Mijn horloge is gesneuveld en omdat ik al een tijdje zit te twijfelen over een fitbit, leek dit me wel een mooi moment om er eentje te kopen. Maar nu zei ML dat ik dan net zo goed meteen een smartwatch kan kopen. Ik vind die van Michael Kors (bradshaw) wel erg mooi, dus dat zou zeker een optie zijn. Wat zouden jullie aanraden? Het grote voordeel van een fitbit vind ik dat er een hartslagmeter op zit (ik heb last van hartkloppingen en ik slik metoprolol, dus voor mij is het wel fijn om het in de gaten te kunnen houden). Maar met een smartwatch kun je natuurlijk wel meer dan met een fitbit. Spam me maar met jullie voor- en nadelen!
Ik heb een Apple Watch waar ik heel blij mee ben en die gebruik ik veel. Ik bel ermee en als ik gebeld word, neem ik alvast mn telefoon op terwijl ik ondertussen uitzoek waar die ligt. In de auto pak ik mn telefoon dan helemaal niet en kan ik dan gewoon een gesprek voeren en dit werkt goed. Ik kan mensen goed verstaan en ze verstaan mij ook. Verder maak ik veel gebruik van Siri als persoonlijke assistent. Terwijl ik de wasmachine in de machine prop, zeg ik bijv 'herinner mij eraan dat de wasmachine klaar is over 2 uur. En dan krijg ik 2 uur later een alarm dat de wasmachine klaar is. Of ik kijk in de koelkast, zie dat de kaas op is en zeg 'hey siri, zet kaas op mijn boodschappen lijstje'. Ik vind het ook handig dat alle appjes er op binnen komen. Dus ik kijk even wat het is, en als het een berichtje is wat wel kan wachten hoef ik dan niet mn telefoon te pakken. De hartslag meter is ook heel betrouwbaar. Ik heb ook waarschuwingen ingesteld staan waardoor ik een melding krijg als mn hartslag verhoogd is terwijl ik niet actief ben. Mijn moeder heeft een hartkwaal dus dat leek me wel handig. Zodra je de Apple Watch van je pols af doet, gaat hij op slot. Verder kan ik ook op de Watch zien of mijn telefoon in de buurt is en als ik op een knopje druk gaat mn telefoon piepen. Heel handig als je em vaak kwijt bent zoals ik. Wat ik ook echt super leuk vind, is dat je de camera van je telefoon kan bedienen. Dus als je je telefoon ergens neerzet kun je jezelf filmen of een foto maken. En je ziet dan op je Watch het beeld watje camera van je telefoon ziet. En als ik aan het autorijden ben, en ik gebruik Maps om te navigeren, dan krijg ik een tikje op mn pols als ik bijv moet afslaan etc. Verder zijn er nog veel andere dingen die ik ermee doe, maar die werken bij mij omdat ik alles geïntegreerd heb. Als ik mn MacBook open klap ontgrendeld die meteen als ik de Apple Watch aan heb,( en deze ontgrendeld is). Dit werkt echt fantastisch. Ik kan mn tv aan en uit zetten, zappen, vooruitspoelen etc. Maar dat is omdat ik een Apple TV heb. Ik kan muziek aan of uit zetten op mn bluetooth boxen en bijv een ander nummer kiezen, pauzeren of harder/zachter zetten. Als ik ga hardlopen en mn AirPods in doe kan ik dat ook allemaal via de Watch, zonder dat ik mn telefoon hoef te pakken. Hoe het verder zit met andere watches zoals die van Michael Kors weet ik niet. Die hebben niet alle functies die ik hierboven noem. En je moet ook even goed kijken maar onafhankelijk onderzoek naar de hartslagmeter. Want die wijkt van sommige merken erg af en is dus niet altijd betrouwbaar.
Ik denk vooral dat je je moet afvragen of je de kosten van een smartwatch aandurft om zo'n ding met sporten om te hebben. Ik heb trouwens een garmin vivosmart HR. Deels smartwatch, vooral wearable. Mooie combi misschien, afhankelijk van wat je zoekt in het horloge. Pols hartslagmeters wijken vooral af afhankelijk van wát je doet. Die van mij doet het prachtig met hardlopen, maar als ik ga crossfitten (lees: mijn armen omhoog, omlaag, links, rechts enz.) dan heeft dat ding het vaak moeilijk omdat je polshartslag door de armbeweging niet meer stabiel is.
