Wie is onlangs geslaagd voor baby/kinder kleding bij de primark? Hoe vallen de maten? Zijn de rompers aan te bevelen?
Kinderkleding valt heel klein, vooral tshirts. Ipv 6/7yrs die mijn jongens normaal dragen hebben we 8/9 of soms zelfs 9/10 nodig. Krimpen ook enorm in de was. De romper die per 7 in een pakje zitten zijn prima en vallen normaal.
Maten vallen klein van de t-shirts. Heb geloof ik 98/104 nu genomen, terwijl ze normaal 86/92 heeft. Korte broekjes heb ik 92 genomen en zitten nog ruim, jurkjes 92 zitten goed. Vest mt 92 is nog veel te groot, dus het wisselt best wel. Ik zou anders gewoon iets meenemen wat je kindje past en dan vergelijken. Rompers heb ik geen ervaring mee.
Ik heb lange kinderen, dus hier valt de kleding erg klein. Ik neem altijd 1 of 2 maten groter, dat past prima.
Hier valt de maat goed maar heb een slanke jongen dus voor normale maat mss een beetje klein. Maar van kwaliteit prima hoor! Vooral de rompers!
De shirts vind ik idd klein vallen. Spijkerbroeken prima (en heel fijn dat ze voor jongens ook een slimfit lijn hebben, redelijk smal). Jurkjes die ik voor mijn dochtertje kocht, vallen dan weer groot. Fijne rompers. Wat ik ook erg fijn vind, is dat ze in een enkele maat te koop zijn. Ideaal.
De rompertjes vallen altijd klein. De kwaliteit van de kleding is niet super. Bij de rompertjes die wij gekocht hebben komen de naden meestal al snel los te zitten. Gisteren had mijn meisje voor het eerst een nieuw kledingstuk van de Primark aan wat ik eerst gewassen had. 's Avonds toen we haar in bad deden kwamen we erachter dat haar nek helemaal blauw was. Vervolgens merkten we op dat haar armpjes ook helemaal blauw waren. We raakten een beetje in paniek en vroegen iemand om ernaar te kijken. Toen bleek dat het nieuwe kledingstuk afgaf.