Flap oortjes laten opereren?

Discussie in 'De lounge' gestart door mysteriousgirl1, 11 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

flaporen opereren?

1. ja, op zeer jonge leeftijd zodat t kind t niet merkt

2. ja, maar op oudere leeftijd als het kind dit wil.

3. nee, er wordt niet gesneden in mijn kind.

4. nee, andere reden.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Bij honden werkt het in iedergeval wel.. Het kraakbeen is dan nog extra zacht en modeleerbaar als je het in en bepaalde vorm plakt.

edit: zie nu pas uitleg edelweiss

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik heb er nooit van gehoord. Wat ik zeg, ons zoontje heeft flaporen en als ik wel wist dat dit mogelijk was had ik het nooit gedaan. Je kind is perfect zoals hij is. Op latere leeftijd kan je altijd nog kijken als ze er echt last van hebben.

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Zoiets zou niet mijn keus zijn, mijn kind is goed zoals ze is.

Maar stel dat mijn kind flaporen zou hebben, dan vind ik het niet aan mij om dat te laten opereren. Het moet haar keus zijn. Bijvoorbeeld door pesterijen. Maar niet omdat ik het zou willen.

4. Wilma1987

Wilma1987 Lid

11 jan 2014
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moeder heeft ze bij mij ook met een pleistertje vastgeplakt toen ik net geboren was, dit heeft niet geholpen. Ben er nooit mee gepest, maar heb ze toen ik 13 was toch laten " recht zetten". Beste beslissing ooit! Niet dat m'n moeder me niet mooi vond, maar ze had meer het gevoel dat me dan een operatie bespaart zou blijven. Waar m'n flaporen vandaan kwamen geen idee.. Ben nu zelf zwanger maar maak me er echt niet druk om of ons kindje het ook krijgt.. Het kan zeer makkelijk verholpen worden als ons kindje dat zou willen. Vond het wel grappig toen ik m'n zorgverzekering aanpaste zag ik staan: kinderen tot 18 krijgen 1750,00 vergoed! Dat is altijd handig he..

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Als "afplakken" in de kraamweek een operatie kan voorkomen dan zou ik dat doen. Daarmee voorkom je ook direct dat je kind ten prooi valt aan de pesters....maar als ze toch willen pesten vinden ze wel weer wat anders helaas.

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik ben zelf geopereerd toen ik een jaar of 14 was ... en ja het is wat mensen zeggen er was zo iets nieuws gevonden omdat ik al zo gepest werd dat die oren helemaal niet gezien werden als HET pest item.

Hier een mannetje met flaporen. En eerlijk ... ik zie het nog niet eens meer. Het valt me wel op als ik er op let dat heel veel kindjes het hebben. Als uk er later last van heeft dan heb ik er totaal geen problemen mee om hem er aan te laten opereren.

7. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik zou eerst het afplakken proberen en als dat niet helpt voor een operatie gaan. Ik zou het een ramp vinden als mijn kindje flaporen zou hebben..

8. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Waarom als ik vragen mag?

9. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    1)Omdat ik "zo'n moeder" ben die veel waarde hecht aan het uiterlijk van haar kind(eren).. Natuurlijk hou ik onvoorwaardelijk van mijn kind maar ik heb graag dat mijn dochter er altijd prachtig uitziet en flaporen o.i.d. passen daar niet bij.

2)Omdat ik er hopelijk veel ellende en pesterijen mee kan voorkomen voor mijn kind.

Zou jij jouw zoontje later ook geen beugel laten dragen als hij een schots en scheef gebit heeft?
    Als mijn kind scheve tanden krijgt,zou ik haar ook naar een orthodontist "sturen" voor een beugel. Ik heb zelf 2 beugels (zo'n plaatje en een blokjesbeugel) gehad en ik vermoed dat dat veel meer pijn en ongemakken met zich meebrengt dan een (doorgaans) eenvoudige ingreep aan de oren.. :)

10. mama73

mama73 Actief lid

22 aug 2013
    195
    0
    16
    NULL
    NULL
    drie (van de 4) van onze dochters zijn 'belast' met afstaande oren.

