Flap oortjes laten opereren?

Discussie in 'De lounge' gestart door mysteriousgirl1, 11 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

flaporen opereren?

1. ja, op zeer jonge leeftijd zodat t kind t niet merkt

2. ja, maar op oudere leeftijd als het kind dit wil.

3. nee, er wordt niet gesneden in mijn kind.

4. nee, andere reden.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden/hebben thuis met 3 flaporen.
    Mijn ouders hebben de keus vroeger gemaakt van de zoon laten we opereren want met kort haar zie je het, de dochters doen we niet zij kunnen hun haar er over doen.
    Zusje is er nooit me gepest geweest ik wel en heb toen ik ouder was het zelf laten doen, zusje heeft het tot nu toe nog niet laten doen (en denk ook niet dat ze het gaat doen).
    Nu heeft onze zoon ook afstaande oren en (waarschijnlijk omwille van dat ik zelf gepest geweest ben) heb ik iets van opereren. Wil wel wachten tot hij ouder is 8 a 10 jaar zodat als hij echt niet wil zelf de keuze nog een beetje heeft. Maar als ik echt merk dat hij gepest word en het er moeilijk mee heeft voor die leeftijd zal ik zeker niet twijfelen om eerder de stap te nemen en te laten opereren.

2. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ligt er een beetje aan, bij een meisje kan je het wat verbloemen met haar, maar ik denk dat ik gewoon vroeg zou opereren dan heeft ze nooit met gepest te maken (wat betreft oren want er zijn genoeg andere redenen) en merk ze niets van herstel e.d.

Ik vind het gewoon mooier, een hazelipje (buitenkant dus ook vooral cosmetisch) zou ik ook laten opereren. Neus ben ik wat voorzichtiger mee want heeft invloed op vele andere dingen dus zouden mn kids zelf mogen beslissen als ze hier aan toe zijn en zou ik ook voor ze betalen als dit nodig is.

Ik vind het tegenwoordig met de medische wetenschap met iets te lopen wat je niet mooi vind.

Ik zou een grote lelijke moedervlek ook laten weghalen (bij mezelf en kindjes bv in gezicht ook) mijn dochter heeft ook een moedervlek die ik in de gaten houd want word steeds wat groter en kan je hem beter NU laten weghalen (geen littekens e.d.)

Ik ben niet zo moeilijk in medische dingen maar vind het ziekenhuis ook niet zo veel voorstellen dat scheelt misschien (komt door mijn medische verleden denk ik)

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Het kan zijn dat het in jouw geval anders was. Maar ik zie vaak om me heen dat het vooral de onzekere, kwetsbare kinderen zijn die gepest worden.

4. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Dat denk ik inderdaad ook hoor !

En als je kind dan toch wordt gepest , halen ze alles erbij dus heeft hij/zij flaporen noemen ze dan , heeft hij/zij toevallig krullen is het een schaap , dik , dun , gek , lelijk ze verzinnen wel iets . Maar dat is meer als je gepest wordt en niet de reden om je te gaan pesten . Als je als ouder de unieke punten juist altijd als mooi hebt gezien en je kind dat laat voelen zal het pesten ze veel minder raken .

Als een kind gepest wordt en je begint over een operatie bevestig jij dus wat de pesters zeggen . Tenzij het kind er zelf mee komt .
    Ik denk dat je thuis van de unieke dingen juist pluspunten moet maken zodat ze boven de eventuele opmerking staan .

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Dat van die moedervlek zou ik je goed over laten informeren.
    Ik heb op verschillende leeftijden moedervlekken laten weghalen. Hoe ouder ik was hoe mooier ze zijn genezen. Het is voor een kind heel moeilijk om rustig aan te doen bv twee weken. En zeker bij een diepe snee heb je juist dan kans op een lelijk litteken.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb hier ooit weleens gelezen over een topic wel of geen drie kinderen

Wel meerdere trouwens, en als je zoekt op Google zul Je het ongetwijfeld ook vinden

Maar er zijn genoeg moeders die zeggen als ik dit geweten had " dan was het bij twee gebleven, want drie is zo moeilijk en zo zwaar, ja ik hou van mijn kinderen hoor en kan het kind nu niet meer missen maar als ik het op voorkant geweten had dan hadden we er niet bewust voor gekozen,

