Nee absoluut niet!! Mijn middelste heeft vrij grote flappertjes, maar toevallig wel de mooiste elfenoortjes die er zijn. Maar alsjeblieft niemand is perfect en dat leer ik mijn kinderen ook!! De 1 is dik de ander dun, de ander heeft weer een bril of een vlek in het gezicht. Nou en?? Daarom ben je geen haar minder als een ander. Mijn dochter is bere trots op haar oren en ik ook!! Je kan nou eenmaal niet alles hebben in het leven
Mijn kinderen hebben geen flaporen, als ze dit wel hadden gehad zou ik het pas toe laten om te opereren als ze zelf beseffen wat het inhoud. Vraag voor moeders die zeggen dat een kind hoe dan ook mooi is, waar ik het volkomen mee eens ben overigens. Hoe doen jullie dat met sheve tanden,? Mag.je kind dan ook geen beugel? Als je kindje scheel kijkt, ga je dan ook geen oog afplakken?
Ik vind dat Pluis81 wel een punt heeft. Waarom moeilijk doen over een paar flaporen die met een kleine ingreep zijn te verhelpen tegenover het heel normaal vinden dat je kind jarenlang een ijzersculptuur in zijn/haar mond draagt om een paar tanden recht te zetten? Mijn zoontje moet geopereerd worden aan zijn schedeltje omdat deze vergroeid is. Hij heeft ook een licht vervormd gezicht (hoofd heeft en driehoeksvorm en zijn oogjes staan dichter bij elkaar) De operatie is noodzakelijk omdat de kans groot is dat hij er op latere leeftijd gezondheidsklachten van kan krijgen. Dit is voor ons natuurlijk de hoofdreden geweest om gelijk ja tegen een operatie te zeggen, maar ook het esthetische gedeelte speelt hierbij een rol. Tuurlijk gaat het pesten op school of de sportclub of waar dan ook, om wie er mentaal de sterkste is, maar ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn zoontje later gepest zou worden om hoe hij eruit ziet en ons dan kwalijk neemt dat wij nu niet hadden ingegrepen om het recht te zetten nu dat nog makkelijk kan.
etisch/estetisch... De stand van de tanden moet vaak gecorrigeerd worden omdat het voor de ontwikkeling van de kaak niet goed is. Of dat er niet goed gekauwd kan worden of dat de ondertanden tegen de binnenkant van de boventanden aankomen met bijten enz enz. Met flapoortjes kun je prima horen, dus deze vergelijking klopt niet helemaal.
Absoluut niets aan laten doen op jonge leeftijd. Als mijn kind er later zelf heel erg van zou balen en last van zou hebben, dan mag hij het van mij laten opereren, maar dat moet een kind zelf beslissen.
Ja, dat is een vrij normale aanpak bij flaporen. Heeft bij aantal mensen bij mij in de familie prima gewerkt.
Dit! Een vriendin van mij haar moeder heeft echt haar oren ontzettend afstaan, echt heel erg. Haar dochter had ook enorme flappers, maar ook na de geboorte afgeplakt. Ik weet niet hoe lang maar vriendin haar oren staan mooi plat tegen het hoofd. Dat zou ik ook geprobeerd hebben als mijn kindjes dat zouden hebben gehad.
Onze dochter heeft een licht asymetrisch aangezicht, wat in de laatste anderhalfjaar ver bijgetrokken is. Recht van voor zie je, vooral op foto's dat haar wangen/kin niet helemaal gelijk rond lopen en dat haar oortjes iets scheef zitten en wat naar buiten staan. Zonder haar viel dat veel meer op dan nu. Mocht ze haar oren later echt vreselijk vinden zou ik haar niet beletten ze te opereren. Al is ze voor mij het allerallerallermooiste meisje in de hele wereld
Ja even serieus... wie vind flaporen nou echt mooi? En als je een kromme neus zou hebben of 3 ogen... laat je het dan ook zo? Zeker het afplakken vind ik vrij onschuldig.
Ik zou opereren als het kind het zelf wil. Mijn man heeft flaporen maar het valt niet op. Hij is ook nooit gepest ofzo.
Ik zou het wel laten helpen. Pesten voorkomen is beter dan genezen. Soms zie je eerst oren dan het gezicht. Das zo jammer. Als je het pas doet als kind al gepest wordt en hier mee zit heeft hij/zij al schade opgelopen en een klap zijn voor het zelfvertrouwen. Natuurlijk hoeft niet alles perfect en perfect bestaat ook niet maar als iemand zijn tanden scheef staan neem je een beugel, heb je hele erge flaporen zou ik ze ook laten corrigeren. En niet omdat het kind anders niet mooi is maar om het te beschermen tegen het nare gedrag van leeftijdgenootjes . Mijn zoontje had een misvormt hoofd door voorkeurshouding ( zowel voor als achter En oren stonden niet meer gelijk. ( verkorte nekspier) Heb niet getwijfeld over een helmpje ondanks dat het heel ongemakkelijk was. Nu was het bij mijn zoontje een helmpje maar had net zo goed een operatie laten doen ivm ernstige misvorming ondanks dat hij er geen last van had
Ik vind eerlijk gezegd dat je je nu al te druk maakt. Wees eerst lekker zwanger en kijk dan maar. Ik heb grote flapoortjes. Runs the family. Nooit om gepest. Wel mij altijd super druk om gemaakt. Mijn man heeft geen flappers maar een grote neus. Mijn dochter is een mooie mix. Kleine flapjes en een lief neusje. Misschien valt het achteraf bij jou kindje ook mee.
