Mijn dochter drinkt echt heel weinig. Ze vind niet veel lekker, alles is maar even lekker. Zo ook verschillende soorten sapjes of limonade siroop. Water drinkt ze ook wel, maar meestal is het nee ik hoef niet. Ik moet constant naar haar toe lopen en wat drinken geven en hopen dat ze een slok neemt. Kokoswater vind ze wel lekker, maar heb het niet altijd in huis en is best duur. Daarnaast vind ze dat na een tijdje ook niet meer lekker. Wie herkent dit? En wat doe je eraan?
Ik lees graag mee. Dochter 2.5 drinkt ook erg weinig. Zijn al blij als ze 2 bekers van 200 cm op heeft komt regelmatig voor dat ze in totaal maar 1 beker drinkt We geven haar dus ook bewust pap als ontbijt en 's middags knijpfruit zodat ze toch wat vocht binnen krijgt. Is al eens opgenomen geweest met uitdroging. Ze is erg kieskeurig zowel met drinken als eten.
Hier drinken ze beter uit 'bijzondere' bekers en pakjes. Waterijsjes gaan er ook altijd in. Fruit met veel vocht (sinaasappel, mandarijn, ...) en knijpfruit inderdaad.
Ook dat werkt maar even, verschillende/bijzondere bekers gebruiken. Fruit eet ze wel gelukkig. Hoe herkende je dat Roosje83, die uitdroging? Lijkt me echt eng!
Onze jongste drinkt de laatste tijd ook niet veel, twee bekers is hier ook normaal te noemen. Wij geven 's ochtends idd ook geregeld een beker pap zodat ze dat in ieder geval maar binnen heeft. Ik besteed er verder niet teveel aandacht aan. Ze eet tegenwoordig opeens ook weer minder en ik herinner me van onze oudste nog dat zij rond deze leeftijd opeens ook veel minder at en dronk. Bij haar merken we er tegenwoordig niets meer van dus dat zal straks ook wel weer zo zijn! Edit: ze is nog niet zindelijk dus we kunnen aan de hand van haar luiers controleren of ze voldoende vocht binnen krijgt. In de zomerperiode was dat soms lastig, toen hebben we wat vaker waterijsjes uitgedeeld. Maar op dagen als vandaag gaat alles prima!
Thja misschien een idee om een stickerkaart aan te maken, een beloningssysteem, met een pakje of beker leeggedronken een sticker
Ja was echt niet leuk. Ze was toen wat grieperig en aangezien ze altijd al weinig dronk/drinkt had ze dus niet echt een vocht reserve. Duidelijkste kenmerk was dat ze steeds minder en uiteindelijk niet meer plastte maar ze werd ook wat suf. Ze werd opgenomen en heeft 24 uur aan de sonde gelegen. En toen zag je haar gelukkig snel opknappen. Maar merk wel dat we sindsdien makkelijker zijn met dan maar sap of yoghi te geven, zeker op dagen dat ze echt weinig drinkt. We wisselen hier idd ook vaak met bekers, leuke afbeeldingen erop en zelf in de winkel iets laten kiezen maar het drinken blijft een probleem.
Kan me voorstellen dat je dan schrikt! Hier plast ze wel op zich maar kan soms wel een hele dag een luier aan hebben zonder verschoond te worden. Eind van de dag zit ie dan wel vol (met weg gaan en geen gelegenheid hebben om te verschonen) Maar inderdaad, hier ook eerder geneigd om sap of yogi te geven of wat dan ook om maar aan haar vocht te komen