Hallo meiden Ik heb vandaag mijn NOD maar donderdag en vrijdag positief getest Mijn man heeft in de tijd dat we probeerden zwanger te worden een medicijn geslikt; terbinafine 250pch Hij is op woensdag gestopt en zondag heb ik mijn ei waarschijnlijk gehad Is hier iemand die weet of dit eventueel schadelijk is voor het ongeboren kind? Meer in de zin van dat dit medicijn in zijn sperma terecht kan komen?
Haai, Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, je moet toch altijd oppassen met medicatie en zwanger worden. Je hoeft je echter geen enkele zorgen te maken over het gebruik van terbinafine tabletten door je partner. Het mag niet gebruikt worden door zwangere vrouwen omdat er geen onderzoek naar gedaan is (wel bij dieren, niet schadelijk gebleken), maar je partner is dus geen enkel probleem. Hij kan het gewoon doorgebruiken. Wordt vaak gegeven voor schimmelnagels (of -huid) en staat ook wel als Lamisil bekend. Dus nu lekker gaan genieten ! Liefs!
@ maanvrouwtje Mag ik vragen hoe jij aan deze informatie komt? Had het eea op internet op gezocht maar werd ik ook niet zoveel wijzer van
mamav2boefies ik ben huisarts i.o. ... had het voor de zekerheid ook opgezocht in het farmacotherapeutisch kompas (boek met alle info over medicijnen voor artsen, Farmacotherapeutisch Kompas staat het in compacte vorm, rechts boven terbinafine invullen)
@ maanvrouwtje Dat heel fijn om te horen Nogmaals heel erg bedankt Wat ik trouwens wel heel vreemd vind is dat er bij de bijsluiter staat dat het geen effect heeft op je vruchtbaarheid Zolang mijn mannetje dit medicijn geslikt heeft(4,5 maand) raakte ik niet zwanger eenmaal gestopt was ik snel zwanger Nu ga ik twijfelen of dit er echt niks mee te maken had/heeft
Graag gedaan. Toch echt toeval denk ik, maar kan me voorstellen dat je het denkt. Het middel doodt echt alleen schimmels in je hele lichaam en geen zaadcellen.