Maxi Cosi fietsdrager

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mieke8, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat vinden jullie van de Maxi Cosi fietsdrager en wat zijn jullie ervaringen.

En weten jullie of deze ook bij Prenatal te koop is?

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik lees net op de site van maxi cosi dat dit niet door hun ontwikkeld is en ze dit dus ook niet ondersteunen. Dit staat er:

De baby-autozitjes Maxi-Cosi Citi en Maxi-Cosi Cabrio(Fix) zijn ontwikkeld voor gebruik in de auto, als een veilig autozitje voor een baby in het verkeer. De aanpassingen voor gebruik op een fiets zijn niet door ons ontwikkeld, getest of op de markt gebracht. Wij kunnen u niet garanderen dat het gebruik ervan, op een fiets veilig is. In sommige van deze producten, direct op de bagagedrager van een fiets, zou dat te veel trillingen voor een baby’tje kunnen geven. Wij staan hier niet achter en raden dit gebruik daarom af.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik zit er nog wel aan te denken om dit aan te schaffen. Lijkt me best handig, maar alleen voor korte ritjes op de fiets, even naar de supermarkt enzo.

4. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Mij lijkt het doodeng om met een heel kleintje op de fiets te stappen. Ik wacht wel tot ie zelf kan zitten. Tot die tijd lopen met de wandelwagen of met de auto.

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh dat wist ik niet dat hij niet door Maxi Cosi zelf op de markt gezet is.
    Tja, ik denk dat in iedere situatie het gevaarlijk zou kunnen zijn voor je kindje, ook in een zitje.
    Maar die trilling daar zit natuurlijk wel wat in :(
    Wij wilden het echt voor tochtjes gaan gebruiken?

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Voor tochtjes zou ik het niet gebruiken. Je moet zoiets echt zien als gebruik voor een kort ritje naar bijvoorbeeld de supermarkt of het KDV. Het hoognodige dus.

Het lijkt me zelf ontzettend eng om ermee te fieten.

7. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Het lijkt mij ook helemaal niets :( Je hebt geen zicht op je kindje en je bent ontzettend kwetsbaar! Ik las vorige week nog in een tijdschrift, volgens mij wij jonge ouders ofzo, dat je baby vanaf het moment dat hij zelf kan zitten mee mag op de fiets, maar dat je dat tussen de 3 en 9 maanden nog zo veel mogelijk moet beperken ivm trillingen en dergelijke. Persoonlijk zou ik dus lekker lopend naar de supermarkt gaan.

8. selle

selle Actief lid

10 aug 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Ik vind het er ook eng uitzien inderdaad.. Ik zou dan eerder voor een bakfiets gaan met evt een 'babyschaal' erin of de maxicosi in de bak, de bakfiets van babboe heeft dat bv. Maarja een bakfiets is wel een dure aanschaf helaas :(

9. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb een baby-mee, maar gebruik hem eigenlijk alleen om Robyn naar het KDV te brengen. Voor de rest doe ik alles lopend. Voor naar het KDV is het heel handig want dan kan ik van daaruit gelijk door naar mijn werk en hoef ik niet zo heel vroeg weg.

10. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Lijkt me een eng ding. Ik zou er dan eerder voor kiezen om het kindje mee in de draagzak te nemen als het om een klein stukje gaat. Hoewel als het toch een klein stukje is dan kun je net zo goed gaan lopen.

11. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik lees eigenlijk alleen reacties van mensen die er geen hebben en het eng lijkt.
    Ik heb er een en vind hem erg fijn. Natuurlijk is het ff wennen met fietsen, maar dat is ook met een kind in een fietsstoeltje. Doordat er vering onder de baby-mee zit valt het wel mee met de trillingen en ik kijk altijd goed waar ik fiets (niet door kuilen, hobbels, stoepjes op en af).
    Als je genoeg ruimte hebt zou je ook aan een fietskar kunnen denken. Maar wil je dat niet en toch fietsen met een baby dan is de baby-mee een goed alternatief. In elk geval veiliger dan met een draagzak op de fiets.

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het is meer dat je kindje achter je zit tijdens het fietsen. Een fietskar lijkt me overigens ook niets. Wij vervoeren Tobe in de bakfiets in hetzelfde systeem en dat vind ik al wat prettiger. Maar nog steeds vind ik alle hobbels die ik neem doodeng. Zit me echt op te vreten of het niet schadelijk is.

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vond nog een andere 'leuke' optie op het internet.

http://www.traveljack.nl/

En voor de nieuwsgierigen:
    http://www.steco.nl/pages/consumer/inde ... =12&pid=20

Het is aan de ene kant idd toch wel een raar idee om je kleintje zo achterop te hebben, maar ja dat heb je ook wanneer je kleintje groter is, alleen zeg ik het zelf al... groter is.
    Vind het toch wel een moeilijke beslissing. Zou het eigenlijk eens moeten proberen net als dat je een proefrit maakt in een auto.

Deel Deze Pagina