Gelukkig zijn ze hier nooit mee gepest op de basisschool waardoor het 'probleem' bij de meiden nooit zo speelde , maar moet wel zeggen dat ze afstaan dus niet extreem flappen.
    Toen de oudste naar het middelbaar onderwijs ging werd ze in de eerste week al flappie genoemd.
    Ik heb mijn kinderen er altijd op geattendeerd dat correctie een mogelijkheid is/was. En als ze dat zouden willen dat ze dat zeker voor hun 17e moesten doen, dit oa omdat de (aanvullende) verzekering het dan nog vergoed. (is niet goedkoop)

Toen de oudste geopereerd was (met 15 jaar), wilde de jongste het ook.(met 10 jaar maar niveau ong. 7 jaar)
    Dochter nummer 3 (nu 13 jaar) wil het beslist niet (ik vermoed dat ze bang is voor de operatie...en geef haar eens ongelijk)
    Ik vind het eigenlijk wel jammer, maar het is haar eigen beslissing.
    Ze zijn beide ontzettend blij met het resultaat en ik moet zeggen dat ik het ook heel mooi vind.
    Bij baby's zijn flapoortjes wel schattig,maar als volwassene is dat toch niet meer zo???!!!

11. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Lastig onderwerp he..

ik snap wat je zegt Pluis, maar aan de andere kant weet ik zeker dat je onvoorwaardelijk van je kind houden als hij of zij niet aan het schoonheidsideaal voldoet.. toch?

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Wel hoor. Dat is bij mn beide neefjes gebeurd;)
    Hadden de flaporen van hun vader geerft. Oren waar dumbo nog jaloers op zou zijn. Ze wilden pesten om de oren en operatie voorkomen en de oren zijn toen geplakt. Heeft super geholpen. Oortjes zijn dan nog flexibrl en enigzins te veranderen. Dus nu de kans om het te doen. Doen ze overigings ook bij bepaalde hondenrassen als ze nog pup zijn en de oren hangen ipv staan. Word getaped en vaak word dan wel de "juiste" stand gereikt.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou kiezen voor de keus aan het kind laten als deze een jaar of 12-13 is. Ik heb vroeger 2 jongens in de klas gehad die flaporen hadden. Ze vonden het zelf verschrikkelijk en werden er ook gigantisch mee gepest. Die hebben zich toen laten opereren. Masr ken er ook 1 die er absoluut niet mee gepest is en ook niet heeft laten opereren.

14. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Iemand in mijn familie heeft ook enorme flaporen maar hun kind heeft dat niet. Dus hoeft zeker niet zo te zijn dat jouw kindje dat wel gaat krijgen.

Al vind ik het soms enorm schattig staan die uitstekende oortjes.. :)
    Maar als mijn kind flaporen zou hebben en ze het zelf op latere leeftijd niet mooi vind of erom gepest wordt dan mag ze zelf de keuze maken of ze wil laten opereren of niet.

15. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik had enorme flaporen en mijn ouders hebben dat recht laten zetten toen ik 6 was. Ik ben blij dat ze het gedaan hebben.

16. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Ik vind het een lastige stelling. Ik denk dat als je kindje geboren wordt je verliefd bent op hem/haar zoals die is. Met flaporen of zonder flaporen. Wel zou ik er over nadenken wat de gevolgen kunnen zijn als mijn kind naar school gaat en hoe erg de flaporen zijn.

bijvoorbeeld deze foto: Ik vind dit echt niet lelijk en dit kun je in mijn ogen amper flaporen noemen:
    https://www.google.nl/search?q=flaporen&espv=210&es_sm=91&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=_C3RUuCtGvL40gXS4oGYBA&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1918&bih=959#facrc=_&imgdii=_&imgrc=bxUPSc7qcR3eqM%253A%3Bs_r7zVCCDfIURM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.timmenga.com%252Ffiles%252Fphotos%252Falgemeen%252Fflaporen-of-afstaande-oren%252Fmedium%252F126.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.timmenga.com%252Fnl%252Fshow-photos%252F2009-01-21%252Fflaporen-of-afstaande-oren%252F%3B600%3B446

