Rare titel, maar ik pas al maandenlang (wat zeg ik, a.s. Juli al een jaar) enorm op mijn eetpatroon. Snacks/frituur/pizza eet ik niet meer en ook geen chips/koekjes en dergelijke meer. Toch wil mijn buikje er niet af, het is enorm hardnekkig (heb wel een goed bmi van 23). Ik weet dat ik meer moet sporten, maar dat vind ik echt verschrikkelijk. Ik ontzeg me liever de rest van mijn leven elk snackbar bezoekje en chips en dergelijke, dan dat ik de rest van mijn leven met regelmaat moet sporten. Ik fiets (op normaal tempo) een paar avonden per week en bij harde wind wandel ik en thats it. Nu heb ik aanstaande zaterdag de bruiloft van mijn vriendin en ik zit gewoon niet lekker in mijn vel sinds een paar dagen. Twee weken terug ben ik braaf tijdig weer begonnen met het 2 liter water drinken per dag (en elk uur naar het toilet lopen) en dit merkte ik gelijk: een halve kilo eraf! En voelde me super fit. Helaas heb ik dit niet kunnen volhouden en ben ik 3 avonden achter elkaar uit eten geweest (kon niet anders, vrijgezellenweekend en familiediner) en heb ik vanwege alle activiteiten overdag buitenshuis ook niet de 2 liter water gehad, en zelfs zaterdagavond wat alcohol. Jullie raden het al: ik voel me nu echt vies opgeblazen. Teveel eten de afgelopen dagen. Het zit me echt in de weg. En bovendien voel ik me alsof er een trein over mee heen is gereden. Ben echt nergens tot aan te zetten. Nu heb ik nog 3 dagen voor de bruiloft zaterdag en ik zoek een manier waarop ik me de komende 3 dagen zo goed mogelijk kan gaan voelen. Ik kwam iets tegen over ontgiften, maar daarvoor heb ik sapcentrifuges nodig en dergelijke, en deze heb ik niet. Iemand anders een idee? Kun je bijvoorbeeld 3 dagen shakes eten, en daarna weer mijn gezonde voedingspatroon, of is dat echt geen aanraden? Of kan ik mijn avondmaaltijd vervangen voor een hele lichte maaltijd? Tips?
Ik denk dat je juist geen rare shake's etc moet gaan drinken, lijkt me niet een goed moment om te experimenteren zeg maar. Gewoon normaal eten (waarbij je dus altijd een goed gevoel hebt), niet uit eten gaan, dan weet je precies wat er in je eten zit. Hopelijk voel je je zaterdag al wat beter.
Ik had afgelopen week een beetje een vergelijkbaar eetpatroon. Ook twee keer uit eten, veel gesnoept en verder ongezond gegeten. Ik voelde me ook opgeblazen en vies. (was ook echt 1,5 kg zwaarder dan daarvoor!) Nu ben ik gewoon even een paar dagen heel erg op mijn voeding aan het letten. Veel water drinken, niet te veel brood, lichte avondmaaltijden, geen snoep en koek, groenten-tussendoortjes. Voor mij helpt dit altijd wel redelijk goed. Even een 'balansdag', ondanks dat ik echt een hekel heb aan dat woord. Ik zou zelf niet echt een soort chrashdieet volgen, want als je echt te weinig binnenkrijgt ga je dat daarna toch weer compensereren.
Ik moet er bij zeggen dat ik al een paar weken geen brood/pasta/rijst/aardappelen meer eet. Daarom heeft uit eten er zo bij ingehakt, want daar kwam wel brood en aardappelen aan de orde, alhoewel ik het zo veel mogelijk heb weten te beperken. Bedankt voor jullie meningen, ik zal de komende 3 dagen goed water drinken (niet teveel natuurlijk) en zo mager mogelijk. Maar geen crashdieet volgen, ook al zou dat maar voor 3 dagen zijn. Misschien een smoothie (zonder toegevoegde zoetstoffen erbij natuurlijk) extra.