glucose prikken, iemand ervaring?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mausi, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Wie heeft er ervaring met glucose prikken!? Ik moet maandag 2 x prikken, nuchter en 2 uur na ontbijt. Ik vroeg me af of je bij zwangerschapssuiker 'kwaaltjes' hebt, of dat mijn waardes straks als verrassing totaal niet goed kunnen zijn?! Zie er wel een beetje tegenop namelijk (tegen de uitslag).
    Met 10 weken was mijn glucose 5,3 (niet nuchter)... verder was de groei van beeb precies op schema met 20 weken echo en ik ben zelf tot nu toe 5,5 kilo aangekomen (27 weken). Of zegt dat allemaal niks over zwangerschapssuiker?! Hoe was dat bij jullie?

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik heb het vorige week moeten doen, is standaard in ons zh.
    Ik moest idd nuchter prikken, dan een mieeeeeeeerezoet drankje opdrinken, en 1 uur later overnieuw prikken.
    De uitslag was goed:)
    Had ook niks van symptomen ofzo:)
    Heel veel succes!

3. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hoi,

bij zwangerschapssuiker zegt het niets hoeveel je aangekomen bent. Ik heb ook diabetes ontwikkelt, door leverfunctiestoornissen in deze zwangerschap en verder altijd slank geweest.. Ze willen dat je suiker nuchter onder de 5.6 zit en niet nuchter onder 6.7, vrij streng dus.
    Klachten krijg je pas als je suikers heel hoog zijn, zoals veel plassen en dorst. Succes!

Groetjes Selma

4. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    ik lees ff mee, want ik moet donderdag a.s. zoals hier boven beschreven wordt heb ik wel de klachten van veeeeeel dortst en veel plassen ook loop de buik van me kleine 3 weken voor! terwijl ik bijna geen suikers tot me neem, ook is de baby erg groot voor de zwangerschaps termijn, wat gaan ze doen als blijk ik wel zwangerschaps suiker heb?En krijg je gelijk dezelfde dag nog de uitslag?

5. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    hmm ik ga volgende week donderdag, maar ik moet het anders doen... ik krijg een drankje en daarna wordt ik geprikt... dat drankje is een soort suikerwater... dat schijn nauwkeuriger te zijn dan gewoon prikken... volgens de VK is het nieuw ofzo

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

niet druk omn maken het prikken zelf stelt niets voor en is vaak standaard.

mamavan3: zelfde dag weet ik niet maar als het wel zo is dan wel snel en dan kan het zijn dat een dieet voldoende is of dat je moet gaan spuitne. als je even zoekt op zwangerschapssuiker hier op de site vind je vrij veel ook tips qua dieeet enz.

7. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    heb t ook gehad , eerste test was gewoon prikken 3x op een dag idd.. een keer nuchter, toen naar huis terug en weer terug na lunch weer naar huis en weer terug ..
    vond het erg vervelend omdat ik sochtends echt misselijk was en meteen moest eten normaal..

de tweede keer kreeg ik idd ook de test met het glucose drankje dat vond ik nog erger want toen was ik dus al verder zwanger en zat zon eind fietsen er echt niet in door mn bekkenpijn..dus moest ik het ziekenhuis verder weg nemen (die bus stopte voor de deur namelijk maar was wel rit van 50 min) en dat betekende dat ik al ruim 2 uur nuchter wakker was voor ik mn drankje kreeg haha pff was er ghoor zo misselijk in de bus zitten...
    maar goed moet zeggen dat ik zodra ik het drnakje op had (hoe smerig het ook was!) ik ook nie tmeer misselijk was :D

8. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    dankje mimi voor de tip zxal gelijk eens gaan zoeken, en ook ff morgen afwachten hoe of wat het gaat, pff zie er wel tegen op, het is me 3de kindje dit heb ik nog nooit eerder gehad :s

9. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik heb het ook moeten doen, omdat ik snel groeide en ze dachten dat het kindje erg groot was. Er was niks aan de hand en m'n suiker was prima. Bij geboorte bleek mijn zoontje ook helemaal niet groot en heel normaal qua gewicht. Ze kunnen er dus ook goed naast zitten hoor, maar het is goed dat ze het even checken.

10. Tese

Tese Niet meer actief

Ik moest ook een test doen. Ik heb de gtt test gedaan. Dat is nuchter Bloedprikken een voor drankje drinken en 2 uur later weer Bloedprikken. Ik had nergens last van maar heb wel diabetes dus.
    Ik doe het half half. Ik hij me aan een dieet maar dat is niet genoeg. Moet ook bijspuiten

11. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    vandaag bloed wezen prikken maar geen drankje gehad wat ik hier toch wel terug lees, dinsdag krijg ik de uitslag, ben benieuwd!

Deel Deze Pagina