Fisher Price haalt Little People Sinterklaas set uit assortiment

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door chantal1985, 6 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
  3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    #83 Chiggy, 8 sep 2014
    Laatst bewerkt: 8 sep 2014
    Dat is geheel wederzijds!

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
  5. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik meng me bijna nooit in deze discussie, maar nu moet ik toch eens iets kwijt / vragen.

ik ben zelf zonder Sinterklaas opgegroeid. Mijn ouders deden er niet aan mee vanuit geloofsovertuiging. Ik heb dus nooit gelooft in Sinterklaas. Wel vond ik het reuze spannend als Sinterklaas in de stad was en ging dan stiekem kijken.
    Toen ik op een kinderdagverblijf ging werken moest ik alle liedjes en gebruiken nog leren en ook nu als moeder moet ik nog erg veel opzoeken omdat ik geen eigen herinneringen heb.

Waar ik me nu zo over verbaas... ik lees dingen als: zwarte piet het hulpje van Sinterklaas, onderdanig, slaafs, dikke lippen; jullie snappen hem wel.
    Maar heb ik dan zo zitten slapen? Ik begreep dat het vroeger missch nog iets meer was van dat zwarte piet met een accent praatte, gouden ringen enz.
    Maar ik heb alles geleerd van programma's als het Sinterklaasjournaal en de club van Sinterklaas. Zeker bij de club van Sinterklaas heeft Sinterklaas bijna maar een bijrol. De pieten zijn toch niet dom en slaafs? Ze praten niet met een accent en het zijn allemaal diverse pieten. (Muziek, prof, enz)

Voor de kinderen op mijn werk waren de pieten helden. Sinterklaas hoorde je ze eigenlijk bijna niet over. Een jongetje van 6 was helemaal verliefd op Pietelien, zou later met haar gaan trouwen, super schattig.

Ik snap dus niet dat er steeds wordt gezegd dat Piet van zijn slaafse uiterlijk en gedrag af moet.

Kan iemand die vind dat Piet niet meer van deze tijd is mij dat uitleggen?

6. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik vond die opmerking ook zo bizar fout. Dat zo iemand nog serieus genomen kan worden verbaast mij ontzettend! Hij heeft toen zo goed laten zien wat een zielig mannetje hij eigenlijk is!

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik ben hier niet geboren, wel sinds baby hier en hier opgegroeid NLDs paspoort...ben ik nu niet Nederlands omdat ik hier niet geboren ben??;)
    Je laatste zin negeer ik maar gewoon.

Jammer dat Fisher Price het niet meer gaat verkopen. Ze hadden ook daarvan bijv het kroeshaar en de rode lippen weg kunnen laten..

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    En dan? Dan lijkt het op een gewoon verkleed negroïde persoon? Nu associeren de meeste kinderen het niet met een bestaand normaal persoon, dan juist wel lijkt me.

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Geen idee...maar ja helemaal niet verkopen vind ik ook weer zo wat..

10. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Dames,

Op dit moment lopen er een aantal zwarte pieten topics op Zwangerschapspagina.nl. Deze verlopen allemaal niet gezellig.
    Om dat we in het verleden ook al problemen hebben gehad met deze topics hebben we besloten de lopende zwarte pieten topics te sluiten en nieuwe niet mee toe te staan.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina