wat is nou eigenlijk het verschil tussen een brede hals fles en een gewone? behalve dat de èèn breed is en de ander smal heeft zo`n brede hals nog bepaalde voordelen? ik snap er geen pepernoot van
Ik geloof dat het principe achter de brede spenen/flessen is dat deze meer op een borst/tepel lijken. Maarja dat vind ik persoonlijk echt onzin, een borst is en blijft gewoon heel anders dan een fles/speen. Volgens mij zitten er ook extra voordelen of nadelen aan een smalle of brede fles/speen. Het is gewoon maar net welk je kindje het fijnst vind om uit te drinken.
Voordeel van een brede hals fles als je flesvoeding geeft, is dat je een grotere vulopening hebt, is (in mijn ervaring) handiger met de maatschepjes leegkiepen in de fles. Met schoonmaken vond ik ze ook wat handiger. Maar wat Hanneke ook zegt, het is maar net wat je kind fijn vindt. Je kan allemaal brede hals flessen in huis halen, maar als je kindje er niet goed uit drinkt dan schiet je er natuurlijk niks mee op .
Als je borstvoeding geeft en je vriest dat in in ijsblokjesvormpjes gaan die makkelijker door een brede hals dan door een smalle. Verder zou ik het ook niet wete, heb nog geen ervaring
Geen idee wat het verschil tussen een brede en een smalle hals is. Wat ik wel fijn vind is dat de smalle hals flessen op mijn medela kolf passen.
Brede hals is inderdaad makkelijker vullen en schoonmaken (al kun je de smalle hals flessen van difrax ook makkelijk schoonmaken doordat je de onderkant los kan schroeven, op deze manier kun je ook de 'ijsklontjes' toevoegen). Verder vond ik de spenen van de smalle hals flessen beter bij mijn zoontje in de mond zitten. Maar goed, dat is bij ieder kind verschillend.
Baby's schijnen bij de brede hals flessen minder last van krampen te hebben. Maar hoe dat precies zit weet ik niet. Mijn kind drinkt erg slecht uit zo'n brede hals fles. Hij kan de speen niet goed vacuüm zuigen waardoor hij alsnog veel lucht binnen krijgt. Ik heb nu smalle hals flessen en deze werken prima! Het is gewoon een kwestie van uitproberen denk ik.
ik zou eigenlijk ook niet weten welke fles het beste is. ik heb afgelopen week de brede flessenset van Avent gekocht. Meerdere mensen uit mijn omgeving maken gebruik van deze fles en zijn er tevreden over. Een startset voor een new born kost 19,95. Je krijgt dan 4 flessen met spenen, een aantal reserve spenen, een fopspeen en flesborstel erbij.
Ik gebruikte altijd Avent. Een bredere hals dus. Die beviel prima. Maar wat gedoe gehad met een goede speen vinden. Dus we hebben ook difrax gekocht. Maar die smalle hals werkte voor geen meter: Het vullen was lastiger, poeder ging ernaast. En de kleine kon ook niet goed drinken met zo'n smalle speen. Dus toch maar Avent gebruikt verder..
Wij gebruikten ook altijd smalle flessen om dezelfde reden die Maartjes gaf: past op de Medela-kolf. Verder nooit over nagedacht...
hm, nu heb ik een nieuwe (andere) medelakolf gekocht en nou passen mn flessen opeens niet meer \het zijn etosflessen en ze passen wel op de mini electric maar niet op de PISA...