Hooi ik ben Michelle van 23 jaar oud mijn dochtertje is over 2 maanden 2,, en ben bevallen met een keizersnede. Toch kom ik steeds weer tegen dat vrouwen onzeker zijn over hun lichaam na de bevalling. Waarom lieve mensen je heb iets prachtigs gebaard! Daar heb je zeker misschien een flub of rimpeling buikje van over gehouden. Daarom wil ik graag een foto plaatsen van mijn buik + het litteken kan je zien. iedereen is verschillend maar wees nooit onzeker over je mama buikje! Zijn der nog meer mensen die hun mama buikje willen laten zien?
Ik zou willen dat ik jouw buik had maar mijn buik ziet er na vier zwangerschappen iets minder florissant uit
jaa maar dat is toch logisch! ik vind het niet gek dat als je na 4 zwangerschappen je buik er niet meer uitziet en dat hoort er gewoon bij! Vandaar dit onderwerp,, mama buikjes zijn gewoon mooi omdat der een kindje heeft ingezeten en veel vrouwen die kunnen niet eens zwanger worden, en dat vind ik echt erg! Ik had zelf ook altijd in me achterhoofd,, wat nou als ik niet zwanger kan raken,, volgens mij kan ik niet zwanger worden. Nou dat stort er toch een wereld van je in, zeker als je een kinderwens heb.
Wat een goed initiatief! Ik vind jouw buik ook nu erg mooi, maar zo hoeft dat voor de persoon zelf niet altijd te voelen. Dat vergeten ook een hoop mensen. Hopelijk hebben onzekere/balende moeders hier iets aan. Ik ben nog niet bevallen dus kan helaas geen foto delen, ga dit topic wel volgen want ik ben nu al onzeker over hoe ik er straks uit kom te zien.
Ik ga geen foto hier posten want ik heb herkenbare tatoeages, maar ik heb welgeteld 1 streepje striae van ongeveer 1cm lang overgehouden aan de zwangerschap (bevallen met 39+5). Ik was na 1,5 week van mijn buikje af en na ongeveer een half jaar was hij weer strak. Hopelijk gaat het bij een tweede zwangerschap weer zo. Momenteel is mijn buik ietsjes opgezet en zitten er wat kleine blauwe plekjes op omdat ik hormonen spuit voor een tweede
Ik vind jou buik ook nog wel gewoon een mooie buik. Na de 1e zat mijn buik al vol met striae en nu na de 2e is dat nog erger geworden. Ik ben natuurlijk ook nog maar een week geleden bevallen maar ik heb nog echt een flubberbuik. Denk ook niet dat het ooit nog strak wordt. Mijn huid is gewoon helemaal uitgerekt. Ik ben er wel trots op dat ik 2 kindjes heb mogen dragen, maar ik ben echt totaal niet trots op mijn buik.
Trots hoef ook natuurlijk niet maar onzeker moet je natuurlijk nooit zijn je heb 2 kindjes gebaard en daar gaat het natuurlijk om! Het wonderbaarlijke wat er bestaat!
Vind het eigenlijk wel een goed en mooi onderwerp. Momenteel nog zwanger, dus kan nog geen buikje delen. Maar mij hoor je niet klagen. Heb al twee kinderen en eigenlijk wel geluk gehad. Klein streepje striae. Het zou een ander niet opvallen. Misschien ga ik mijn buik wel delen, toppunt van zwangerschap, week later, maandje later.