Daar zegt dan niemand wat van behalve soms den quote met " herkenbaar"

( nu moet ik er wel bij zetten dat ik dit gelukkig zelf niet ervaar, onze jongste is enorm makkelijk en doe je er letterlijk zo even bij )

Maar ik heb ook weleens tegen mijn gezegd dat ik het best zou snappen dat als je twee makkelijke kindjes hebt gehad en de derde is opeens een huilbaby die zoals onze oudste 18 uur per dag huilt,( krijst !!!) en niets helpt.... Je vol moet houden tot 15 maanden voor er word doorgeslapen terwijl je nog twee andere kindjes hebt ik mij best kan voorstellen dat je denkt als ik dit op voor hand wist had ik nog wel drie keer na gedacht,

Om dus tot mijn punt te komen Ik vind het dus veel te ver gaan dat er gezegd word blij dat ik jou kind niet ben of wat ben je zielig, iedere moeder doet dat wat zij het beste acht voor haar kind,

en ze zal ongelofelijk veel van haar kinderen houden, maar rozemarijke heeft gewoon een totaal andere mening over onvoorwaardelijk houden van... Dat mag toch ?

Zij mishandelt haar kinderen niet, de kinderen hebben een dak boven hun hoofd, ze zullen eten en drinken krijgen, ze zullen kusjes en knuffels krijgen, ze zullen naar school mogen voor onderwijs, ze zullen zo nu en dan vast flink verwend worden.... Wat is daar zielig aan ? Alleen dat rozemarijke een andere mening heeft, nou so what daarom is zij of die kinderen nog niet zielig!

7. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje moest direkt na zijn geboorte een hele zware hartoperatie ondergaan, zijn leven hing echt aan een zijden draadje. Weken hierna viel het me pas op dat hij wat afstaande oortjes had die inmiddels zijn uitgegroeid tot best wel flapoortjes. Toch laat ik hem er voorlopig niet aan opereren, al sluit ik het ook niet uit. Ik ben echt verliefd op zijn oortjes, ze horen bij hem en verder heeft hij een super knap koppie. Maar mocht hij er later mee gepest worden en hij wil het zelf dan zal ik daar ook geen probleem van maken. Maar hij moet het wel zelf willen, ik ga dat niet voor hem beslissen.

8. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik heb er zelf meerdere laten weghalen en juist die jong zijn weggehaald zie je niet meer. Wij hebben veel huidkanker in de familie dus helaas al heel vaak moeten doen.. Maar uiteraard zal ik wel de artsen vragen wat hun denken, het is hun advies zoiezo al om in de gaten te houden..

9. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

het is meer de sfeer in dit topic althans de sfeer tussen een aantal.
    een aantal reageren erg op elkaar en lezen elkaars reacties soms maar half.
    ieder heeft zijn eigen mening over opvoeden ed maar het accepteren van elkaar dat een ander er anders over denkt is zoals zo vaak hier voor een aantal vreselijk moeilijk.
    opmerkingen worden erg letterlijk genomen en proberen een aantal de ander te vertellen wat ze in hun ogen wel allemaal fout doen in hun opvoeding.
    tja ik zou me dat ook niet laten zeggen, in mijn ogen vertel je een andere moeder dat ze een slechte moeder is.
    en nee dat is niet letterlijk gezegd maar naar mijn mening zeg je dat indirect wel.

zoals zo vaak wordt de mening van een ander weer eens niet geaccepteerd, zo vreselijk jammer....

10. Dat is zeker zo!!

of je nou dik, dun bent ,rood haar hebt, flaporen hebt of erg lang bent of een kleine smurf, maakt niks uit als een kind onzeker is zal het daar hoogstwaarschijnlijk last mee krijgen

als het zelfvertrouwen van een kind goed is, zal het van pesten weinig last hebben!!

