fiscale crimineel

Discussie in 'De lounge' gestart door Laaarrr, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Ik heb niet alles gelezen, maar wat ik niet snap is dat je al die tijd Tb moeder bent en toch bij de laatste loodjes even wil werken?
    Ik begrijp daarom de reactie van je schoonmoeder dan ook.

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat heb ik nergens gelezen, misschien over het hoofd gezien hoor, maar volgens mij niet..

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hmmm... misschien verkeerd geïnterpreteerd...

4. Nedyse

Nedyse Actief lid

29 apr 2014
    237
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze wil twee maanden werken, zodat ze betaald zwangerschapsverlof krijgt. Na die zestien weken zegt ze haar baan op. Maar dat wil ze geheim houden voor de werkgever.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Volgens mij heeft ze nergens gezegd dat ze wil werken om zwangerschaps verlof te krijgen..:( Ik dacht dat ze wou werken om wat om handen te hebben.

En ze twijfelde of ze het moest vertellen of niet. Maar daar komt ze blijkbaar niet onderuit..

We kunnen ook op een aardige nette manier proberen haar te helpen ipv alleen maar te katten en onaardige dingen te zeggen...;)

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Ja dat zou ik ook zeggen. ;)

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ach ja.. Weetje.. Je kunt ook zoeken naar iets om te zeuren door aannames te maken.. Maar ach he, zolang we maar wat te doen hebben op zp;)

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    TS...je hebt dan wel een heel klein buikje

Ik was met 30 weken enorm...en met 37 weken tuimelde ik om...:D

Ik kon met 13 weken al niet meer verzwijgen dat ik zwanger was...

Denk je dat ze dat echt niet zien?

9. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Voor mijn gevoel ligt het er duimendik bovenop dat het TS gaat om het recht op zwangerschapsverlof.
    Eerst haalt ze aan dat ze er, doordat ze belasting betaald, recht op heeft. Vindt ik wat krom, want volgens mij heb je hier alleen recht op als je tijdens je zwangerschap een betaalde baan hebt.
    Daarna is ze gaan uitzoeken wanneer je op z'n laatst, voor je verlof,bij je werkgever bekend moet maken dat je zwanger bent.
    Mij lijkt het normaal dat je je werkgever meedeelt dat je zwanger bent, dat je daarna niet meer komt werken.
    Dan zijn er waarschijnlijk anderen die niet zwanger zijn, die geen gebruik maken van de zwangerschapsverlof regeling en gewoon werken in de tijd dat TS er niet is en ook niet meer van plan is om te komen.
    Maar TS wil liefst zo laat mogelijk vertellen dat ze zwanger is, want dan heeft ze meer kans op de baan en daardoor het recht op zwangerschapsverlof.

In mijn ogen allemaal wat ver gezocht.

10. Evientje

Evientje Niet meer actief

Dit is gewoon ronduit discriminatie...

11. penseel

penseel Niet meer actief

Vaak kun je aan een loop van een vrouw ook al zien dat ze zwanger zijn.

Zelf bij mij heb overgewicht en toch konden mensen echt wel zien dat ik zwanger was je gaat anders lopen.
    Een eerste kindje is vaak nog wat meer binnen in je buik een tweede zet vaker sneller uit?? Toch.

Ik denk dat de meeste van ons op de toon vallen die ts in het topic heeft gezet.

Het nanananananan vind ik raar. Het recht hebben OP is raar.

Het nanana van vertelde het toch als je verteld dat je zwanger ben dat je je baan dan kan vergeten. Is mij ook overkomen.

Ja mij. Ik was zwanger van mijn oudste en was 8 weken zwanger toen ik het op het werk vertelde ik moest tussen machines door kruipen rapen( paprika's) zat regelmatig er tussen in vast ( borsten ) waren wat vergroot haha van ik kan er niet meer tussen door buik prima hoor haha maar durfde het niet meer was zwanger van mijn eerste was soms draaierig dus vond wel dat ik het moest vertellen.