denk dat daar het hele probleem ligt. Misschien moet jij dat deel afsluiten of anders hulp voor zoeken. Hoe krampachtiger jij later de kleine gaat begeleiden als hij/zij maar niet gepest wordt..... dat gaat je kindje voelen. Of merken. Mama wil graag dat ik vriendinnetjes heb. Mama wil graag dat ik ondanks dat ik nee wil zeggen toch ja doe. Er zit meer dus om je heen dan de flapjes.
Ik zou het eerst maar eens afwachten.Mijn man heeft een behoorlijke neus,mijn schoonvader en zwager hebben ook een behoorlijke neus.Alle 3 mijn kinderen hebben een prachtige neus. Misschien groeit die neus nog met de jaren maar het formaat van hun vader zullen ze niet bereiken haha
Dat zou voor mij dus nooit een reden zijn. Vind persoonlijk zelfs dat je er indirect ook mee aangeeft het zelf ook niet mooi te vinden. En dat is niet erg, want dat mag natuurlijk. Maar zelf zou ik er anders tegenaan kijken. Ik vind het namelijk nogal iets om iets wat mogelijk voor pesten zorgt daarom maar weg te nemen/te veranderen om zo dus maar aan een denkbeeldige 'norm' te voldoen. Onze middelste heeft bijv een rode gloed over haar haar zou ook pestgevoelig kunnen: ga ik haar haren toch niet verven? Iets kromme neus of meisjes die geen/nauwelijks borsten hebben of juist vrij aanwezige kunnen ook gepest worden: dan maar naar de plastisch chirurg? Zou voor mij allemaal een absolute nee zijn (evenals een beugel voor de mooie tanden die iedereen heeft) tenzij onze kinderen het echt graag zelf zouden willen. Ikzelf heb een vrij aanwezig moedervlekbult midden op mijn kin zitten al van kleins af aan. Velen zullen het een lelijk iets vinden en heb geregeld de vraag gehad waarom ik hem niet laat weghalen. Tja, hij hoort bij mijn gezicht. Natuurlijk kan je er aan wennen als hij weg is. Maar omdat anderen mij er om hadden kunnen pesten of omdat anderen het lelijk vinden maar weg laten halen? Nee, gelukkig hebben mijn ouders dat niet gedaan of ooit overwogen. Had ook nog eens uit elkaar staande voortanden. Is dat het medisch noodzakelijk was die beugel anders had ik ze nu nog gehad Maargoed, ik ben graag niet 'standaard'. Gelukkig niet zou ik bijna zeggen hihi. Dus ik houd echt wel van die eigen dingetjes.
Een beugel is niet in de eerste plaats voor de mooi hoor. Dat is omdat scheefstaande tanden een negatief effect kunnen hebben op het kauwen en dus op de totale spijsvertering. Dus dat is wel van een andere orde. En wat betreft het eerste: zou je niet denken dat JIJ daar dan wat aan moet doen bij jezelf? Je zegt dat je onvoorwaardelijk van je kinderen houdt, maar als ze flaporen zouden hebben, zou je het toch laten veranderen. Dat is dus niet onvoorwaardelijk. Sorry dat ik het moet zeggen, maar dat is dus gewoon zo. Hier: we weten het niet. Vooralsnog niet. Jongste heeft flapoortjes en zolang zij daar geen last van heeft, vind ik dat niet de moeite van een complete operatie waard, ook al is het geen grote ingreep. Ze moet mogelijk vanwege haar hartritmestoornis wel geopereerd worden als ze 10-12 jaar is en als dat dan toch moet en die oortjes kunnen gelijk meegenomen worden, vind ik dat nog wel een optie, maar voornamelijk dan om te voorkomen dat ze ermee gepest gaat worden. Aan de andere kant: onze oudste heeft rood haar en dat is ook een bekend iets waarmee gepest kan worden. Ik zie vooralsnog meer heil in zorgen dat ze gewoon lekker assertief worden. Ik ben trouwens wel benieuwd naar foto's dan van de flapoortjes. Hier onze kleine elf, (wel al een hele tijd terug, maar hier zie je het vrij duidelijk):
Het hangt er maar net vanaf hoe het eruit ziet. Ik ken mensen waarbij ik denk sjezus het maakt je er niet charmanter op, en bij sommige mensen staat het juist wel leuk. Staan ze een beetje naar buiten, of zijn ze heel verschillend en flapperen ze echt, ik zou in elk geval wachten tot het kind ouder is. Want als ze zo jong zijn zie je het nog helemaal niet zo, en zie je ook niet hoe het litteken zich ontplooit.
Ja dat is wel duidelijk maar wellicht valt het straks reuze mee als haar gezicht ouder is geworden en ze langer haar heeft. En inderdaad een goed idee om het misschien later te laten veranderen als ze de andere operatie heeft. Schattig meisje trouwens!