Gelukkig hier nog maar een kleintje van 1,5 die ik dus nog van alles kan vertellen, maar al die kinderen van 3 t/m 9 jaar ongeveer gaan echt in de war raken. Zal me niks verbazen als er na dit jaar ineens een stuk minder kinderen in sinterklaas geloven. Elke ouder zal namelijk een ander verhaal vertellen en die kinderen zullen dat onderling met elkaar bespreken en in verwarring komen. Jammer dat de 2% van het volk dat zwarte piet haat zijn zin krijgt en de 98% die niks tegen zwarte piet heeft niet gehoord wordt.
Ik begrijp nog steeds niet dat dat kleine groepje zeikerds niet in wil zien dat ze hiermee júíst discriminatie oproepen. Ik zal me zelf nooit tot het niveau verlagen, maar als ik de reacties op dit soort berichten zie, op bijvoorbeeld facebook en andere social media.. Ai. En die gaan, helaas, vrijwel nooit alleen over het groepje wat voor dit hele gedoe heeft gezorgd, maar over álle mensen met een andere huidskleur of afkomstig uit een ander land..
Dat klopt. In mijn klas vroeger zat een donker meisje. Nu nog kijkt ze elk jaar uit naar sinterklaas, ze doet altijd mee als zwarte piet en heeft er heel veel plezier in. Tot ik vorig jaar op haar facebook moest lezen dat zij ook uitgescholden werd omdat ze donker is en waarschijnlijk tegen zwarte piet is. Terwijl dat haar favoriet feest was!
Precies.. Net als die vrouw op het Malieveld vorig jaar.. Iedereen ging er automatisch vanuit dat zij daar was om te demonstreren tégen zwarte Piet, terwijl ze juist vóór was. Ze werd meteen uitgescholden voor van alles en nog wat, terug gewenst naar 'haar eigen land' en weet ik veel wat allemaal..
Ben ik blij dat ik de Little People en de playmobil vorig jaar al had gekocht. Ik ben wel bang wat de toekomst gaat brengen als het zo doorgaat. Kunnen mijn kleinkinderen straks nog het sinterklaasfeest meemaken?
Ik heb hem zojuist meteen gekocht! Wat jammer dit... Hoop dat het allemaal met een sisser afloopt en dat mijn dochter straks begrijpt wie Zwarte Piet is.
ik heb het net even snel via bol.com besteld. wil dit graag aan mijn neefje kado doen. ik hoop dat onze kinderen gewoon nog sinterklaas kunnen vieren met zwarte piet.
Goeie marketingstunt van FisherPrice Die setjes vliegen nu natuurlijk als warme broodjes over de toonbank. Om dan dadelijk net als hema terug te krabbelen waarschijnlijk.
Ik was toch al van plan om hem te kopen. Heb het nu echter iets vervroegd. Ook de kerststal van Fisher Price staat op de verlanglijst. Maar wellicht heb je gelijk, en is het een stunt. De tijd zal het leren.
Was ook mijn eerste gedachte eerlijk gezegd, maar wilde hem toch al hebben dus mooi alvast wat binnen voor die tijd
Nou jaaaaa, hoop ergens wel dat het 'gewoon' een marketingstunt is, anders zou ik dit wel heel erg vinden!
Vanmiddag zelf nog een Playmobil set gekocht, omdat die ineens ook niet meer op hun site stonden. (twee weken geleden nog wel)
Dit,.. Grappig dat er zoveel mensen dan ook meteen zo'n set kopen. Ik zie die dingen elk jaar vooral na sinterklaas nog in grote getalen staan in de winkels. Misschien was de voorraad te groot en slinkt ie lekker snel nu,...
Ik denk niet dat het een marketingstunt is. Zo'n enorm concern is doodsbang om van racisme te worden beticht, met name internationaal. Bye bye Zwarte Piet.
Wat een achterlijke reactie waarom een ander geloof en andermans feesten erbij halen Waarom zou het suikerfeest niet mogen enig idee hoeveel nederlanders dat vieren bah bah