Hoi! Onze kleine man is nu 13 wkn oud, hij was 4 wkn te vroeg geboren. Hij heeft inmiddels een mooi schema qua voedingen. Ik vroeg me af hoe jullie de wakkertijd met baby doorbrengen? Hier is hij meestal 60-75 min wakker, het eerste halfuur is voor de borstvoeding, daarna knuffelen we nog even en zingen een liedje en dan is er vaak nog 30-45 min tijd te vullen voordat hij slaapt. Nu gaat hij vaak in de box maar na 15 min is hij meestal verveeld. Waar spelen andere babies mee? En hoe lang vermaken ze zichzelf?
Mijn dochter is jonger, 10 weken, maár de wakker-tijd is ongeveer gelijk. Ik doe vaak ook gewoon wat gek met/tegen haar. Zet haar half rechtop tegen het aankleed kussen wat ik hier beneden heb en ga tegen haar praten, maak haar aan het lachen. En we hebben een wipstoel met wat beestjes eraan waar ze naar kan kijken en wat ze ook heel leuk vind. Beetje dat dus....
Niet om vervelend te doen, maar haar half rechtop tegen een aankleedkussen zetten is superslecht voor de ontwikkeling van de heupjes. Je kan je kind beter op het buikje leggen voor de ontwikkeling van de rugspieren en het hoofdje ophoog houden. Ontopic: Lekker kroelen, kusjes geven, liedjes zingen, samen op buikje liggen met speelgoed erom heen. Eigelijk wat jij allemaal al doe. En als ik bezig was in de keuken meenemen, lekker om zich heenkijkend in het wipstoeltje.
Heb je een muziekmobiel boven de box? Dat was hier het eerste waar hij zich zelf een beetje mee kon vermaken.
Hier ging baby in de box en mee naar buiten. Naar het park, wandelen, naar de kinderboerderij. Bij de tweede ging de baby gewoon mee in haar ritme. Dus ze moest zichzelf regelmatig vermaken in de box of op de grond op een kleed. Of een wipstoel, zodat ze alles goed kon zien, vonden ze beide heel leuk!
Noud is morgen 12 weken. Qua wakker tijd vergelijkbaar. Ik doe meestal lekker met hem op de bank spelen, op zn buikje spelen en in de box/wipper. Hij is helemaal verliefd op zn eigen handjes en vind de boxmobiel ook erg leuk. Maar het allerleukste vind hij lekker gek doen met papa en mama
Hier een kleintje van komende week 14weken. Hij is heel veel wakker vind ik, alleen smiddags tussen 11-15u slaapt hij meestal aan een stuk, de rest zijn hazenslaapjes. Dex kijkt graag overal naar,maar dan ook echt lang achter elkaar.. Schilderijen,kussens,papa en mama maar het allerleukste vind hij in de box, we hebben een mobiel met licht en geluid nou als die aan staat trapt die bijna de spijlen uit de box van plezier zo leuk vind die het. Ook pakt hij sinds afgelopen week veel dingen vast (en stopt het in z'n mond dat dan ook) verder kletsen we veel tegen hem dan stopt die niet met lachen zo lief😍
Urenlang rondjes door het huis lopen met een huilende baby....maar dat bedoelde je vast niet, haha . Sorry, bij mij huilden ze alle 3 nogal veel tot een maand of 7, dus ik kan je daar niet echt mee helpen. Boxmobiel was hier wel een hit, op de arm mee naar buiten, liedjes zingen op schoot, boekjes kijken...maar verder dus véél ronddragen en wiebelen.
Mijn zoontje 'speelde' op die leeftijd met de Oball Rattle, die kon hij makkelijk vastpakken. En volgens mij heb ik de babygym toen ook tevoorschijn gehaald.
Ik zou vooral proberen om af te wisselen. Elke x naar iets anders laten kijken. In de box onder de babygym, plat in een wipstoel, op een kleedje op de grond, even op schoot spelen, even op de buik oefenen.
Babygym, mobile, zijn eigen handjes en de Oball waren de favorieten in de box. Verder vonden (en vinden nog steeds) zijn broer en zus het leuk om lekker gek met hem te doen. In de wipstoel kijken naar wat ik doe (was vouwen, koken, etc) vond ie toen ook mooi.
Bedankt voor de reacties!! De mobiel boven de box is inderdaad geliefd maar bezorgd mij een schuldgevoel, alsof ik me er maar gemakkelijk van af maak.. Zal waarschijnlijk wel zijn omdat het mijn eerste is 😊
Daar hoef je geen schuld gevoel over te krijgen, nergens voor nodig. Het helpt namelijk al mee aan de ontwikkelingen van de kleine dreumes. Natuurlijk hebben we het hier ook afgewisseld. Leuke mobiel ( uit het vorige topic: Muziek mobiel Woezel en Pip - Toys4baby.nl ik ben er zo blij mee ) , knuffel, speelkleed, eenvoudige rammelaars en wat ze erg leuk vinden zijn de muzikale speelsleuteltjes c.q. bijtringen. En heerlijk wandelen, lekker op de koffie bij oma of vriendinnen en maar pronken
Babygym was bij ons een succes vanaf een maand of 3. Lekker tegen de speeltjes slaan die boven haar hoofd hangen. Spelen met de oball deed ze toen ook al. Verder op de buik oefenen op een kleed en bij papa en mama liggen op de benen op de bank.