LW85 nee ik snap je Hopelijk lukt het je snel om zwanger te worden! Lieke84 jaa dat zou leuk zijn! ik benieuwd! Goeie zwangerschap nog verder !! heel veel succes alvast gewenst bij de bevalling
zoals je ziet zit er op mijn buik allemaal soort van putjes,, dat zijn allemaal kleine striae, op me heupen heb ik zeker een stuk of 20 scheuren ook allemaal striae, tussen me benen helemaal boven in ook die is echt heftig ,, ik ben namelijk 23 kilo aangekomen in me zwanger schap en dat is te zien. Ik noem me buik altijd een omabuikje omdat het zo rimpelig is
@Michelle: hoe kwam het dat je zoveel bent aangekomen? Het "normale" is 12 kilo toch, is dit en kwestie van niet meer bewegen en teveel eten of iets anders? Zelf vind ik het alleen maar logisch dat je niet veel meer dan dat aankomt tijdens de zwangerschap, maar ik ben gezegend met een slank lichaam dus ik kan het me daarom niet zo goed voorstellen. Ik vind je buik trouwens verre van lelijk hoor, dus daarom begin ik er niet over ofzo Zelf ben ik tijdens de zwangerschap tussen de 8 a 9 kilo aangekomen. De eerste weken kwam er bijna niks bij, had tot 31 weken een minimaal buikje, erna ging het wat harder. Ik denk zelf dat dat komt doordat ik vanaf week 26 bekkeninstabiliteit kreeg en niet meer kon werken (lichamelijk werk), niet lang meer kon lopen en ook niet meer kon sporten (daarvoor fanatiek hardloopster). Wel heb ik bewust rekening gehouden gezond eten. helemaal toen ik niet meer kon sporten en weinig kon bewegen. De verloskundige en gynaecologen dachten ook dat mijn zoontje heel klein en licht zou zijn maar hij was toch 3400 gram en 50 cm dus mijn kleine buik bestond echt voor het grootste deel uit baby. Hopelijk gaat deze zwangerschap weer zo.
Nee ik zou het niet weten en de verloskundige zeiden der alleen over dat ik veel vruchtwater had en hield heel veel vocht vast,, en ik werk in de horeca dus zit bijna nooit ook niet in me vrije tijd minimaal,, ik ben normaal ook heel slank vanzelf en kan alles eten echt letterlijk en kom niet aan weeg nu 52 kilo ben 1.65 .. dus het is mij ook een vraag waarom
Ik heb een vraag, weet niet of ik het in dit topic mag stellen. Mijn dochtertje wordt in september 1,5. De laatste paar maanden kon ik zomaar 5 kg aan. Ik krijg het niet meer eraf. Mijn buik is zo dik, ik lijk serieus wel 5 maanden zwanger. Soms twijfel ik of ik echt zwanger ben. Zo ziet het eruit. (ik word gewoon ongesteld). Ik doe buikspieroefeningen. Toch verandert er niks. Ik vind het zo erg en frustrerend. Hebben meer mensen dit? Ik zit er heel erg mee.
Cat2, als je niet zwanger bent, zou ik eens letten op je voeding. Van buikspieroefeningen krijg je geen strakke of platte buik en ook je buikvet gaat niet weg hiervan; plaatselijk vet verbranden bestaat niet. Zorgen dat je wat minder calorieën inneemt en dan komt het vast goed!
Minder calorieen en hardlopen heeft hier gewerkt. Ik ben 2 bevallingen binnen 1 jaar gehad en kwam ook veel aan. Na de zwangerschappen veel op mijn voeding gelet en gesport, daarbij wel het geluk gehad dat ik maar 1 klein striae plekje heb en inmiddels een mooie strakke buik. 36 kilo in 5 maanden afgevallen waarvan 15 kilo onder mijn startgewicht.
Nee, calorieen tellen deed ik niet aan. Was er voor mijn gevoel anders heel de dag mee bezig. Eigelijk gewoon alleen water drinken, kiezen voor volkoren produkten voor pasta en rijst, vooral veel groente, 2 x fruit pd als tussendoortjes en na het avondeten niets meer. Aardappelen, brood, turkse/griekse yoghurt eet ik ook gewoon, maar alles in propoties. Ik heb ook altijd gwn een wekelijks een cheatmeal en soms wat meer dan op zo'n dag. Heeft voor mij erg geholpen.