Flap oortjes laten opereren?

Discussie in 'De lounge' gestart door mysteriousgirl1, 11 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

flaporen opereren?

1. ja, op zeer jonge leeftijd zodat t kind t niet merkt

2. ja, maar op oudere leeftijd als het kind dit wil.

3. nee, er wordt niet gesneden in mijn kind.

4. nee, andere reden.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ Rozemarijke: wat een schatje! :) Vind het zo op deze foto idd duidelijk aanwezig, maar zo goed passen bij haar koppie. Staat helemaal niet raar mijn inziens. Mooi dametje!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bedoel je daarmee fysieke pijn van de operatie, of pijn doordat je ermee gepest bent?

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    Je bent 18 weken zwanger en je maakt je nu al druk om flapoortjes nijn hemel sorry hoor maar als dat alles is, mijn zoontje heeft flapoortjes en ze horen gewoon bij hem je zegt dat je angst heb om gepest maar ik denk dat er bij jou van binnen in een hoop oud zeer zit, probeer dit niet over te brengen op je kindje iedereen heeft wel iets kromme neus grote neus flaporen rare wenkbrauwen wil je alles gaan opereren waarvan jij denkt oo daar kan de kleine mee gepest worden

leer je kind gewoon dat iedereen mooi is ongeacht uiterlijk echte schoonheid zit van binnen

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thanks :) Wij vinden het ook helemaal niet storend :) We noemen haar wel eens gekscherend onze Yoda (Star Trek), maar het maakt haar eigenlijk wel erg elfachtig, horen we ook veel van anderen. Want dat is wel zo: vrijwel iedereen zegt er wat van.
    Hoe meer haar ze krijgt, hoe minder het al opvalt trouwens. Dit is een recente foto en dan valt het al een stuk weg omdat het haar op haar oortjes valt:

5. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik zou het wel laten verhelpen denk ik, puur omdat ik bang zou zijn dat ze gepest zou worden.

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik was ook bang dat onze dochter flaporen zou krijgen. En ja, ik zou gelijk afplakken, en als dat niet zou werken zou ik opereren als ze nog klein was.

Ik vind flaporen echt niet mooi. En ja ik zou dan opereren, ik vind dat een goede optie.

En een beugel vind ik tegenwoordig bijna alleen maar om het mooie hoor. Perfect rechte tanden hebben, en dat hoeft echt niet. Dat vind ik iets heel anders dan flaporen.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wel rechte oren voor de mooi, maar geen rechte tanden voor de mooi, wat maakt dat je tot dat onderscheid komt als ik zo brutaal mag zijn? Want is allebei voor de mooi eigenlijk toch?

8. tuc

tuc Niet meer actief

wat een onzin...of je nu iets aan flaporen, een schisis of wat dan ook laat doen heeft helemaal niks te maken met of je onvoorwaardelijk van je kind houdt....wat ontzettend grof zeg!!:x

Als mijn kind flaporen zou hebben zou ik net zo zielsveel van ze houden dan wanneer ze die niet hebben, maar ik zou er wel wat aan laten doen.

9. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

onze zoon heeft een kippenborstje(een uitstekend borstkastje)
    als dit niet weg trekt dan wordt hij er zeker aan geopereerd, ik ben zelf erg gepest(en nee ik hoef daar geen hulp voor, ik wil mijn zoon dit alleen besparen)
    het valt zeker op tijdens bv omkleden voor gym, had hij flaporen gehad dan hadden we hem daar ook zo vroeg mogelijk aan laten helpen. en niet pas met 12 jaar maar echt zo vroeg mogelijk.
    zo weet hij er niks meer van.

10. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Mijn zus heeft flaporen. Mijn vriend heeft flaporen.

Ze zijn nog nooit gepest.

Ik zou het pas doen wanneer je kiendje er echt onder lijdt...

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou er wat aan laten doen denk ik. Heeft niks met wel of geen liefde te maken. Als mijn kind een scheel oog, scheve tanden of iets zou hebben zou ik ook een operatie, bril, beugel, whatever laten doen/aanmeten.
    We hebben hier de mogelijkheid er iets aan te doen, ik zou er ook blij mee zijn geweest als mijn ouders dat bij hadden laten doen.

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja, maar dat is mijn mening. Ik vind flaporen echt niet mooi. Dus ik zou er wat aan laten doen. Jij misschien niet.

En als je kind al best rechte tanden heeft hoeft het niet ook nog eens extra een beugel.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Jeetje, ik ben echt verbaasnd door een aantal reacties zeg. Het erg vinden of minder mooi als je kind flapoortjes heeft, pff.. vreselijk. Mijn dochtertje heeft lichte flaporen, maar ik vind haar supermooi en genoeg anderen ook, het past bij haar en ik pieker er niet over om er wat aan te laten doen. Als ze er later zelf last van krijgt, dan kan er altijd nog wat aan gedaan worden. Maar aan elke operatie kleven risico's, dus liever niet.

Wbt het pesten, als ze geen flaporen hebben vinden ze wel wat anders om te pesten. Dat heeft maar weinig met alleen het uiterlijk te maken.

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben onze dochter met 4 maanden laten opereren aan een schisis, ook met name een cosmetische operatie. Toen ik ervoor stond vond ik dat best wel lastig, maar achteraf blij dat we het hebben gedaan.
    Ze mag tzt zelf beslissen of ze nog het nog een keer wil laten corrigeren, maar daar moet ze toch eerst voor uitgegroeid zijn.

Verder plaats ik zelf regelmatig (jonge) kinderen op de lijst voor scheelzien. Een ingreep die vaak ook vooral cosmetisch is, maar ik kan me heel goed voorstellen dat ouders dit gecorrigeerd willen hebben.

Daarnaast hangt het ook van de indicatie af. Sommige dingen worden mooier als je pas later opereert, sommige als je vroeger opereert.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Oh en ik ben wel "tegen" snijden in een gezond lichaam.

16. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Scheelzien?? Is daar een operatie voor dan?

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ik snap niet dat er zo luchtig over gedaan wordt, het is misschien een kleine operatie, maar er zitten nog altijd risico's aan.

Stel dat er iets niet goed gaat, dan heeft je kindje misschien een verminking of groof litteken (zoals bij een familielid van mij), omdat jij als moeder flapoortjss niet mooi vond.

18. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Een schisis operatie is niet voornamelijk cosmetisch. .. Deze is om spraak en taalmoeilijkheden te voorkomen. .. en omdat de mond open staat kinderen met een schisis vatbaarder zijn. . En nog veel meer redenen. .
    Anders zou ik het niet hebben gedaan maar hebben afgewacht tot hij ouder was

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Ja, spiertjes verplaatsen, inkorten, inknippen ed.
    Er zijn trouwens nog wel meer redenen om al op kinderleeftijd te opereren aan scheelzien dan alleen cosmetische redenen.

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Onze dochter had alleen een lipspleet (en een deukje in de kaak) en heeft geen functionele problemen van de schisis.

Nu hechten ze ook de lipspier en die geneest mooier als ze al zo jong opereren.

Deel Deze Pagina