Hoe lang kun je een klamboe laten hangen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Hester, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

Wie weet wanneer je het beste de klamboe bij het bedje van je baby weg kunt halen omdat het onveilig wordt?

(Ik heb mooie klamboes gezien, maar wil eerst weten hoe lang we er ongeveer plezier van hebben, want ze zijn vrij prijzig ;))

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Is een beetje lastig te zeggen, dat heeft ook te maken met je kindje en de ontwikkeling. Het wordt onveilig wanneer ze de klamboe naar binnen gaan trekken. Bij de een dus sneller dan bij de ander.

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    uhmm bij de prenatal staat op de verpakking met gele sticker gebruiken tot 6 maanden...

en daarna op de tienerkamer kan je het weer gebruiken hahaha

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Wij hebben hem zo'n kleine 4 maanden kunnen laten hangen, toen ging Beau staan en draaien in zijn bedje waardoor de kans groot was dat hij de klamboe van het plafond af trok.

Nu met de 2e kiezen we ervoor er geen aan te schaffen vanwege de korte duur dat het maar hangt..

5. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    hier niet zolang plezier van gehad ik denk een maandje of 4 maximaal.. toen trok ze dat hele ding naar binnen en zat ze prinsheerlijk in dat ding gewikkeld met haar knuffels te spelen..
    gelukkig dus niks gebeurd maar wel meteen dat ding verwijderd uiteraard... ik zou hem niet meer op hangen zelf bij een 2e...

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Die van ons hangt er nog steeds...dus al ruim 2 jaar!
    Tegen de tijd dat het gevaarlijk kon worden deden we het stof onder de poten van het ledikantje.
    Maar nu hangt ie al weer een hele tijd gewoon, gaat prima.

7. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Bij ons hangt de klamboe ook al bijna 18 maanden. Wel heb ik nu de uiteinden aan het bedje gestrikt en het stof eracht onder de pootjes gedaan, maar eigenlijk meer uit voorzorg. Ze heeft nog nooit de klamboe in haar bedje getrokken.
    Ik denk dat het per kindje verschilt.
    Voor de 2e hebben we ook weer een klamboe aangeschaft. We zullen zien of we er weer zolang gebruik van kunnen maken... :)

8. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    :$ Wow dat is snel. Mijn zoontje begint zich nu pas op te trekken.

Wij hebben de klamboe met 3-4 maanden er ook afgehaald. Toen was hij uit de puckababy en ging hij de klamboe in bed trekken.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier dus netzo

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Hier precies hetzelfde, toen hebben we hem even geprobeerd vast te maken (onder de pootjes doen) maar daar trok ie ze gewoon van weg.

Een kennis van ons vond haar baby wel erg stil dus ging eens kijken lag ze helemaal gewikkeld in dat ding, niets aan de hand gelukkig (ze vond het grappig geloof ik, de baby dan de mama niet!)

Bij mijn tweede heb ik dus niet gebruikt..

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Het was ook zeker snel, Beau was net goed en wel 3 maand toen hij zich compleet kon omdraaien/omrollen.
    Niet veel later begon hij zich op te trekken.
    Vandaar dat we ook vrij vlot dus de klamboe weg hebben gehaald.

Ik had de klamboe idd ook nog eerst onder de poten van het bedje gedaan maar die wist hij er telkens weer onderuit te halen.
    Gelukkig is de klamboe daarbij niet stuk gegaan ;)

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

hihi onze zonen lijken veel op elkaar die stond ook met 4 maanden (was geen gezicht haha) nou was ie wel bijna 9 pond bij geboorte dus was wel een flinke knaap maar toch je staat even raar te kijken, bij ons stond ie ineens in de box...

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hier heeft ie tot een maand of 8 gehangen en zoontje heeft er eigelijk nooit naar omgekeken, heb hem eraf gehaald omdat ik hem niet stoer genoeg meer vond voor een jongen.

14. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Heb er 1 van leenbakker van 12 euro..meer voor de sier denk ik dan maar...want de eerste maanden slaap ze in het wiegje bij ons op de kamer..en tegen de tijd dat ze op dr eigen bedje gaat slapen kan ik hem wel weer weghalen...kraamzorg adviseerde wel touwtjes eraan te maken en dan aan de spijlen van het bed vaststrikken...is het dan veilig genoeg denken jullie?

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb de klamboe met 6,5 maand weg gehaald. Toen ik onder de douche stond en Tycho in zn bedje had gelegd met wat speelgoed, zag hij ineens die klamboe hangen en ging er "fijn" mee spelen.... Hij vond het geweldig, hij had hem zn bed ingetrokken, lag er helemaal naar te lachen en met zn handjes zat hij ermee te knuffelen.

mama vond het daarentegen niet zo fijn haha. Het is nogal een druk en bewegelijk ding, zag het al helemaal gebeuren dat hij alle kanten op zou draaien met die klamboe in zn hand....

xxx

Deel Deze Pagina