Flap oortjes laten opereren?

Discussie in 'De lounge' gestart door mysteriousgirl1, 11 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

flaporen opereren?

1. ja, op zeer jonge leeftijd zodat t kind t niet merkt

2. ja, maar op oudere leeftijd als het kind dit wil.

3. nee, er wordt niet gesneden in mijn kind.

4. nee, andere reden.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Te eerlijk??...ja ik denk dat je idd te eerlijk zijn...en dat bedoel ik niet positief.

En sommigen ventileren hier nogal graag of vaak hoe moeilijk ze het wel niet hebben of hebben gehad. Sommigen doen dit niet, dus de wijsheid in pacht hebben...denk dat een aantal moeders die deze opmerkingen veroordelen ook heel goed weten hoe je kunt afzien met baby's en kleine kinderen. Maar die posten dat wellicht niet in elk topic.

En ik zal zeggen dat ik heeeel goed weet hoe het is om zoo wanhopig te zijn en niet meer te weten wat je moet doen. Maar heb daarbij wel altijd helderheid van geest gehad wat betreft mijn kind en heb nooit maar dan ook nooit gedacht: was jij maar nooit geboren.

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Nou terug naar waar het over ging..

Flaporen...

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Kom op jongens, alsof men nog nooit van het woord postnatale depressie of uberhaupt depressies heeft gehoord. Ja dan kun je weleens raar gaan denken.

4. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Wat goed van je Tuc, dat jij dat nooit gehad hebt!!

En ik begrijp dat je op dit forum van jou niet over de dingen mag praten waar je tegenaan loopt als moeder? Bijzonder!

Of mag het wel, maar niet 'vaak'? Of mag het alleen als jij het eens bent met de uitspraken van de betrokkene? Ja, ik vraag het maar hoor.

5. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Weet je waar ik over viel: dat Rozemarijke ging twijfelen aan de onvoorwaardelijke liefde van Pluis81 voor haar kind omdat ze flaporen niet 'mooi' vind.
    Toen was voor mij de toon al gezet. Alsof zij dat kan beoordelen.

Ik ga niet zeggen of ik altijd onvoorwaardelijk van mijn kinderen kan blijven houden. Omdat ik gelukkig niet vooruit hoef te gaan denken in wat voor ellendige situaties ik zou kunnen komen. En hoe ik me dan zou voelen tegenover hen.
    Natuurlijk geloof ik, dat je door bepaalde omstandigheden, anders tegen je kind aan kan gaan kijken.
    Maar wie is Rozemarijke dat zij gaat zeggen dat veel mensen daar niet voor uit durven te komen...? En dat het goed is om dat maar eens aan de orde te stellen....;)

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik begrijp Rozemarijke wel denk ik. Als je er gewoon helemaal doorheen zit met je kind, door maandenlang of zelfs jarenlang (!!!) chronisch slaapgebrek bvb....tja dan heb je sowieso wel momenten dat je niet meer helder van geest bent en je dingen denkt zoals 'was je maar nooit geboren'. Helaas ligt daar een enorm taboe op want het lijkt wel alsof je als moeder altijd maar op die roze wolk moet zitten en iedere minuut van elke dag maar dolverliefd op je kind moet zijn. ;) Jammer, want de harde realiteit is anders weet ik uit ervaring en vele moeders met mij.

Ik houd zielsveel van al mijn kinderen, maar soms even net wat minder onder bepaalde omstandigheden. Dat zijn echter momentopnamen, niets meer en niets minder!!! (Zoon heeft een bepaalde aandoening en daardoor ernstige problematiek). En als mijn kind later een serieverkrachter zou blijken te zijn, dan vermoed ik dat mijn liefde voor hem een behoorlijk stuk minder zou zijn. Daar ben ik gewoon realistisch in, so shoot me. ;)

Dus als sommigen van jullie onder 'onvoorwaardelijk houden van' verstaan elke minuut van elke dag de volle 100% van je kind houden....nee dan houd ik dus niet onvoorwaardelijk van mijn kind.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Nee hoor..iedereen mag dat zo vaak als ze willen maar niet als je daarmee bepaalt dat jouw gevoel dan maar voir iedereen geldt.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Precies Nikki, zo zie ik het ook. Ik heb ook een vriendin met een hele moeilijke zoon. Ontzettend druk, terroriseert andere kinderen (ook die van mij). Wanneer iemand hem per ongeluk aanstoot gaat hij helemaal los wat vechten, schoppen en krabben betreft. Ze kan nooit een keer met hem naar een winkel of iets want hij zet de boel op stelten. Ze is ook in behandeling nu met hem.
    En ze houd echt wel heel veel van dat mannetje, maar ik weet ook dat ze het soms gewoon helemaal niet meer ziet zitten.. Ook vanwege haar andere 2 kinderen en dan spreekt ze ook haar negatieve gevoelens jegens hem uit en zegt ook dat ze dat helemaal niet zo wilt voelen maar dat ze soms gewoon even niet anders kan. Ik heb daar ook alle respect voor en begrijp dat ook.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies!!!

10. Lime

Lime Actief lid

13 feb 2013
    206
    0
    16
    Dit dus..;)

11. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik begrijp jouw vriendin heen goed!
    Maar ik denk dan, waar ligt de grens, tegen wie je gaat vertellen over de negatieve gevoelens die je kan hebben over je kind(eren)?
    Je kinderen hebben ook privacy toch?

