Fistel na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Jel, 17 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Heeft iemand ervaring met een fistel?

Ik kwam afgelopen week bij de gyn voor een bepaalde klacht. En per toeval ontdekte hij, toen hij met de eendenbek keek, dat er vermoedelijk een fistel zit tussen mijn vaginawand en de endeldarm. Dat betekent dus dat eventuele ontlasting, lucht en gas in mijn vagina komt.... Dus daar ben ik lekker klaar mee. De komende tijd word ik onder controle gehouden en als het binnen 3 maand niet dichtgegroeid is, moet ik geopereerd worden, dat ze het gat dicht maken.

Wie heeft hier ook ervaring mee? Ik had er nog nooit van gehoord. En het stomme is dat ik hier helemaal geen klachten van had/ heb, maar het toevallig ontdekt werd, terwijl ik voor wat anders kwam.

2. Jel

Jel Niet meer actief

Niemand?

3. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Bij mij was er na mijn eerste bevalling ook het vermoeden van een fistel. Achteraf bleek dit gelukkig niet zo te zijn. Maar ik heb er wel veel over gelezen. Ik heb 6 maanden bekkenfysio gehad om de wand tussen vagina en endeldarm dikker te krijgen. Dit heeft bij mij wel iets geholpen, maar mijn problemen bleken toch veel groter te zijn dan verwacht.
    Ik hoop voor je dat het vanzelf dicht groeit. Heb zelf drie hersteloperaties gehad down under dus weet daar wel het een en ander van.
    Ik hoop dat je er zelf weinig last van hebt en dat je wel kunt genieten van je dochter!

4. Jel

Jel Niet meer actief

Dankjewel voor je reactie!
    Gelukkig voor jou dat het niet om een fistel bleek te gaan dan. Ik doe tussendoor regelmatig bekkenbodemspieroefeningen.

En genieten doe ik zeker. :)
    Ik zie dat jij ook net moeder geworden bent. Gefeliciteerd!

5. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Dat is in ieder geval goed om je bekkenbodemspieren goed te blijven trainen met oefeningen. Heeft de gyn verder geen advies gegeven over wat je er zelf nog aan zou kunnen doen om je herstel te bevorderen? Mocht het toch zover komen dat een operatie noodzakelijk is, goed informeren of ze het wel kunnen... Een fistel komt niet wekelijks voor, en als ze er geen ervaring mee hebben en ze maken een klein foutje....
    Fijn dat je wel van je dochter kan genieten! Ik kon dat bij ons zoontje niet door alle problemen en dat doet nog steeds pijn. Nu bij onze dochter geniet ik voor 4!

6. Jel

Jel Niet meer actief

Nee, ik heb verder (nog) geen advies gekregen van de gyn. Hij wist het ook nog niet zeker he?

Volgende week moet ik weer op controle komen zodat er weer naar gekeken word. Dan zou ik er vast wel meer over horen.

Wat naar dat je toen nog niet kon genieten van je zoontje. Hier gelukkig geen last er van dus.

Deel Deze Pagina