Iemand tips tegen erge keelpijn?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door vondebs, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    Ik zit al 4 dagen met een virale infectie. veel hoesten (droge hoest) waar ik een hoestfles voor gekregen heb, maar vooral hele erge keelpijn. Heb geen stem meer en kan moeilijk slikken door de pijn. Ik drink heel de dag door thee citroen en heb keeltabletjes op basis van thijm. maar deze helpen matig. Iemand andere tips die mogen met de zwangerschap? alvast bedankt

2. tappie

tappie Lid

19 mrt 2008
    99
    0
    0
    Ik drink dan hete thee met flinke scheut honing erin en dan heeeeel veel koppen ervan, de honing smeert dan de keel

Beterschap

3. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik heb 2 weken geleden tijmsiroop gebruikt. Ik vond het goed helpen, maar let wel goed op welke dat je pakt, in sommige zit alcohol... Ik heb de mijne bij de apotheek gehaald...

4. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Smerig maar dood bacterieen id keel (zout water gorgellen)

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wat bij mij nog wel eens wil helpen is stomen... Gewoon alleen met hoofd boven een bak heet water hangen en goed diep ademhalen.
    NIKS!! in dat water doen, want dat irriteert alleen maar ;)

Verder is er tegen keelpijn vaak weinig te doen. Paracetamol wil misschien nog een beetje helpen; 't kan iig geen kwaad, ook niet in je zwangerschap zolang je je aan de normale doseringen houdt.

Beterschap!

6. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook gehad en ben bij de apotheek geweest voor advies. Deze medicijnen mocht ik nemen: (check altijd nog even bij de apotheek want de bijsluiter kan soms ineens wijzigen)

- Tonsiotreen tabletjes van VSM
    - Trachitol (paars blauwe doosje)

Mijn huismiddeltjes:

- Gorgelen met afgekoeld gekookt water met zout
    - Gemberthee: stukje verse gember in plakjes snijden, kokend water erop, beetje af laten koelen en eventueel honing toevoegen. Je kan ook een zakje groene thee naar keuze (ik neem dan met citroen) even mee laten trekken. Deze thee klinkt vies maar is heerlijk om te drinken en verzacht echt de keel!
    Teveel gember schijnt ook weer niet goed te zijn dus geen liters achter elkaar gaan drinken.

7. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Stomen met kamille. Was het advies van mijn KNO arts, dat verzacht.
    Kun je kopen bij de natuurvoedingswinkel.

8. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Dropjes. Je mag ze niet teveel ivm bloeddruk, maar als je bloeddruk nu goed is mag het wel. Anders gewoon. Keelsnoepjes. Het gaat namelijk om da je op iets zuigt. Je eigen speeksel helpt het beste tegen keelpijn en als je op iets zuigt maak je meer speeksel aan.
    Daarnaast kan je gorgelen met een in water opgelost paracetamolletje. Heel smerig, maar wel effectief!

9. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    - gorgelen met zout water...
    - ijsklontjes
    - dropjes
    - thee met honing
    - evt strepsils of trachitol halen

Mocht dat niet werken even een ritje naar de huisarts kan wel eens een flinke keelontsteking zijn.

10. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Sap van een citroen mengen met bruine suiker.

Smaakt lekker en helpt ook nog. Helaas alleen niet heel erg lang maar je mag er zoveel van nemen als je wilt :D

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    op iets sabbelen. Maakt niet uit of het een snoepje, zuurtje, dropje, steentje is.

Door te sabbelen wordt de doorbloeding in je keel beter. En dat bevorderd de genezing.

(strepsils en andere preparaten van de drogist zijn zonde van het geldm werken niet. Gaat om de sabbel functie. Ze dessinfecteren wel geteld 1 min, dus zinloos)

12. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

13. Koon

Koon Niet meer actief

Drop verzacht door het sabbelen en waterijs werkt pijnstillend zo lang je ijsje niet op is ;)

Een virale infectie is heel vervelend. Naar de HA heeft geen zin, want die geeft toch niks voor een virale infectie. Ik heb het zelf ook regelmatig.

Als je er al een paar dagen last van hebt, zou het toch al langzamerhand wat minder moeten worden of in ieder geval moet het niet lang meer duren voordat je je weer wat beter begint te voelen.

Beterschap!

14. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Strepsils mochten niet volgens de apotheek! Stond ook in de bijsluiter.

15. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Een die nog niet is genoemd is en blijkbaar erg onbekend: Kippensoep eten! werkt bacteriedodend!

Daarnaast vind ik Paracetamol en Tonsiotreen van VSM geweldig!
    en veel drinken..

Als je er oor of hoofdpijn bij krijgt een neusspray gebruiken!

Beterschap!

16. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Vies maar helpt heel goed! Een rauwe ui in stukjes, rietsuiker erbij, even laten staan zodat je een stroperig goedje krijgt van het 'sap' uit de ui en dit innemen. Ui helpt zowieso ook goed bij verkoudheid.

Sterkte!

Deel Deze Pagina