Dit daarin tegen valt een stuk meer op en kan een kind meer last van krijgen:
    https://www.google.nl/search?q=flaporen&espv=210&es_sm=91&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=_C3RUuCtGvL40gXS4oGYBA&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1918&bih=959#facrc=_&imgdii=_&imgrc=ta7eeZnqAQfyOM%253A%3BG8Mm751hqGEJLM%3Bhttp%253A%252F%252Ffacial-plastic-surgery.nl%252Fcosmetisch%252Fflaporen%252Fflapoor6%252FAfbeelding8.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Ffacial-plastic-surgery.nl%252Fenglish%252Fflaporen-eng.html%3B616%3B400

Maar ik denk dat je met haar ook veel kan doen. Ik zou wel echt goed na moeten denken over een operatie en zou nu niet 1,2,3 kunnen zeggen of ik het zou doen of niet!

(sorry aan mij heb je niks)

17. tuc

tuc Niet meer actief

Helemaal mee eens en zou idd ook afplakken in de kraamweek...en dat helpt echt hoor..ken genoeg kindjes waarbij duidelijk zn vruchten afgeworpen heeft.

18. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Een kennis van mij die zelf ook flaporen heeft gehad heeft ook de oortjes van haar dochter af laten plakken.
    Er zat een soort flexibel staafje in de rand van het oortje en daarover heen 'pleisters'.
    Helaas had het niet het gewenste effect en heeft haar dochter flaporen.

Mijn oudste zoon heeft ook behoorlijk grote afstaande oren. Noem het nu niet direct flaporen, maar ze zijn toch wat afwijkend qua maat en stand.
    Ik heb er geen problemen mee, het hoort gewoon bij hem.
    Tijdens de zwangerschap heeft zijn ene oor een soort van dubbelgevouwen gezeten en het opgerolde randje aan de boven kant was helemaal recht.
    Echt een soort elfjes oor.
    't Zag er niet zo mooi uit, maar ik stoorde me er niet aan.
    Later bleek dat mijn schoonmoeder het gelijk gezien had na de geboorte en daar maakte ze later echt een rot opmerking over.
    Ik ben blij dat ze het niet in mijn kraamtijd gezegd had, want dan was ik echt ontploft (als een hormonale bom ;) )

Aan de ene kant vind ik het niet kunnen om gelijk de oren van je pas geboren baby te gaan corrigeren. Het geeft mij het gevoel dat je je kindje niet mooi/volmaakt genoeg vind en daar gelijk maar wat aan wil doen.
    Bij die kennis van mij is het niet gelukt, wat ga je dan tegen je kind zeggen.. 'Ik vond je oren niet zo mooi toen je net geboren was, toen heb ik ze maar afgeplakt. Ze staan nu alleen nog niet mooi recht. '
    Dus... denkt het kind, ik ben niet mooi genoeg....

Aan de andere kant, als je als moeder/vader enorm gepest bent met je flaporen wil je dat je kind ook niet aan doen. Maar omdat uit te leggen aan een klein kind, is dan ook weer erg moeilijk. Want die kan zich daar gewoon nog niets bij voorstellen als het in zijn/haar leven nog niet is voorgekomen.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou onvoorwaardelijk van mijn kind houden ongeacht hoe hij/zij eruit ziet..maar de "grote boze buitenwereld" niet ben ik bang.

maar gelukkig zijn mijn kinderen toch al de knapste van heel de wereld:):D:p

20. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik ga dit ook bij mijn dochtertje laten doen
    het word gedaan als ze 6 jaar is
    eerder doen ze dit echt niet
    mijn dochtertje heeft het aan een kant en daarom besloten dit wel te doen
    ze moet nog even wachten

Deel Deze Pagina