Gister ben ik bij de vk geweest. Ik ben nu 26 weken zwanger. Vanaf 14 weken zit mijn baarmoeder al hoog. Mijn baarmoeder zit nu al bijna tegen mijn ribben. Ik voel me goed en heb werkelijk nergens last van. Nu is mijn bmi 33.73 en denkt de vk aan zwangerschapsdiabetes. Met mijn eerste dachten ze dit ook, maar dit was een perfecte zwangerschap en bevalling! Ik weet niet zo goed wat ik hier nu van moet denken. Morgen heb ik een glucose test in het ziekenhuis. Dan moet ik 3 keer op één dag komen prikken. Maar goed met mijn eerste had ik ook een grote buik en hier kwam maar een 6 ponder uit. Zijn er lezers die dit ook hebben meegemaakt?
Niet meegemaakt, maar ik wil je wel sterkte wensen. (een hart onder de riem steken) Helaas kan je er toch niets aan doen, de grote van je buik. Maar wel goed dat ze je goed in de gaten houden.
hier wel meegemaakt,en nu weer. Mijn kids zijn ook groot geboren op 36 en 37 weken,werd gedacht dat het zwangerschapsdiabetes was,maar heb dus suiker type 2 en spuit insuline. Heb alle 3 de zwangerschappen een grote buik,ook dit kindje ligt al dik 4 weken voor,word nu ook elke 3 weken een groeiecho gemaakt omdat ze te snel groeit. Ik ben sinds gisteren 27 weken,en meisje is al 2,2 kilo bij 40 cm. Hier mijn buikje bij 27 weken. Ze gaan mij tussen de 37 en 38 weken inleiden,langer mag ik niet lopen.
hier ook gehad bij mn zoontje.. erg grote buik.. heb 3 keer een suikertest moeten doen.. had geen zw.schapssuiker.. op de groeiecho bleek dat mn zoontje groot was volgens de echoscopiste! bij geboorte woog hij 4 kilo en was 49cm.. dus moesten we een nachtje blijven omdat dat te zwaar was voor zijn lengte.. hij werd 5 keer geprikt om zn suikerwaarden in de gaten te houden! uiteindelijk niks aan de hand en mochten we naar huis..
Hier ook bij de eerste een grote buik en grote baby. Had geen zwangerschapssuiker maar zat wel elke keer op het randje. Vanaf week 26 suikervrij geleeft maar nog steeds een groot kindje (3160 gram met 6 weken! te vroeg!) Hij is nog steeds groot, is 5 en heeft de lengte van een kind van 7. Nu ben ik 25 weken en dit kindje is ook groot. Zit bovenaan de groeicurve. Ze dachten ook aan suiker, dus ook vorige week een dagcurve wezen prikken maar dat was goed! Krijg vanaf nu ook groei echo's om het in de gaten te houden. Mocht het weer een heel groot kindje zijn dan laten ze je indd echt niet tot 40 weken lopen.
Senna,dat heb ik dus ook dat mijn kids groot begonnen zijn en nog steeds zijn. Mijn oudste was dik een maand te vroeg en woog 10 pond bij 56 cm,nu is hij 11 jaar en 1m65,Mika is net 4 en is 1m24 bij 23 kilo,vooral Mika is de grootste van groep 1,als je de kindjes van zijn leeftijd naast hem ziet is het een gek gezicht omdat hij zo erg lang is. Ben dan ook benieuwd hoe dit meisje het gaat doen,ikzelf ben maar 1m63 dus van mij hebben ze de groei niet.
Ik had bij mijn 1e een dikke toeter dit werd een kindje van 6 pond 2x suikertest gehad! 2e kind bleek achter te lopen op groei vandaar dat ze geen suiker vermoedde maar wat was ij dik! Er kwam een drolletje van nog geen 5 pond uit! Nu bij de 3e 27 weken zwanger en weer een mega buik maar ook deze keer weer een klein kindje! T wil dus niets zeggen.
Ja hoor, beide zwangerschappen ook gehad. Ik moest constant prikken op suiker maar die was altijd juist heel laag. Uiteindelijk twee keer niets aan de hand en alles probleemloos verlopen.
mijn grootste buik, was mijn kleinste kind..... mijn kleinste buik (laatste) mijn grootste (4240, 39w), die zat echt verstopt.... (op de echo, net een paar uur van te voren schatten ze hem 6 pond) buik zegt niets... hoogte baarmoeder ook niet altijd, de breedte schijnt soms ook nog wel te schelen... sommige hebben een smalle en gaat eerder de "hoogte" in.... grootte kinderen... volgens mij hoeft zelfs dat niet te zeggen... soms zijn de kleintjes, net diesels... groeien ze later opeens door, terwijl de grote leeftijdsgenoten, sneller uitgegroeid zijn.... hier in de familie trouwens late groeiers, maar allemaal 2.00 m (de mannen dan) TS succes met prikken etc..
