Je schoonmoeder heeft echt 100% gelijk. Ik vind het eigenlijk dieptriest dat je dit zo wil spelen bah bah bah
Beetje raar hoe het verwoord wordt, maar goed ik wou toch even reageren. Het mes snijdt aan twee kanten. Toen ik net zwanger was werd ik benaderd voor een functie. Na te hebben verteld dat ik zwanger was, werd ik gewoon met een kluitje in het riet gestuurd en ik deed daar notabene vrijwilligerswerk. Later in mijn zwangerschap werd ik benaderd voor een tijdelijke functie bij een organisatie waar ik eerder had gewerkt. Zij wisten dat ik zwanger was. Ik heb daar ongeveer 3 maanden tot aan mijn verlof gewerkt. Daarna heb ik ook een zwangerschapsuitkering ontvangen. Ik heb toen uitgezocht dat je wel voordat je contract eindigde met verlof moest. Ik weet niet of dat uitgekookt is, maar jouw intentie is dat wel. Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat je de baan aan iemand over moet laten die ook daar graag willen werken. Of in ieder geval aangeven dat je de baan graag wilt, maar over 2maanden met verlof moet. Ook een leuke check of ze je echt willen hebben. En anders Ga je gewoon lekker nog even genieten van de tijd alleen met je andere kindje. Je krijgt het straks druk genoeg.
Mijn mond staat wagenwijd open. Dat je dit in je hoofd durft te halen. En had je nu verwacht dat we je helemaal gelijk zouden geven. Ik ben echt perplexed. Ik vind het onbeschoft.
Ja joh, maar mevrouw heeft al jaren zooooooveel belastinggeld betaald voor die zwangere vrouwen die niet aan een baan kunnen komen..
Klopt. Maar is iedereen die in de bijstand zit een luie zak omdat ie niet wil werken? Nee. Maar de slechte verpesten het voor de goede.
Jakkes.. je schoonmoeder heeft helemaal gelijk. En idd is het koud daar boven?, je doet wel heel erg uit de hoogte.
Wat overdreven om het woord crimineel te gebruiken. Uitgekookt misschien. In elk geval slim/handig. Ik zou nog wel goed uitzoeken hoe het zit met recht op zwangerschapsverlof. Ik weet in elk geval dat je ook recht op verlof hebt als je in de ww komt. Dan betaalt niet de werkgever, maar de staat. Ik vind het wel een beetje iemand naaien als je het op die manier speelt. Maar goed, niet zo ver om crimineel genoemd te worden Maar krijg je een vast contract dan? Of ga je een contract aan voor een bepaalde tijd? Ik zou het goed uitzoeken, want voor hetzelfde geld snij je jezelf in de vingers en is die werkgever nét iets geslepener en naait ie JOU erbij. Ik neem het je in elk geval niet kwalijk, dat je het probeert. EDIT: Oh en volgens mij ben ik een van de weinigen die er zo over denkt? Dan zal ik ook maar meteen mijn 'trucje' bekennen.... Mijn ouderschapsverlof van mijn eerste was op ongeveer 6 weken voordat ik met verlof van de tweede ging. Ik nam 8 uur per week ouderschapsverlof op van mijn 40-urig contract. Die laatste zes weken heb ik overbrugd met een vakantie van 2 weken en de overige weken ik 1 vakantiedag per week opgenomen (m.u.v. 1 week, waarin ik dus wel 40 uur werkte). Dit met het gevolg, dat ik mijn zwangerschapsverlof (van de tweede dus) inging o.b.v. 100% salaris, voor 40 uur. Ik heb na mijn verlof nog wat weken vakantie opgenomen en ben na mijn verlof en vakantie pas begonnen met het opnemen van mijn tweede 'potje' ouderschapsverlof. Heeft me dus wel voor 5 maanden lang 20% salaris gescheeld. Alles binnen de regels. Heb er nooit iemand over gehoord.
Hier stond ik aan het andere kant van het liedje; Mijn werkgeefster heeft mij bij de zwangerschap van mijn oudste ziek-gemeld bij het UWV! Dat terwijl ik niet ziek was, maar ze wist dat ze mij niet kon ontslaan. Wilde het vertellen met 12 weken, maar dat werd uiteindelijk 11. Dus ik kwam ongewild bij het UWV terecht en moest met hun uitvechten hoe mijn baas mij ging betalen (wilde ze niet) en uiteindelijk heeft het UWV dit op zich genomen en met terugwerkende kracht bij haar gehaald (had een 16 uren contract, dus ze moest IETS betalen). Ik moest elke keer langskomen bij de arbo-arts, verzekeringsarts en waarom? Ik was niet ziek! Ik was zwanger. Echter vond mevrouw dat ik dan maar hoogzwanger elke dag met de trein (hoogzomer) naar Amsterdam moet komen, terwijl ik normaal gesproken in Rotterdam werkte. Dit gaf ik wel aan, maar dit gezeik en het naaistreekje van haar, leverde echt zoveel stress op. Dat is niet normaal. Met 16 weken ging mijn bloeddruk de hoogte in en beviel uiteindelijk met zware PE met 27 weken (kan je nagaan wat er gebeurd had geweest als ik naar Amsterdam had moeten gaan elke dag, zonder rijbewijs). Toen mijn zoon geboren was, weigerde ze dit aan te geven bij het UWV, dus kreeg mijn zwangerschapsuitkering ook pas 3 maanden later. Uiteindelijk ben ik bij de tweede preventief de ziektewet ingegaan. Durfde het gewoon (psychisch ziek dus) niet aan om door te blijven werken en heb met 20 weken mijn rust al gepakt. Op het moment dat mijn onderzoeksfrequentie ook met 1 keer per week omhoog ging. Gooide het bij het UWV voor het grootste deel op mijn rug. Ook niet netjes. Maar wel met succes, want zoon is uiteindelijk geboren met 38 weken na een stressvolle, maar verder vlekkeloze zwangerschap (op een bloeddrukpiek met 34 weken na dan).
En als ik heel eerlijk ben, denk ik dat TS helemaal niet is wie ze zegt dat ze is, gewoon iemand die aandacht wil hebben.. Lekker laten gaan, als dit verhaal al waar is, komt ze echt zichzelf wel tegen. Want ze heeft een paar dingetjes over het hoofd gezien, maar ze is een doorgewinterde jurist dus daar komt ze vast wel achter!