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Weet je, ik wist dat er hele groepen mensen zouden zijn die hier zo op zouden reageren. Ik heb er bewust voor gekozen om toch te schrijven wat ik geschreven heb, omdat dit soort gedachten nog steeds een taboe zijn. Je mag dat niet denken over je kind en de effecten daarvan zijn dat er heel veel moeders zijn in vergelijkbare situaties als wij hebben gezeten, die geen hulp vragen en uiteindelijk mondt dat dan uit in een gezinsdrama. Moeders die hun kind om het leven brengen, omdat uitspreken van dit soort gedachten over je kind alleen maar afwijzing door je omgeving tot effect heeft, in plaats van de gezochte hulp.
    Ik sta gelukkig stevig in mijn schoenen EN ben gezegend met mensen om me heen die er WEL begrip voor hadden en die ons geholpen hebben.
    Er zijn echter een hoop mensen die die hulp niet krijgen, OOK als ze er dan wel om durven vragen, of dus vaak ook JUIST omdat ze erom vragen en mensen alleen maar gaan afwijzen omdat je als moeder van een jonge baby toch potverdorie snel weer op je roze wolk moet gaan zitten.
    Jouw reactie laat mij alleen maar zien dat het dus echt heeeeeeel erg nodig is om dit taboe te gaan doorbreken, voordat er -zoals een paar maanden geleden in Belgie nog gebeurd is- nog meer kinderen overlijden.

12. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Goed verwoord Rozemarijke.

Degene die dat tegen jou zei, moet zich schamen!
    Hoe durf je zoiets te zeggen :$.

13. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Wat een domme opmerking...

Dus mijn kinderen zijn ook zielig? Ik houd namelijk ook niet onvoorwaardelijk van ze..

Ja, ik heb alles voor ze over en ik ga voor ze door het vuur maar er zijn situaties waarvan ik op dit moment zeg "tot hier gaat mijn liefde en niet verder". Gelukkig is dat nu niet aan de orde, en ik hoop uit de grond van mijn hart dat het echt nooit zo ver komt maar ik ben ook maar een mens en mijn liefde/begrip voor mijn kind kan ook een keer ophouden. Liefde en houden van hoeft, in mijn ogen, niet voor alles te gaan. Wanneer mijn kind iemand verkracht/vermoord of weet ik veel wat, geloof ik niet dat ik nog, veel, liefde voor mijn kind kan voelen..

Oh enne, in het geval van Rozemarijke.. Ik vind het heel dapper dat ze dit gewoon kan en durft toe te geven!

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    inderdaad respect voor Rozemarijke.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Maar wat voor situatie denk jij dan aan??
    oprechte vraag hoor.

en het maakt mij niks uit of iemand zegt dat hij dus niet onvoorwaardelijk van zn kinderen houdt, maar je gaat dat niet voor iemand anders bepalen. En wij hebben weer genoeg meegemaakt waardoor ik kan zeggen dat ik dat wel doe. En ben echt allergisch voor van die betweters die dan gaan roepen: nou wacht maar tot je zus of zo....

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja, ik zou er wel achter staan om mijn kind te laten opereren.
    Ik denk ook dat het een verschil is of het gaat om een meisje of een jongen.

Heb het idee dat het bij een jongetje vaak "schattiger" staat als bij een meisje.
    Bij een meisje, afhankelijk van de "ernst" van de flaporen zou ik kiezen voor een operatie als ze wel wat ouder is.

Maar ik zou het wel laten opereren.

Onze jongste dochter stottert momenteel, en zij gaat binnenkort ook naar de logopedist. Ik wil niet dat dit haar in haar sociale leven gaat belemmeren zolang ik er wat aan kan doen.
    Dat vind ik ook een beetje bij flaporen....

17. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Wat ik al aan gaf.. Moord/verkrachting enz. En ik bepaal niks voor iemand anders hoor. Als iemand wel zegt of vind dat zij onvoorwaardelijk van haar kind houdt, prima.. Maar een denigrerende opmerking als "ik ben blij dat ik jouw kind niet ben" vind ik echt belachelijk en misplaatst..

18. tuc

tuc Niet meer actief

O maar ik bedoelde jou daar niet mee hoor..vandaar de 2e alinea;)..want werd dus in dit topic wel gezegd en dat vind ik net zo misplaatst als de opmerking die jij noemde.

19. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Gelukkig, was al bang dat je wééér boos op me was :D

20. tuc

tuc Niet meer actief

Haha nope...dat ik jou quotte was puur om te weten waar jouw grenzen dan lagen...dat is duidelijk nu.

ik vind dat soort situaties lastig. Ik denk nl dat de moeder van joran van der sloot bv echt nog wel van haar zoon houdt...en dat het juist het houden van en de liefde is wat deze mensen dan ook zo verdrietig maakt.

Deel Deze Pagina