zwangerschapsischias 7 maand na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door wanna be a mama, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Hoi meiden,

weet niet zo goed waar ik dit neer moet zettem...even mijn verhaal:
    Vanaf dat ik wist dat ik zwanger was kreeg ik last van ischias, later in de zwangerschap ook veel last van de bekken en nu nog. Ik heb altijd wel wat rugklachten gehad en wel eens last van mijn stuit. Die Ischias is na de bevalling op zich wel een tijdje minder geweest, maar het wordt nu weer heel erg, zo erg dat ik niet meer weet hoe ik moet liggen in bed en dat zitten op de bank niet echt een pretje is. Ik heb zelfs al een test gedaan om uit te sluiten dat ik misschien zwanger ben. (was eigenlijk best teleurgesteld dat het negatief was). Nu heb ik me dus voorgenomen morgen de dokter te bellen, want de gynaecoloog heeft gezegd dat ik me dan moest laten doorsturen naar een neuroloog. Maar ik zit me nu de gekste dingen in mijn hoofd te halen omdat ik heb zien staan dat in zeldzame gevallen er een hernia of nog erger een tumor kan zitten die drukt op de zenuw. Bij de meeste vrouwen zou ischias weg moeten trekken na de bevalling. Pff sorry voor hetkris kras verhaal, hoop dat het een beetje duidelijk is. Iemand misschien hetzelfde gehad of bekend hiermee?

2. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    niemand??

3. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Nou, bij mij is het ook nog steeds niet helemaal weg.
    Vooral als ik in bed lig, schiet het er nog regelmatig in en kan ik bijna niet lopen als ik opsta. Als ik eenmaal in beweging ben, is het trouwens vaak zo over.

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier werd het rond die tijd heel erg, maar dat kwam meer omdat die kleine vent van mij gewoon te zwaar werd voor mij om in de maxi-cosi te tillen. En elke keer in mijn kleine ford ka te tillen. ( moest dan een rare buk/draai beweging maken)

Zodra hij 9 maanden was en in de auto stoel kon, was het zo goed als over.

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Het kan best zijn dat je tijdens je zwangerschap een hernia hebt gekregen die omdat je zwanger was maar zwangerschapischias is genoemd. Dan kan het best zijn dat je nog steeds klachten hebt als die hernia er nog steeds zit.

De klachten zijn hetzelfde dus even goed na laten kijken voordat je er na jaren nog problemen mee hebt zoals ik heb gekregen. Niet in de zwangerschap gekregen maar ook steeds afgewimpeld met is een kleine hernia en doen we niks aan. Nu gaat het nooit meer weg dus echt blijf niet te lang lopen maar laat een mri maken.

6. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Dit vermoeden had de UWV arts ook al. Ik zal morgen eens even flink doordrammen bij de huisarts!! Dankjewel voor je reactie en sterkte ermee.

Deel Deze Pagina