Op de lijst staat dat je 3 flanellen luiers moet aanschaffen. Heb ik braaf gedaan, maar waar heb je die voor nodig? Verder staat er 6 hydrofiele washandjes, is dat niet weinig? Ben met de laatste dingetjes bezig voor de uitzet.
Flanellen luiers worden wel gebruikt om je kindje in te wikkelen om op temperatuur te brengen. 6 washandjes is in principe genoeg maar je kunt er natuurlijk altijd een paar meer aanschaffen.
De flanellen luiers worden ook gebruikt in het ledikantje voor het hoofdje. Daar liggen ze dan op met zijn of haar hoofdje. Dit is zachter dan een hydrofiele luier. Over het washandje ben ik het met mijn voorgangster eens. Ik heb er wat meer en vond het wel fijn. Als de kraamverzorgende weg is was je ook niet leke dag witte was dus is het wel fijn om er wat meer te hebben. Maar keuze is aan jezelf.
Heej, Flanellen luiers gebruik je idd om de baby warm te houden bijv. om over de beentje heen te slaan maar heel veel doen ook gewoon die lekkere zachtje broekjes aan. Ik vond 6 washandjes ook veels te weinig dus heb er nu 12 en 12 handdoeken vind ik ook weinig heb er 24 die gebruik je echt overal voor! Gr
Ik gebruik die flanellen luiers eigenlijk alleen voor op het aankleedkussen (zit nog wel gewoon een hoes omheen, maar anders kan ik die meerdere keren per dag verschonen). Maar daar kan je in principe net zo goed een hydrofiele luier voor gebruiken. Voor in de kinderwagen onder z'n hoofdje hebben wij ook gewoon een hydrofiele. Over de washandjes: wij hebben er wel "maar" 6, maar wij hebben hier echt genoeg aan hoor. Minder had ook nog handig gekund. Wij wassen Milan eigenlijk altijd met een hydrofiele luier, vind ik handiger dan een washandje, want die dingen zijn zo klein dat je hand er amper in past. Hydrofiele luiers hebben we wel heeeeel veel (ik weet dat je vraag daar niet over gaat, maar misschien wel handig om te weten dat je die dingen echt overal voor kan gebruiken ).
In de praktijk gebruik ik de flanellen weinig maar 't is wel handig als je ze hebt als je ze wel nodig hebt. 3 is dan ook wel genoeg. Hydrofiele luiers gebruik je veel vaker. Zelf zou ik er 18 aanschaffen. Washandjes is maar net wat je zelf handig vindt.
Die flanellen luiers hadden we niet. Wel 24 hydrofiele luiers. En het kwam dan nog wel voor dat ze bijna op waren. Washandjes hadden we 12. Maar dan moet ik ze soms van de waslijn plukken als ik ze nodig heb.. (wel net droog hoor)
Die flanellen luiers heb ik maar zelden gebruikt, voor in het ledikantje. Washandjes heb ik 12 van, dit is net genoeg.
bedankt voor de reacties! Hydrofiele luiers heb ik heeel veel van! Denk dat ik er nog van die washandjes bijhaal.
Wij gebruiken die flanellen luiers als extra doek op het aankleedkussen en om em warm te houden bij het CB of arts Washandjes gebruiken we erg veel hebben er inmiddels 15. Hydrofiele luiers zijn echt enorm handig! 12 is veel te weinig! wij hebben er 30(!) en moet nog bijna elke dag die dingen wassen.. we gebruiken ze echt veel
6 washandjes is wel weinig ja. Ik heb 30 hydrofiele luiers maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet snap waarom iedereen er zoveel van gebruik want ik had er aan 12 wel genoeg gehad. Iedere dag gebruik ik er 1 om af te drogen, er ligt er 1 in de wagen en 1 in bed (deze verschoon ik om de dag) en that's it.
Ik vind die flanellen luiers wel erg lekker hoor. Inderdaad voor de baby op te leggen of in te wikkelen
Bij ons ligt er ook een in bed, maar onze kleine man spuugt nog weleens en dan moet ie vaker verschoond worden
C spuugde in het begin nogal veel. Dus daar ging al 3 per dag de was in. Dan nog 2 bij het afdrogen (1 op het aankleedkussen, de ander de bovenkant drogen). Nog eentje in de kinderwagen, die om de dag nieuw kon, in de box ook 1-tje, om de dag schoon. Dus dat waren er minimaal 6 per dag. Nou was ik echt niet elke dag, en ik heb geen droger, dus reken op ongeveer 3 dagen voorraad is al 18 luiers. En dan heb je nog drama-dagen met spugen, ziekte, diarreeluiers (en dus 2x in bad) etc. Dan is 24 echt niet overdreven veel in ons geval.