Ik had ook een hele grote buik, heb veel groeiecho's gehad en controle echo's voor het vruchtwater. Ik heb een poosje teveel vruchtwater gehad en de baby groeide heel erg hard. Suiker prikken extra GUO etc. Nu ben ik bijna 38 weken en is alles genormaliseerd. Groetjes
Hallo! Ik had bij mn eerste kindje een ENORME buik. Zelfs in het ziekenhuis vroegen ze of ik een tweeling kreeg... zucht... Ik was ook 24 kilo aangekomen. Uiteindelijk met 42 weken keurig bevallen van een 7-ponder, dus niks aan de hand. Ze weten het gewoon niet, die verloskundigen...
heb even meegelezen maar ook tegelijk even een vraagje: bij mijn gyn krijg ik altijd een echo in een stoel en niet op een tafel, Omdat ik veel overgewicht heb vind ik dat best vervelend omdat de echo's daardoor niet echt duidelijker worden. Nu voelde hij vorige week aan mijn buik en zei direct: oh je buik loopt twee weken voor. terwijl hij alles van mijn kindje opgemeten had en dit precies binnen de curves liep. Mijn kindje is dus "normaal" van groei terwijl mijn buik te groot is. Wat kan dat dan zijn?? Ik vind zelf ondanks mijn overgewicht dat ik helemaal niet zo'n dikke buik heb dus ik snap het niet zo goed. Hij zei er verder ook niets over, volgens de schatting van de computer zou mijn kindje rond de 1500 gram zijn bij 29+4 weken. maar dat was puur op basis van de metingen die hij invoerde in de computer (hoofdomtrek, buikomtrek en lengte beentje)
Ik had ook een hele grote buik..baarmoeder zat ook elke keer al veel te hoog voor de termijn..bij mij dachten ze ook aan suiker of een heel groot kindje.....nou ik had geen suiker en de kleine was 50 cm en 3665 gram...niets te groot dus
Hmmm, wel goed om te horen dat een grote buik niet altijd een joekel van ene baby betekent. Mijn buik is ook kolossaal en mn meisje iets boven gemiddeld volgens de laatste echo. Ik maak me dan ook best zorgen over hoe het in hemelsnaam gaat passen straks , maar de vk is vrij laconiek hierover (laatste echo was pretecho, geen medische echo meer gehad sinds 20 weken). Mn bloedsuiker is overigens wel redelijk ok. Maar mijn buik is nu dus al véél groter dan die van mn meeste vriendinnen toen ze bevielen. Hopelijk valt het bij mij uiteindelijk ook allemaal mee!
Hier ook een buik die 3 weken voorliep op de zwangerschapsduur. Uiteindelijk zijn de vliezen spontaan gebroken met 35+5 wkn en is ons mannetje geboren met precies 36 weken. Hij was 46 cm lang en woog 3035 gram. Geen idee hoe zwaar hij was geweest bij 40 wkn Bij ons klopte het dus wel dat het een behoorlijk mannetje was voor de termijn.
Hier ook bij de laatste zwangerschap een te grote buik Op een gegeven moment liep de buik ongeveer 5 weken voor, maar later werd dit weer minder Op zw diabetes werd meerdere keren getest, maar dit was niet het geval Uiteindelijk met 37 weken geboren, en al 3680 gr
Bedankt voor al jullie reacties. Het prikken opzich maakt mij niet zoveel uit. Maar dat de vk meteen van alles roept vind ik persoonlijk toch wat minder.Ik kan me ook niet voorstellen dat ik zwangerschapssuiker heb, omdat ik me eigenlijk perfect voel. Over drie weken weer afspraak met de vk. Als de uitlsag zorgwekkend is bellen ze mij eerder op en als het niks is krijg ik het over 3 weken te horen.
Ja. Ik heb geen hoog bmi (24), maar had beide keren een buik die een paar cm boven het gemiddelde voor die termijn uitstak. Er is ook op suiker geprikt, waardes waren prima. Beide kindjes wogen 7,5 pond, dat is wel flink maar niet erg groot. Sommige vrouwen dragen gewoon erg hoog. Mijn buik ging niet opzij, maar omhoog en naar voren. Zelfs toen ze helemaal ingedaald lagen, zat m'n buik nog steeds erg hoog. Zal iets met de vorm van m'n baarmoeder te maken hebben, of met m'n buikspieren. Gevolg was jammer genoeg wel dat ik permanente ademnood ervoer, m'n longen kwamen aardig in de verdrukking. Voor de rest nergens last van gehad. No worries dus, maar altijd goed als ze je suiker checken, en misschien nog eens een groeiecho doen. (inschattingen op basis van voelen zijn zó verschrikkelijk onnauwkeurig, ik zou daar geen enkele waarde aan hechten; zelfs met echo zitten ze er regelmatig een kilo of meer naast).
pretecho scheelt ook nog wel hoor... bedoel vaak doen ze daar alles 1x meten... mijn oudste zou volgens de pretecho met 32 weken... half december geboren worden ... (was 8 jan uitgerekend.. hij is 10 januari geboren) en was toen met 40+2 3470 gram.... hij liep dus met de echo ook voor.... ze groeien sowieso in stops en spurts... dus tja.. zit je net na een spurt is het wellicht boven gemiddeld, ERVOOR verwacht je volgens de echo een kaboutertje.... Denk dat er maar 1 manier is, om het ECHT goed te zien... en dat is als ze met hun blote billen op de weegschaal liggen... over de bevalling hoeft het trouwens ook niets te zeggen hoor.. babyvet flubbert wel mee.... De ligging en hoofdomtrek zegt meer....
Ik heb ook heel de zwangerschap een heel grote buik gehad, rond de 20 weken dacht men dat ik al moest bevallen! Er bleek gewoon een flinke jongen van 4315gram en 53cm in te zitten! (39 weken) Onze zoon liep ook van in het begin voor op groei, op 32 weken werd hij al 3300gram geschat! Zo was ik op 38 weken en kreeg regelmatig de vraag of het een tweeling was!