Wij hebben overal luxaflex voor de ramen, en dat zijn er heel wat Ze hangen er nog niet zo lang maar beginnen wat stoffig te worden. Hoe stoffen jullie luxaflex af? Ik heb al wat dingen geprobeerd maar echt een groot succes was dat niet..
Ik deed ze altijd dicht en ging er dan met het kleine borsteltje van de stofzuiger over. De zuigkracht van de stofzuiger zette ik dan wel lager. Als je dat regelmatig doet (om de week) dan hou je de luxaflex schoon en stofvrij.
Als ze niet te zwaar en breed zijn: eraf halen, in bad leggen, nat en open ophangen. Zo deed mijn moeder het vroeger altijd Wij hadden in ons vorige huis hele brede jaloezieen, die maakte ik echt lamel voor lamel schoon. Maar dat was er maar 1 gelukkig.
Ik klap ze altijd dicht stofdoek erover heen. En dan de andere kant dichtklappen en dan weer een doek overheen. Dacht eerst dit gaat nooit werken. Maar dat ik met mijn vinger er langs ging was het gewoon stofvrij.. Dit zijn dan 50mm pvc jaloezieën. Maar ga er vanuit dat dit ook met luxaflex ook zo kan? Had eerst zo'n wisser waarmee je ertussen kan. Maar dat duurde mij te lang..
Zo doe ik het ook met mijn houten luxaflex. Maar dan met een plumeau?, een natte doek gebruik ik alleen voor vliegenpoep. Werkt prima op die witte dingen
ik heb van die kunsstof nep-houten dingen hangen zeg maar. vind t een drama, maar dat is vooral omdat ik het niet bijhoud dus wanneer t echt echt echt niet meer kan pak ik een emmertje met sop en een doekje en dan draai ik ze beide kanten op dicht en moet dan net zo lang vegen tot ze schoon zijn als ik t bij zou houden zou t vast minder moeite kosten denk ik haha
Ja dat doe ik ook idd met droge doek stof en natte doek vliegenpoep. Plumeau dan word de hond gek... Die valt dat ding aan.. Maf beest