In mijn familie is een gezin met 5 kinderen met allerlei gedragsproblemen. De hele familie moet aanhoren hoe 'erg' het is, hoe bont ze het maken, hoe de ouders zich voelen enz...
    Natuurlijk geloof ik dat ze van hun kinderen houden, maar ga niet de vuile was buiten hangen.
    Nu is mijn voorbeeld natuurlijk wel wat extreem, maar het gaat mij er gewoon om, dat het niet altijd gepast is om je negatief uit te laten over het gedrag van je kind.
    Wat wil je er mee bereiken als je deze negatieve gevoelens uit? Dat je een schouderklopje krijgt, waardoor je er weer even tegen kan. Of wil je aandacht? Of wil je juist tips krijgen waardoor je de negatieve spiraal kan doorbreken.

Ik heb ook al heel wat meegemaakt met mijn zoon, maar ik heb altijd geprobeerd om mijn gevoelens over hem en zijn gedrag alleen te uiten bij hulpverleners.

12. Lime

Lime Actief lid

13 feb 2013
    206
    0
    16
    Kijk en dat is dus onverwaardelijke liefde want ze houdt ondanks dat nog steeds van hem..
    En dat bedoel ik dus met zielig, wat Rozemarijke zegt 'ik hou niet onverwaardelijk van mijn kinderen omdat ze huilbabys waren' komt op mij over als : ik hou niet van mijn kinderen omdat ze huilbabys waren en dan vind ik zorgwekkend.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb niet het idee dat ze dit met de halve wereld deelt, ik denk eigenlijk alleen met mij.

14. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    hmm gevoelig onderwerp, aan de ene kant snap ik de opmerking van Rozemarijke wel, ik heb dat zelf nooit zo erg gevoeld (gelukkig)

We hebben het heel zwaar gehad met onze zoon, en heb heel wat op moeten offeren om hem de juiste zorg te kunnen geven zonder hem over te dragen aan andere en onze principes opzij te zetten.

En ik houd met heel mijn hart van hem maar het was niet altijd makkelijk, soms kon ik hem wel eens (savonds in een opwelling pratend met mijn man, nooit TEGEN OF BIJ MIJN ZOON!!) hem kwalijk nemen dat heel mijn leven soms niet meer bestond terwijl de volgende dag na een goede nacht slaap ik daar weer heel anders over dacht!

Ik ben achteraf heel blij dat ik hem dat heb kunnen bieden maar ik zal eerlijk toegeven dat het heel zwaar was, ik wist altijd wel waarvoor ik het deed (juist uit liefde voor hem)

Ik houd wel onvoorwaardelijk van hem (zonder dat had ik het nooit volgehouden) maar dat zegt niet dat je niet eens een slechte dag kunt hebben en het even niet zo goed allemaal kan handelen en dat je soms je twijfels hebt of je het wel goed doet allemaal enzo

ik denk dat je dat best eens mag toegeven, dat maakt je geen slecht mens maar eerlijk en juist een betere mama, want iets erkennen is dan beter dan negeren en doen alsof het niet bestaat (en dan barst de bom vanzelf)

Dus ik vind wel dat ik onvoorwaardelijk van mn kindjes houd maar dan hoef ik ze niet elke dag even lief of leuk te vinden LOL

Is een beetje hetzelfde als mijn man, houd superveel van hem en zou hem voor geen goud willen missen maar af en toe mag ie best even bij de hond slapen hahaha (grapje!!!)

15. kimlovesbobby

kimlovesbobby Actief lid

16 okt 2013
    180
    0
    0
    heerlen
    ik heb bij allebei mijn kids de oortjes uit voorzorg afgeplakt, bij de oudste moesten kindjes nog om en om op hun zij slapen en bij de jongste moest dit omdat hij een voorkeurshouding en afgeplat schedeltje had.
    ik was bang dat ze met hun oortje dubbel zouden gaan liggen en daardoor flaporen zouden krijgen.
    ze hebben allebei nooit last gehad van het afplakken, en hebben ook geen flaporen. denk dat ik bij deze baby ook gewoon weer ga afplakken hoor...

16. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    had geeneens bij me opgekomen trouwens om oortjes te gaan afplakken hahaha

Mijn dochter heet twee keer aan oor "gebroken" gehad (kraakbeen geknakt dat je erin kon kijken) ik heb het gewoon met rust gelaten en gehoopt dat het goed zou genezen hihi maar afplakken? haha nee nooit aan gedacht...

17. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Je kunt het wel in je eigen woorden vertalen, maar dan zit je verkeerd geloof ik. Lees je eerste zin uit bovenstaande post en dan de stukken van Rozemarijke eens terug. :(

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ze heeft nooit gezegd ik hou niet van mijn kinderen omdat ze huilbabys waren je maakt het nu groter dan het is !!

In haar ogen is onvoorwaardelijke liefde perfecte liefde en dus ook dat je dingen niet denkt als was je maar niet geboren en dat is haar helaas 2 keer overkomen,

Zij houd zielsveel van haar kinderen maar wil niet (meer) zeggen dat het onvoorwaardelijk is,

19. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    En omdat jij dat daarin leest, wat ik heel knap vind omdat Rozemarijke glashelder is over haar gevoelens, lijkt het mij een goed idee als je een cursus begrijpend lezen gaat volgen. En als je wél begrijpt wat ze schrijft, dan ben je haar doelbewust aan het zwartmaken.

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Anders gaan jullie even on-topic: flaporen!

Deel Deze Pagina