brede/smalle hals fles

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamamadelon, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    wat is nou eigenlijk het verschil tussen een brede hals fles en een gewone?
    behalve dat de èèn breed is en de ander smal :p

heeft zo`n brede hals nog bepaalde voordelen?

ik snap er geen pepernoot van:)

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik geloof dat het principe achter de brede spenen/flessen is dat deze meer op een borst/tepel lijken. Maarja dat vind ik persoonlijk echt onzin, een borst is en blijft gewoon heel anders dan een fles/speen.

Volgens mij zitten er ook extra voordelen of nadelen aan een smalle of brede fles/speen. Het is gewoon maar net welk je kindje het fijnst vind om uit te drinken.

3. Doekie

Doekie Lid

29 jun 2009
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voordeel van een brede hals fles als je flesvoeding geeft, is dat je een grotere vulopening hebt, is (in mijn ervaring) handiger met de maatschepjes leegkiepen in de fles.
    Met schoonmaken vond ik ze ook wat handiger.
    Maar wat Hanneke ook zegt, het is maar net wat je kind fijn vindt. Je kan allemaal brede hals flessen in huis halen, maar als je kindje er niet goed uit drinkt dan schiet je er natuurlijk niks mee op ;).

4. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Als je borstvoeding geeft en je vriest dat in in ijsblokjesvormpjes gaan die makkelijker door een brede hals dan door een smalle. Verder zou ik het ook niet wete, heb nog geen ervaring :)

5. maartjes

maartjes Lid

15 mrt 2008
    44
    0
    0
    Geen idee wat het verschil tussen een brede en een smalle hals is. Wat ik wel fijn vind is dat de smalle hals flessen op mijn medela kolf passen.

6. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Brede hals is inderdaad makkelijker vullen en schoonmaken (al kun je de smalle hals flessen van difrax ook makkelijk schoonmaken doordat je de onderkant los kan schroeven, op deze manier kun je ook de 'ijsklontjes' toevoegen).

Verder vond ik de spenen van de smalle hals flessen beter bij mijn zoontje in de mond zitten. Maar goed, dat is bij ieder kind verschillend.

7. Tennes

Tennes Niet meer actief

Baby's schijnen bij de brede hals flessen minder last van krampen te hebben. Maar hoe dat precies zit weet ik niet.
    Mijn kind drinkt erg slecht uit zo'n brede hals fles. Hij kan de speen niet goed vacuüm zuigen waardoor hij alsnog veel lucht binnen krijgt. Ik heb nu smalle hals flessen en deze werken prima! Het is gewoon een kwestie van uitproberen denk ik.

8. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    ik zou eigenlijk ook niet weten welke fles het beste is.

ik heb afgelopen week de brede flessenset van Avent gekocht. Meerdere mensen uit mijn omgeving maken gebruik van deze fles en zijn er tevreden over.

Een startset voor een new born kost 19,95. Je krijgt dan 4 flessen met spenen, een aantal reserve spenen, een fopspeen en flesborstel erbij.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik gebruikte altijd Avent. Een bredere hals dus. Die beviel prima. Maar wat gedoe gehad met een goede speen vinden. Dus we hebben ook difrax gekocht. Maar die smalle hals werkte voor geen meter: Het vullen was lastiger, poeder ging ernaast. En de kleine kon ook niet goed drinken met zo'n smalle speen.
    Dus toch maar Avent gebruikt verder..

10. Spijkertje79

14 mei 2009
    66
    0
    0
    Wij gebruikten ook altijd smalle flessen om dezelfde reden die Maartjes gaf: past op de Medela-kolf. Verder nooit over nagedacht...

11. maartjes

maartjes Lid

15 mrt 2008
    44
    0
    0
    hm, nu heb ik een nieuwe (andere) medelakolf gekocht en nou passen mn flessen opeens niet meer :(\het zijn etosflessen en ze passen wel op de mini electric maar niet op de PISA...

Deel Deze Pagina