fiscale crimineel

Discussie in 'De lounge' gestart door Laaarrr, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Ik zou het waarschijnlijk wel zeggen omdat je natuurlijk daarna ook nog een keer terug aan het werk moet. Ook later in het werkveld heb je natuurlijk werkgevers die elkaar afbellen of jij wel zo'n fijne werknemer bent. Ik denk niet dat dit valt onder goed werknemerschap ;)
     
  2. Laaarrr

    Laaarrr Actief lid

    20 dec 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    Ja ik vind van wel ja.... Maar dat zijn mijn zondes, en ik kan bijna vrijwel zeker zeggen dat geen enkel mens een leven leid dat VOLKOMEN in alle eerlijkheid en zonder zonden verloopt...

    Het is moreel gezien niet echt netjes, maar ik vind dat een zwangere vrouw lastig gepositioneerd staat als het om dit soort situaties gaat. het zou het mooiste zijn als je het inderdaad eerlijk kan zeggen, Maar weten wij niet allemaal wat daarvan de consequenties zijn?
    Of houden wij massaal onze ogen dicht?

    Ik ben trouwens niet van plan om na mijn bevalling nog te blijven werken voor dat bedrijf, en om andermans vraag te beantwoorden; Nee, ik zit niet echt verlegen om het geld dus dat is niet mijn motivatie.

    Mijn motivatie is meer het feit dat ik mij soms thuis nog wel eens verveel, en ik wel eens de behoefte heb om iets nuttigs te doen voor de maatschappij, waar ik zelf ook nog een klein beetje beter van wordt. Bovendien een extraatje zo voor de bevalling vinden we waarschijnlijk allemaal wel fijn.

    Moreel gezien is het echt niet netjes, maar goed het is geen ABN Amro waarvan ik het aanbod heb gekregen, maar slechts een bedrijf waar de in en uitstroom ontzettend hoog is en een bedrijf waar het werk niet van levensbelang is. Maar hoe je het ook went of keert de realiteit is dat de zwangere vrouw benadeeld wordt in alle opzichten EN als zich kansen voordoen wordt de zwangere vrouw daar in zekere zin DIRECT mee benadeeld.

    Ja ik heb mijn huiswerk wel gedaan, als jurist in de dop ben ik wellicht wel een beetje ( te ) doorgewinterd. Maar goed, als ik zeker wist dat ik in wettelijke zin iets zou doen wat het daglicht niet zou kunnen verdragen was ik er wellicht niet aan begonnen. Maar de etische 'code' in deze branche speelt dan ook geen verdere rol in de branche waar ik hierna in werkzaam wil en ga zijn. Dus ik maak me niet zorgen om het feit dat werkgevers onderling met elkaar hierover in discussie gaan. Een echte slimmerik zet een baan waar zij 2 maanden werkzaam is geweest ook niet als referent op de CV, omdat het simpelweg irrelevant is.

    Maar mocht het gaan om de branche waarin ik hierna wil gaan werken, en waarin ik nu de baan aangeboden zou hebben gekregen had ik dit voor de duidelijkheid, NOOIT gedaan. Het risico op reputatieschade is dan vele malen groter, wellicht te groot om risico voor te lopen
     
  3. Clivia

    Clivia Bekend lid

    12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Na je laatste stukje te hebben gelezen: ja, ik vind het walgelijk wat je wilt gaat doen.

    Je hebt geen intentie om daarna nog daar te gaan werken??
    Weet je wel wat je een werkgever allemaal kost?! Voor 2 maanden werk?
    Dit is zoals je zelf zegt om verveling tegen te gaan. Ga dan een hobby zoeken! Werkgevers en 'collega's' zo benadelen is echt laag.
    Dit is misbruik maken van. En niks anders.
    Ik vind crimineel een groot woord maar ik ben het met je schoonmoeder eens dat dit alles behalve netjes is.
     
  4. Mini Shopaholic

    Mini Shopaholic Niet meer actief

    Het is zo dat het UWV kijkt na het loon wat je de laatste 6 maanden hebt gewerkt. Als TS 2 maanden fulltime gaat werken krijgt ze 100 procent zwangerschapsuitkering voor en na de bevalling. Mocht ze daarna de ziekte wet in gaan dan krijgt ze jaar lang 90 procent van haar gewerkte loon en ook een leuk bedrag.

    Lekker asociaal zeg! Ik hoop echt dat je dit niet gaat doen. Je hebt er voor gekozen om thuis te zijn bij de kleine en ga lekker weer werk zoeken als je jongste is geboren zodat je niet en het bedrijf en het uwv en de hardwerkende NL onder ons naait!
     
  5. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Na het lezen van het laatste stukje ben ik het helemaal met je eens.
     
  6. Grootsgezin

    Grootsgezin Actief lid

    15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Normaal gezien ben ik voorstander om gebruik te maken van de regelingen die er zijn, maar dit vind ik toch ook echt niet netjes. Mijn gevoel zou anders zijn als je onboorzien zonder werk komt te zitten, het hard nog hebt om te werken en in je eerste drie maanden bent.
    Misschien mag het volgens de regelgeving maar ik vind dat je dit eigenlijk echt niet kan maken.
     
  7. Clivia

    Clivia Bekend lid

    12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    En dat zwangeren lastig gepositioneerd staan in de werkwereld, of je zwangerschap te gebruiken om even makkelijk geld op te strijken vind ik ook nogal ver uit elkaar liggen. Dit heeft niks te maken met 'moeilijk aan een baan kunnen komen als zwangere'. Je wilt er na je zwangerschap niet eens werken, dat weet je nu al!