Ik heb een fitbit charge 2. Je kan instellen welke app je ook op je fitbit wilt ontvangen. Whatsappberichtjes en oproepen. Ik heb hem niet als doel om er een 2e telefoon van te maken dus vind de fitbit heel fijn. Ik gebruik hem voor mn stappen, dat ik na een uur stilzitten even een melding krijg dat ik moet bewegen (gebeurt helaas bijna nooit), registreer mijn sportmomenten erin (die ik dan deel via Whatsapp met afvalgroepje), op mijn werk kan ik Whatsapp en oproepen zien terwijl telefoon in kluisje ligt (handig voor oppas/school enz). En ik kan er natuurlijk ook de tijd en datum nog op zien Ik vind het echt heel fijn
Ik heb een series 2 sport model. Die was destijds net uit. De series 2 word door Apple zelf niet meer verkocht. Je kunt nu kiezen uit de 1 of 3, de stainless steel versies zijn geschrapt dus nu zijn ze allemaal sport (behalve de speciale editie keramiek maak die is erg duur). Bij andere verkopers is de series 2 misschien nog wel verkrijgbaar. Dat zou ik moeten uitzoeken. Als je interesse hebt kan ik wel wat uitleg geven over de verschillen tussen de modellen.
Ik had eerst een fitbit gekocht, maar ik vond deze een beetje te mannelijk ofzo? Vond het in ieder geval niet fijn om hem te dragen dus ik heb hem toen terug gestuurd en nu heb ik de apple watch 3 serie. Daar ben ik gelukkig wel erg tevreden over! Ik merk dat ik nu veel minder met mijn telefoon bezig ben omdat ik de berichtjes nu ook op mijn apple watch binnen zie komen.
Ja ik zou de 1 ook niet meer kopen. Dat is een iets verbeterde versie van de allereerste. En die is echt een stukje langzamer dan de 2 en zeker de 3.
Bedankt voor jullie reacties, nu weet ik het nog niet De Apple watch is niks voor mij, aangezien wij niks van Apple in huis hebben en ik een Samsung telefoon heb. Wel fijn om te lezen dat die hartslagmeter ook niet altijd nauwkeurig is, dan hoef ik dat in ieder geval niet in mijn afweging mee te nemen. De fitbit klinkt ook wel steeds beter moet ik eerlijk zeggen, maar het is vooral het uiterlijk van Michael Kors Smartwatch waardoor ik daar naar neig. Ik had hiervoor ook een Michael Kors horloge en daar was ik altijd erg tevreden over. Ik vind zo'n fitbit dan toch wat minder mooi staan. En het is wel de bedoeling dat ik 'm dagelijks ga dragen.
Ik heb net een fitbit charge 2 limited edition (rose goud kleurig, net wat vrouwelijker). Ik ben er heel tevreden over en vind de hartslagfunctie heel goed werken. Man heeft een heel duur sporthorloge en vindt de fitbit echt fijner qua app. Heel uitgebreide weergave
Als het een fitbit wordt, wil ik die ook inderdaad. Die is al een stuk mooier dan een zwarte ofzo . Hoe lang doe jij ongeveer met de batterij?
Een kleine week doe ik er mee. Vind het heel erg meevallen qua batterijgebruik. Had op internet gelezen dat hij best snel leeg ging, maar vind ik absoluut meevallen.
Ik heb sinds een week een fitbit charge 2. Juist wel een zwarte. Ik ben er erg blij mee; hij doet wat hij moet doen. Batterij heeft het een week gedaan.
Ik heb die uitvoering ook sinds een jaar en erg tevreden mee. Ik doe denk een dag of 5/6 met de batterij.
Hier een zwarte fitbit charge 2. Super tevreden mee. Ook hartslagmeter. Vergeleken met die van de bloeddrukmeter en scheelde 2 puntjes. Ook mooi dat hij slaapritme volgt. Ook dat klopt goed.
Je kan ook een luxe bandje kopen, zodat het meer op een echter horloge lijkt Geen idee wat je smaak is , maar als je op bandjes fitbit zoekt , komen er verschillende voorbij
Bedankt allemaal! 5 dagen tot een week met de batterij is netjes! Ik las dat je de MK elke dag op moet laden, das wel echt heel vaak. Ik denk dat ik mn keuze heb gemaakt! Die extra bandjes zijn leuk ja, die had ij al gezien, ik vind die Milanese erg mooi. Maar ik bestel eerst die rose gouden en als het dan bevalt kan ik altijd nog een extra bandje bestellen.
Ik heb dan weer de Polar A360 (inmiddels is de opvolger de A370). Een echt sporthorloge met kleurenscherm, ingebouwde hartslagmeter, waterdicht en smartwatch functies (dus kan er mijn tel mee opnemen, appjes, fb e.d.). Ik heb hem echt ook voor het sporten, hij heeft heel veel sportprofielen. Ik ben er superblij mee, ik ben blij dat ik geen iwatch heb want dat zijn toch niet echt sporthorloges. Mijn man heeft recent zelfs zijn Iwatch verkocht (en hij is een echte Apple-addict hoor) en heeft nu de Polar M600. De A360 is een mooi slank horloge, je kunt de bandjes wisselen (ik draag nu zwart) en ook bij ome Ali heb je veel andere bandjes te koop. Dus je moet vooral voor jezelf goed bedenken wat je met je horloge wil en denk dat je op basis van die uitkomsten moet beslissen wat voor een soort horloge je zou willen.