Hoi allemaal, Ik heb even een vraagje, misschien heeft er iemand ervaring hier mee? Ik ben in verwachting van mn 2e wondertje, bij de eerste zwangerschap heb ik zwangerschapscholestase gehad en ik weet dat er een verhoogde kans is dat dit bij een 2e zwangerschaps terug komt. Ik weet ook dat dit vaak begint of komt in het 3e trimester van je zwangerschap. Ik ben nu 19 weken maar sinds vandaag veel last van jeuk. Van mn voeten en handen naar mn buik,rug, benen en armen. Zou dit nu al kunnen? Dat het toch eerder begint.
Bedankt voor je reactie. Onee he, dat wil ik nog helemaal niet.😞 Ik hou t even in de gaten. Anders ga ik vk bellen voor info of wat ik kan doen.
Ja, helaas kan dat. Maaaaar, goed nieuws: Ik heb bij mijn tweede zwangerschap ook zwangerschapscholestase gehad (en ingeleid) en ben inmiddels dus in verwachting van ons derde kindje. Ik kreeg ook rond de 20 weken weer jeuk en had verhoogde leverwaarden/galzurenzouten. Ik zag de bui al hangen, maar inmiddels ben ik 35 weken en blijft alles stabiel! Wel regelmatig jeuk, maar nog geen waarden die té hoog zijn en het is prima te doen. Zo vroeg alweer jeuk hebben hoeft dus niet per definitie te zeggen dat het alleen maar erger wordt.. Sterkte!
Bedankt voor je reactie. Ohh wat goed om te lezen, stom van de jeuk, maar zolang het niet erger wordt is dat ook prettig. Zou ik nu wel mn verloskundige moeten inlichten?