Flanellen dekbedovertrek, doen of niet doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nijn1977, 26 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Hier 2 flanellen overtrekken en 2 katoenen. De katoenen gebruiken wij in de zomer en de flanellen in de winter, heerlijk warm :)
     
  2. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Alleen doen als jullie beiden het snel koud hebben. Met name mannen hebben het snel warm en gaan dan enorm zweten onder zo'n dekbed.

    Mooi zijn ze overigens niet. En ongeacht het merk ook sneller vaal en pillig dan andere stoffen. Ik heb ze wel voor de kinderen.
     
  3. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Over het "niet mooi zijn ze niet" en snel vaal en pillig ben ik het niet zo eens. Ik heb overtrekken van Beddinghouse de echt gewoon mooi qua design zijn en heb ze nu 3 jaar, dus 3 winters gebruikt en zijn echt nog als nieuw. Beddinghouse is geen goedkoop merk, dus je ziet wel dat de kwlaiteit mooi blijft.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Nijn1977

    Nijn1977 Bekend lid

    10 nov 2019
    502
    169
    43
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor jullie reacties!

    Blijft een lastige keuze. Ik ben een koukleum, maar vriend slaapt in alleen boxershort en zowel het dekbed zelf als de molton zijn altijd wat geel uitgeslagen wat volgens mij betekent dat hij ‘s nachts veel vocht verliest.

    In dat geval kunnen we het volgens mij beter bij katoen-satijn houden en ik bij mijn elektrische dekentje om op te warmen voordat ik ga slapen ☺️
     
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik vind het heerlijk en als het echt heel koud is ruil ik de flanellen nog om voor een fleece dekbed. Nadeel van Flanel vind ik wel dat het altijd lang duurt voor deze droog is. Maar het ligt heerlijk warm en zacht.
     
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    ik heb ze van Rivièra Manson denk al 5 of 6 winters in gebruik en zien er nog super mooi uit. Niet vaal en zeker niet pillig (want dan kan ik er niet meer onder slapen). Dus dat heeft echt met kwaliteit te make .
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  7. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ja precies, ook een goed en duurder merk dus de kwaliteit blijft daar echt wel mooi van, ook na een paar jaar.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier Beddinghouse, ik was ‘t wekelijks en het ziet er na bijna 3 jaar nog steeds prima uit. Meestal haal ik als ik ga wassen het ‘s ochtends eraf en gaat het er ‘s avonds weer op, ik gebruik zelden een andere set, dit is echt onze favoriet :D

    Ik slaap in onderbroek + hemdje, man in onderbroek + t-shirt. Dus geen uitgebreide pyjama’s. We slapen altijd met raam open, ‘s nachts koelt het dan best wel af - heerlijk :D
     

Deel Deze Pagina