

Deel Deze Pagina