    Ik kan hier zo boos om worden.
     
  8. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Ik gebruik niet snel deze woorden maar in de strekking ben ik het met je eens

    Je wil wat nuttigs doen voor de maatschappij? Waarom dan geen vrijwilligerswerk? Je zit toch niet om het geld gelegen?

    En wat ik ook nit netjes vind is dat je dit even twee maanden wil doen en daarna gewoon weg wilt gaan. Dus andere collega's zetten zich voor je in om je in te werken en dan ben je na een paar maanden weer weg. Kunnen ze weer een ander in gaan werken.
    Een ander zou dat werk misschien wel heel graag willen voor langere tijd. Ik vind dat je dit niet kan maken.
     
  9. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik heb er geen goed woord voor over nee, als ik eerlijk ben..
     
  10. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Zeker als je niet eens van plan bent om daar te blijven vind ik dit op z'n zachtst gezegd niet netjes.

    En om heel eerlijk te zijn geloof ik de intenties dan ook niet zo... lekker makkelijk. Even twee maandjes werken en dan je zwangerschapsuitkering opstrijken en daarna weggaan. Bah, ik ben blij dat ik zo niet in elkaar zit.
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zou het niet niet zeggen. Prima dat je wil werken maar geef dit dan netjes aan... Want zo denk ik niet dat ze positief over je gaan denken. En Ookal ben je het niet nodig, het zou lekker zijn als je daarna ook zonder schaamrood op je kaken weer kan werken..

    Plus. . Eerlijkheid overwint .
     
  12. Tuuttuterdetuut

    Tuuttuterdetuut Actief lid

    22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees met verbazing je eerste en met nog meer verbazing je tweede post.
    Laat deze vacature alsjeblieft invullen door iemand die
    - er wil werken
    - het nodig heeft en door jouw snode plannetjes misschien een baan misloopt
    - geen misbruik van een werkgever maakt waar je misschien 8 weken werkt
    - geen misbruik van de staat en de regelingen die er zijn maakt

    Ik vind je juist als 'jurist in de dop' geslepen. Prima om criminelen ofzo te verdedigen. Ga daar je energie in stoppen. Pro deo ofzo.
    Ik vind je zeker geen 'slimmerik'. Met zo'n mentaliteit kom je echt niet ver.
    Alhoewel misschien wel in de advocatuur.
     
  13. Laaarrr

    Laaarrr Actief lid

    20 dec 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    allen bedankt voor de massale reacties!

    Goed om te zien dat er nog zoveel morele en etische verantwoording tegenover de werkgever is.. En dat zal hoogst waarschijnlijk goed lonen!
    Ik heb het gevoel dat ik gejuradiseerd ben over de afgelopen jaren XD mijn mede juristen vonden dit een briljant plan,maar dat terzijde.

    Daarom is het juist fijn om al deze reacties te lezen, het doet leven recht aan. Juristen zijn best enorm hard en geslepen, en ik begin langzaamaan te merken dat ik ook zo ben/wordt.

    Hartelijk dank voor de etische reacties, ik zal de werkgever netjes op de hoogte stellen :D Dan kan ik op het einde van het liedje zeggen...

    I TOLD U SOOOOOOOOOOOO
     
  14. Laaarrr

    Laaarrr Actief lid

    20 dec 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    met vriendelijke groet,

    de Fiscale crimineel van Nederland
     
  15. tikigo

    tikigo Bekend lid

    16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sorry maar ik vind dit ronduit onbeschoft. Dus omdat jij je verveelt ga je zogezegd een baantje zoeken waarbinnen werkgever geld in je investeert, je collega's de tijd nemen om je in te werken en dat voor een paar rotcenten? Bah bah hoe diep,kun je zinken.

    Ik zou niet blij zijn met zo'n nieuwe collega en die dan vervolgens ook nog ff meld o ja over drie weken ga ik met zwangerschapsverlof en daarna kom ik niet meer terug! Bah
     
  16. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    I told you so aan wie?
     
  17. Allesofniets

    Allesofniets Niet meer actief

    Kinderachtig.

    Hoe oud ben je bahbah.
     
  18. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Vreemd verhaal. Vreemde gedachtegang. Vreemde reactie.
     
  19. Bollen

    Bollen Fanatiek lid

    22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Hahahaha dit was echt precies mijn gedachte.

    Misschien is je schoonmoeder lekker direct maar de situatie die jij schetst vind ik ook alles behalve fatsoenlijk.
     
  20. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    dus jij wilt aan ons zeggen i told you so als ze je niet aannemen voor 8 weken omdat je en zwanger bent en omdat je daarna niet terug wilt komen.. Ehhh iedere boerenl.. weet dat ze je niet gaan aannemen nu, risico op onverwachts ziekte, administratieve kosten, geen toekomst en lichamelijk niet op het sterkst. DUHH.

    ik zou eens wat "normale"waarde en normen weer gaan ontwikkelen lijkt me dat je als jurist daar je geld mee kan verdienen omdat je over het algemeen de gewone mens helpt.

    Als je je verveelt, ga punniken, ga koffie schenken, ga mensen helpen juridisch, ga 30 x je was strijken maar pik niet een baan in die je niet wilt hebben eigenlijk en al helemaal niet omdat je dan mooi makkelijk wat geld krijgt terwijl je al tijden zonder hulp van de regering kan.
     

Deel Deze Pagina