Hoeveel flanellen luiers heb je eigenlijk nodig. Ik heb er 6 maar is dat niet een beetje overdreven? Ik heb gelezen dat je deze gebruikt om in de wieg of in het ledikantje te leggen als een soort onderlegger. Maar ik heb ook 2 molton onderleggers. Ik heb het idee dat het een beetje dubbel is. Of gebruik je de flanellen luiers om je kindje af te drogen? Maar daar gebruik je toch de hydorfiele luiers voor? Daarvan heb ik er geloof ik 12.
Ik heb geen flanellen luiers in huis. Ik gebruik overal hydrofielluiers voor. Bij mijn andere twee kinderen had ik ook geen flanellen luiers. Groetjes,
volgens mij kan je flanellen luiers als omslagdoek gebruiken, maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb er een stuk of 4....geen idee waarom ik ze in huis heb...
Ik heb er een stuk of 6 en dat is voor mij voldoende. In het begin gebruikte ik ze in de reiswieg. Ik deed er altijd 1 om het matrasje en daar overheen de hoeslaken ( tip van de kraamhulp om het matrasje enigzins te beschermen bij eventuele ongelukjes ) Nu gebruik ik ze als Milan in bad gaat. Als hij uit bad komt leg ik hem eerst in een flanellen luier en pak ik hem even lekker in. Hij is dan al een heel stuk droog. Voor het afdrogen gebruik ik verder een hydrofiele luier. Verder gebruik ik de flanellen luiers eigenlijk niet.
Ik heb er tijdens de zwangerschap een aantal gekocht maar ze nog nooit gebruikt. Ik gebruik overal hydrofiel luiers voor.
Ik heb ook een stuk 6 of 8 flanellen luiers. Maar ik doe het net anders om Maryloes. Ik doe eerst een zo'n bescherm hoes onder het hoeslaken. Dan het hoeslaken. En daarna pas die flanellen luier. Maar wel inderdaad voor de ongelukjes. En verder leg ik op de hoogt waar ze haar hoofdje heeft een hydrofiele luier. In een driehoek gevouwen. Nog op de bovenste rand van de flanellen luier. Stel dat ze spuugt. Of wat gal laat lopen komt het niet meteen op haar hoeslaken. En heeft mij al meerdere malen geholpen met een ongelukje.
Ik heb ook een stapel flannelen luiers, maar ook geen idee waarvoor. Ik heb ze van mijn tante gekregen, had ze nog van de geboorte van mijn nichtje. In ieder geval een goede tip om hem in de reiswieg te leggen. Verder hoor ik het tegen die tijd wel lijkt mij. Mischien vraagt de verloskundige of kraamhulp er op een gegeven moment naar.