Fitness - hoe doen jullie het?

Discussie in 'De lounge' gestart door Arri, 6 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ze noemen het een personal coach.
    De eerste paar keer hebben we idd samen alles gedaan. Daarna weet je hoe het werkt en kan je altijd alles vragen. Hij hoeft niet mijn handje vast te houden.
    Dit is sowieso een club waar heel weinig mensen personal fitness doen, de meesten mensen volgen de groepslessen.
    En eens in de zoveel tijd heb je een persoonlijke afspraak met hem of haar en neem je het circuit weer eens door, als je daar behoefte aan hebt. Aan de hand van een borgsysteem worden je trainingsgegevens die op een pasje staan aangepast door je coach en zo kan je dus veilig trainen.

Hier lopen sowieso meerdere trainers/personal coaches rond op de vloer die je altijd kunnen helpen. Je kan er dus voor kiezen om te komen trainen als je pc er is, maar dat hoeft dus niet.

Het goedkoopste abonnement is 40 euro voor 1x per week trainen.

Ik train daar inmiddels niet meer, want heb nu medische fitness, dat is pas écht personal fitness.;)

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.380
    36.249
    113
    Ik kleed me altijd thuis om en douche ook weer thuis. Hier ook een personel coach, die de eerste keren je helpt en daarna kun je altijd iemand vragen voor hulp. Ik gebruik gewoon een standaard fitness schema, maar heb ook al eerder gefitnesst, dus weet een beetje hoe en wat.

Hier onbepert sporten en groeplessen voor 30 per maand.

3. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Als ik je een tip mag geven, ga niet voor de goedkoopste sportschool. Daar vind je heel veel testosteroni's (brede, hard kreunende mannen met veel zweet en praatjes) en het is er altijd heel druk.

Misschien is er bij jou in de buurt wel een achmea health center, daar krijg je korting als je een van de achmea zorgverzekeringen hebt. Ze verkopen daar pakketten, dus je sluit geen abonnement af. Vaak duurt zo'n pakket 6mnd. Ik betaal €35,- per maand en heb altijd een coach aan mijn zij. We hebben samen een schema opgesteld en om de 4 weken bekijken we de resultaten.

Dat krijg je niet bij basic fit of fit for free.

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Geen pt dus gewoon standaart begeleiding.

5. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit bij een dure sportschool maar een personal trainer zit er niet bij hoor ;) wel begeleiding van fitnesscoaches, zoveel je wilt kun je vragen, je kunt je wegen, adviezen over eten krijgen, er wordt een schema voor jou alleen gemaakt. Ze vragen wat je wilt bereiken (fitter, afvallen, gespierd, combinatie van...) en bouwen daar een schema omheen :)

Ik heb fitness geprobeerd, maar ik heb een hekel aan alleen in zo'n zaal te gaan zitten. Ik doe dus groepslessen, onze sportschool heeft meer dan 50 groepslessen epr week, zoals: bodypump, cxworx, RPM, BBB, Zumba, Bodyattack, bodycombat, Funxtion, Grit Strength...

Ik doe nu vnl. bodypump, cxworx en RPM.

Groepslessen geven veel motivatie, maar ik vind wle dat het geod gegeven moet worden, en ze echt aangesloten moeten zijn bij LesMills daarvoor. Ik heb meerdere sportscholen in het verleden uitgeprobeerd en overal vond ik de groepslessen bagger. Tot ik hier kwam, hier zijn de trainers echt goed!

Ik draag dri fit kelding en neem een handdoek en water mee. Een bidon water moet je echt meenemen hoor. Ik douche er ook altijd, heerlijk, niet gezweet naar huis. Maarja, wij hebben ook een mooie grote douche, er is ook een sauna :)

6. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ik breng de kinderen naar school/psz in mijn sportkleren en rij gelijk door naar sportschool. Ik douche gewoon weer thuis.
    Heb een handdoek en fles water bij me. En i pod.
    Ik heb een sporthemd en een lange sportbroek.

Ik train 3 keer per week. 1 keer spinning, 1 keer boksles en 1 keer krachttraining. Dus de eerste 2 zijn groepslessen en de laatste doe ik zelf.

Ik heb heb eerste mezelf goed ingelezen op internet en heb zelf een schema gemaakt en toen daar gewoon aan die brede harry's gevraagd of ze sommige dingen konden uitleggen :D.

Deze vind ik erg handig. Je klikt op de spiergroep en je ziet gelijk wat voor oefeningen er zijn: Female Exercise Map

7. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Nou, vanavond gaat het gebeuren... ben benieuwd!

Deel Deze Pagina