Flap oortjes laten opereren?

Discussie in 'De lounge' gestart door mysteriousgirl1, 11 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

flaporen opereren?

1. ja, op zeer jonge leeftijd zodat t kind t niet merkt

2. ja, maar op oudere leeftijd als het kind dit wil.

3. nee, er wordt niet gesneden in mijn kind.

4. nee, andere reden.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Tsja, lastig.. Mijn kinderen hebben allebei een bij-oortje.. Bij mijn zoontje heel klein en bij mijn dochtertje iets groter. Mijn man wil ook dat we dat laten weghalen maar ik vind het een beetje onzin.. Als ze er later last van hebben (door pesten) of het zelf niet mooi vinden dan kunnen ze het altijd nog weg laten halen.

Ik vind het eerlijk gezegd niet nodig en misschien zelfs een beetje vreemd dat een ouder beslist dat zijn/haar kind op jonge leeftijd een cosmetische ingreep moet ondergaan.

2. Mijn zoontje heeft ze ook, ik vind het boefig en hoort bij hem.

Maar ooo wat was ik beledigd doen mijn sm met een folder uit het ziekenhuis kwam aanzetten.
    Weken erna moest ik naar cb en vroeg aan de arts zou u wat aan zijn oortjes doen?
    Ze dacht dat hij een ontsteking oid had want de oren waren niet opgevallen.

Maar ik vind dat ik het mooiste mannetje van de wereld heb, ook met zijn flaporen :)

3. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

ik had ook heeeele erge flaporen en ben blij dat ik me heb laten opereren toen ik 14 was.

nu hebben we heel veel geluk gehad dat wij een gezonde dochter hebben mogen ontvangen zonder flaporen, ben daar de hele zwangerschap bang voor geweest omdat ik weer wat voor een pijn het kan doen op latere leeftijd.
    Ik zou dan ook mijn dochter mocht het wel zo zijn geweest wel zo snel mogelijk laten opereren.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Als je nou eerst een vraagt hoe ik het bedoel dan had ik je uitgelegd.
    Beetje doelloos zo

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    #45 Pluis81, 11 jan 2014
    Laatst bewerkt: 11 jan 2014
    Tuurlijk en dat zeg ik toch ook in mijn reactie op de vraag van Kletskoek.
    Dat ik onvoorwaardelijk van mijn kind hou neemt alleen niet weg dat ik haar uiterlijk belangrijk vind..:)

6. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Kijk dan... hier zou je toch zo verliefd op worden!:)

Tenzij het echt extreem is zou ik er niet zo snel iets aan laten doen bij mijn kind. Hij/zij kan altijd nog zelf de beslissing maken.

Bijgevoegde bestanden:

7. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Wow... dit vind ik wel een erg scherpe opmerking...;)
    Ik vind mijn kinderen niet alleen prachtig om hoe ze er uit zien.
    Ik vind ze eerder prachtig om hoe ze zijn, hoe ze doen, hoe ze zich ontwikkelen, hoe ze omgaan met anderen enz..

Als je zo gericht bent op het prachtige uiterlijk van je kind vind ik zelf wat ongezond.

Mijn dochter heeft een behoorlijk overbeet, maar daar ga ik echt niet van zeggen dat ik haar er daarom niet prachtig uit vindt zien (omdat dat toevallig niet past bij mijn beeld van er prachtig uit zien...;))
    Ze vind haar gebit overigens zelf niet mooi en dus mag ze van mij naar de ortho.
    Maar als ze er niets over zou zeggen en het volgens de tandarts niet slecht is voor de ontwikkeling van haar gebit vindt ik het prima.

8. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Als mijn kind echt enorme flaporen zou hebben zou ik het laten opereren op jonge leeftijd. Als het wel meevalt zou ik wachten tot/of het kind daar zelf over begint.

9. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Wauw! Wat een knapperd! Niks aan doen zou ik zeggen:)

10. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Tja, de kleine imperfecties van de mens maakt een mens juist knap en bijzonder in plaats van 13 uit een dozijn. Overigens is dat mijn bescheiden mening.

Als een kindje er ontzettend veel last van heeft en er diep ongelukkig van wordt, zou een ingreep op latere leeftijd wel een optie zijn. Maar flaporen an sich zijn geen garantie om gepest te worden. Zelf ben ik niet de slankste en heb daar bijvoorbeeld ook nooit last van gehad in de vorm van pesterijen.

Succes met je beslissing TS.

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik zou dit soort dingen nooit op de voorhand doen, mits ze een jaar of 9/10 zijn er er echt last van hebben op school. Ik maak liever niet dit soort beslissingen voor mijn kinderen.

12. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dat mag je vinden. Ik vind het uiterlijk van mijn kind(eren) wel belangrijk,jij niet.. Zoveel mensen,zoveel meningen :)

13. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

ik zou het wel doen maar ja dat ik mijn mening/ervaring. voor de rest is het het wel een schatting jong om te zien .

14. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Heb je gelijk in. Ik heb bijv. dat mijn ooghoeken wat naar beneden hangen. Niet echt opvallend en zeker niet als ik oogpotlood opdoe maar ben er wel eens onzeker over geweest. Ben er nooit mee gepest maar er is wel eens gezegd "jij hebt grappige ogen" ;)
    Ik vind het nu juist wel speciaal staan bij me en absoluut niet lelijk:) Mijn dochtertje heeft het niet maar had ze het wel gehad dan had ik dat juist bijzonder gevonden!
    En idd, waarom zouden we allemaal perfect moeten zijn??

15. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Flapoortjes worden niet eerder verholpen dan een jaar of acht. Allereerst omdat de oortjes een bepaald formaat moeten hebben qua groei en ten tweede omdat de meeste kinderartsen het heel belangrijk vinden wat het kind wil. Wij wachten dus ook tot hij ongeveer 8 jaar is en beslissen dan samen met hem wat we doen.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het een heel knap ventje..maar zn oortjes zouden mij wel snel opvallen en dat vind ik zonde...daarom zou ik het wel doen.

17. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik zeg volgens mij nergens dat ik het uiterlijk van mijn kinderen niet belangrijk vindt. Dat maak jij er van...
    Ik vind het niet het belangrijkSTE
    Er zijn nog zoveel andere dingen die je kinderen prachtig maken! :)

18. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Maar hoe ver wil je daar in gaan dan? Je zegt dus eigenlijk dat je kind aan een, voor jou, bepaald schoonheidsideaal moet voldoen ondanks dat je onvoorwaardelijk van haar houdt. Ik vind dit best een "gevaarlijke" opmerking.. Je weet nooit wat er gaat gebeuren of hoe je kindje er over 10 jaar uitziet. Hoe ga je er dan mee om als ze niet aan dat ideaal voldoet?

Ik bedoel dit niet rot, ik ben oprecht benieuwd hoe jij dat ziet en hoe je daarmee zou omgaan.

19. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik vind uiterlijk ook belangrijk. (tut mezelf en dochtertje vaak lekker op;)) maar je moet er niet in doorslaan.
    Mijn dochtertje is toevallig erg mooi van zichzelf (lekker opschepperig maargoed:p) maar mocht ik nou een kind hebben dat uiterlijk afwijkt van wat 'iedereen' mooi vind dan heeft 'iedereen' gewoon pech. Ik zou niet minder van haar houden en haar het gevoel geven dat ze mooi is zoals ze is.

Deel Deze Pagina