Help. speen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Leila W, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leila W

Leila W Lid

23 mrt 2009
    26
    0
    0
    Mijn dochtertje is nu ruim 4 weken oud. Ze krijgt volledige bv. Ze heeft ontzettend veel zuigbehoefte. Als ze wil zuigen dan begint ze heel hard te huilen. Nu probeer ik een speentje, maar het lukt haar niet om erop te zuigen. Hebben jullie tips?

groet,

Leila

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik heb 2 dochters die beide nooit een speen hebben gewild....Alleen maar zuigen op mama's pink en later op het eigen duimpje...

Dus helaas geen tips.

Heb je al verschillende vormen geprobeerd?

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre wil alleen bibi spenen, terwijl ik allemaal van die hippe difrax dingen had :) Misschien een ander merk proberen?

4. Leila W

Leila W Lid

23 mrt 2009
    26
    0
    0
    Ik heb werkelijk alle merken geprobeerd. Nog iemand tips???

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Heeft ze zeker weten niet nog een beetje honger? Want misschien heeft ze gewoon meer voeding nodig dan er uit komt, (ze is nu toch weer een stukje groter dan eerst), en heb je een paar regeldagen nodig?

6. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Mijn zoontje wilt liever zijn duim, maar dat lukt hem nog niet altijd. Ik heb vanaf het begin ook een speen geprobeerd. Hij wilde er heel graag op zuigen maar floepte steeds uit zijn mond. Ik hield de speen dan een paar keer tegen en op een gegeven moment had ie door hoe hij aan die speen moest zuigen. Hij hielld dan niet heel lang in zijn mond omdat ie liever zijn duim heeft. Maar dit is het enige wat ik als tip kan geven. De speen een paar keer tegen houden tot dat ze door heeft hoe ze er op moet zuigen.

7. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Zelfde verhaal hier, morgen is ze 5 weken geef ook volledig bv en ze heeft enorme zuigbehoefte. Speen wil ze maar heel af en toe en dan moet je hem echt even vasthouden anders spuugt ze hem gelijk uit. Heb ook alle maten en soorten geprobeerd, maar ze is er gewoon niet gek op. Enige tip die ik kreeg toch maar op mn pink laten zuigens om enigzins aan dr behoefte te voldoen.

8. D1Moshe

D1Moshe Lid

23 okt 2008
    43
    0
    0
    Secretaresse
    Zwolle
    Bij mijn kleintje was dat ook zo, maar ik ben het gewoon blijven proberen tot die hem vanzelf pakte, en nu pakt die hem al een heel tijdje, Ik ben er wel blij mee, nu ik hem een speentje kan geven, huilt die veel minder, en kan ik hem gewoon lekker alleen in de box laten. Mijn advies is dus, gewoon doorgaan, stop de speen in zn mond, tot die weet hoe die hem moet vastpakken.

9. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Zelfde probleem had ik hier.

Mijn dochter wilde alleen mamma's pink. Ik heb echt (en dan bedoel ik ook ECHT 8) ) ALLE spenen uitgeprobeert...

Maar nee hoor alleen mamma's borst of pink waren goed genoeg voor mijn dametje!

pas sinds ze 10 maanden was ofzo wil ze pas een speen... Eigenwijsje! Ze pakte ineens een speen van een ander kindje af en stopte die in haar mond, en terug geven ho maar! Dus jahoor, mamma weer met de dame naar de drogist, speentjes uitzoeken.

Nu zijn mijn dame en haar speen onafscheidelijk! Spenen aan haar knuffels, een tut-hanger met clip, spenen aan de kinderwagen, dozijn spenen in de auto voor onderweg hahahaha

dus helaas ik kan je niet helpen. Maar krijg wel een lachkik als ik eraan terug denk...

Zometeen gaat het bedje omlaag omdat ze gaat staan en probeer dan je pink nog maar eens te geven! hihi Ik ben er toen maar mee gestopt, voor mn rug het begaf haha

Succes meid!

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje zoog wel goed op onze pink. Maar pakte de speen niet goed.
    Door hem goed op de pink te laten zuigen, en dan snel de speen erin te stoppen, kreeg hij door hoe hij op de speen kon zuigen.

11. creed

creed Lid

30 sep 2009
    12
    0
    0
    België
    je hebt niet alleen soorten maar ook andere materialen... heb je dat ook al geprobeerd ?

Menno wilt enkel de silicone speentjes van Avent !

12. Leila W

Leila W Lid

23 mrt 2009
    26
    0
    0
    Lieverds,

Bedankt voor jullie tips. Mochten jullie nog meer tips hebben dan hoor ik dat graag.

13. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Heb je echt alle spenen geprobeerd? Ik herken je verhaal helemaal, bij ons was de oplossing een speen die alleen bij het kruitvat te koop is. Die zijn heel dik en groot en werkte geweldig (nog steeds en ze is al 20 maanden haha). Die andere floepten eruit, of kon ze niet goed op zuigen.

14. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Wat ik hier nog niet gelezen heb maar wat bij mijn zoontje erg goed werkt...; wij doen een vitamine D druppeltje op zijn speen, dat smaakt naar anijs. En dan pakt hij in 1x de speen.

Soms zit hij zo in zijn verdriet dat hij niet doorheeft dat ik hem een speen aanbied. Door middel van zijn smaak te prikkelen met een druppeltje vitamine (die hij toch al mag krijgen zo'n 15x per dag) heeft hij eerder door dat ik een speen voor hem heb.

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Hier ook alle merken gehad en bij avent uitgekomen.

16. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Mijn dochter kreeg ook borstvoeding en wilde geen speen, alleen mijn pink. Vanaf 6 maanden wilde ze opeens echt een speen. Ik heb de Avent speen gegeven en die moet je gewoon echt even vasthouden in de mond, dat ze 'm er niet uit kan duwen.

Toen ging het bij mijn dochter perfect.

17. Hummel

Hummel Niet meer actief

Indy had in het begin ook problemen gehad met het speen. Ze liet hem steeds uit haar mondje vallen. Om de haverklap moest ik hem er weer in stoppen.
    Naarmate ze ouder werd hield ze hem steeds beter vast. (Nu krijg ik hem er zelfs niet meer uit, zit helemaal vacuum gezogen)
    Ze is trouwens trouw aan haar bibi speen. Een andere hoef ik ook niet te halen voor haar.

Liefs Hummel.

Deel Deze Pagina