Nou ik kon ook vertrekken hoor. Wel protest aan getekend en mijn ( rechten) dat ze een zwangere niet zo maar mochten weg sturen. Maar ja mijn woord tegen het hunnen. Dit was tevens mijn laatste baan. 14 jaar geleden. Niet van wegen dit maar door andere dingen wat ik hier vaak genoeg verteld hebt. En ik werkte toen echt graag en nog.

Zouden mensen hier denk ik niet van mij verwachten maar ik was dol op mijn werk( behalve de schoonmaak baantjes) Maar heb graag gewerkt in de productie en zo en ook ik werkte keihard werkte vaak over maakte veel uren in de week. Rijk werd ik er niet van. miniem loon.

Mijn eerste echte vaste baan was in een vleeswaren/productie bedrijf was net 18. Kerst was top drukte twee weken keihart werken. van s morgens half 8 tot s avonds 10. Uren lang salades in bakjes pompen. Ik was pomp mevrouw haha. Ging als een speer plakkers er onder salade er in dumpen en de andere deden de deksels er op. Sky radio aan en hoppa was ik nog maar 18 was een hele leuke baan. ;)

12. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    joh ga vrijwilligerswerk doen... pff

13. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Daarom is deze persoon gauw van het forum verdwenen :p

14. Laaarrr

Laaarrr Actief lid

20 dec 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    goh wat een leven in de brouwerij. Sommige mensen kunnen hun frustatraties zo moeilijk voor zich houden, kinderachtig hoor....

ik mag dan misschien een reltopic hebben, maar je vindt het maar wat leuk om op mijn reltopics te reageren.
    Ahwg, het is tenminste beter dan het gebruikelijke SHOW JE ONDERBROEK topic -_-

15. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Nou.. dat is opzich nog niet eens een slecht idee, open jij m?

16. penseel

penseel Niet meer actief

Laat je onderbroek dan zien:)..

Je hebt het gewoon onhandig aan gepakt. De toon die je hebt gezet de manier waarop!

Voor een groot deel heb je ook gelijk. Van het zou gewoon moeten kunnen! En dat vind ik ook. Heb je het gedaan trouwens die baan aan geschreven of gebeld? Van dat je ook na je zwangerschap misschien graag wilt gaan werken en dat het ( rot ) uit komt maar je er voor wilt gaan en met de toekomst bezig ben om na je zwangerschap ook te gaan werken? Je open stellen aanbieden ook op een andere manier. Wie weet krijgen de gene met kritiek helemaal ongelijk dat zou je doel moeten zijn zie je wel dat het lukt als je aan het einde van je zwangerschap toch nog een baantje kan vinden en behouden dat zou dan toch het doel moeten zijn?

17. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Wat voor frustraties lees jij hier dan?

18. Astre

Astre Niet meer actief

TS het is je toon. Met name in je tweede bericht kom je nogal arrogant over. Als je sommige reacties vervelend vindt, zou ik wat kritischer worden over op welke manier je hier wat neer zet. Als het je niks kan schelen, moet je nu ook niet lopen piepen dat er kinderachtige reacties worden gegeven. Het is jouw keuze.

19. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Off-topic: je onderschrift is echt geweldig :D

20. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik heb niet het hele topic gelezen, maar je weet zelf dondersgoed wat je doet, en ja, de werkgever krijgt de kosten wel van het UWV, dus je benadeelt hun niet direct...

wat wil je nu horen?
    Nee, je bent niet netjes bezig met zo'n lang termijn het te verzwijgen, vooral gezien je niet om werk verlegen zit en ook niet van plan bent er te blijven werken, maarrrrrrrrrrrrr, blijkbaar zit jij daar niet mee dat je niet netjes bezig bent, dus.... wat boeit het jou dan wat wij daarvan vinden????

ja, je schoonmoeder heeft gelijk, misschien in een iets andere bewoording dan crimineel :p om op je originele vraag terug te komen.

Deel Deze Pagina